3-03 dag: Roland voegt TB-303 toe aan Roland Cloud

53142803_2180521438928195_9068368604172386304_n.png

Ik vroeg me al af waar hij bleef, maar vandaag op 3 maart (3-03 hahaha) is hij toegevoegd!

Bevindingen volgen snel. Ben benieuwd of 'ie tegen ABL3 op kan.

scaleEdit.png


main-panel.png

  • 64 patterns per bank
  • 64 patches per bank
  • 8 variations per pattern
  • 48 preset patches and 32 preset patterns included
  • New graphic edit window for step input, pattern edit and pattern creation
  • Circuit modification via the new VCF Trim, Vintage Condition, and Master Tune knobs
  • Condition knob adjusts the age and condition of the virtual hardware
  • Tone knobs for tuning, cutoff frequency, filter resonance, filter envelope, envelope decay, and accent
  • Effects control for overdrive and delay with tempo sync
  • Pattern drag and drop of MIDI/audio data to DAW
  • 5 play modes: Forward, Reverse, Fwd & Rev, Invert, and Random
  • 6-octave spread (C0 to C6)
  • Position locking to DAW
 
Hij zal beter klinken, maar ik krijg toch een ReBirth ripoff idee haha (23 jaar na dato)
1982 303 uitgebracht 1996 virtuele clone door Propellerheads.. 2019 Roland komt met een clone (abonnement)
 
Laatst gewijzigd:
Vroeger was 303 dag altijd op 30 3.
 
ReBirth is natuurlijk de originele ripoff :D Maar dit is wel de beste software 303 die ik tot nu toe heb gehoord, Rebirth was natuurlijk heel primitief maar ik heb zelf altijd met veel plezier ABL3 gebruikt. Deze gaat daar toch wel echt overheen. Abonnement blijft wel beetje issue, aan de andere kant vind ik de kwaliteit van de instrumenten in de Roland Cloud heel goed en bruikbaar en ze zijn ook erg actief bezig om steeds nieuwe instrumenten en uitbreidingen toe te voegen.
 
Ik neem aan dat het dezelfde ACB techniek is die ook in de TB-3 en TB-03 gebruikt wordt.
 
Ik ben wel benieuwd hoe hij zich verhoudt tot de D16 Phoscyon. Eigenlijk gebruik ik die altijd als ik een 303 sound zoek.
 
Het is tof dat ze de VCF Trim en Condition parameters hebben toegevoegd, daarmee kun je echt de kleur van het instrument aanpassen.
 
Rebirth is trouwens gratis...maar alleen nog als torrentfile te vinden, niet meer in het Rebirthmuseum...
 
Roland heeft de proefabo's gereset, dus je kunt weer een gratis 30 dagen trial krijgen ook als je dat al eens eerder heb gedaan. Daarnaast krijg je als je een jaar lid bent van Roland Cloud 2 plugins naar keuze 'voor eeuwig', dus die kun je blijven gebruiken als je ooit je abo op zou zeggen. Gezien de kwaliteit van de plugins vind ik $240 (of $199 als je het in 1x af koopt) voor 2 plugins niet slecht, met daarbij een jaar lang gebruik maken van de volledige library.
 
Het wordt wel steeds verleidelijker om een abo te nemen idd!

wel jammer dat ie niet als plug-out werkt voor de System-1/8
 
ik hoop dat ze de wijzigingen aan de ACB software ook doortrekken naar een nieuwe firmware voor de TB-03

Heb geen ervaring met die plugins maar kan ik mijn TB-03 gebruiken met deze plugin? En zoja, kan je dan kiezen of je de sound van de plugin of van de hardware wil horen?
 
Back
Top