Mini / Poly

von haulshoven

Ouwe rot
Lid sinds
8 december 2005
Berichten
1.881
Zou het?
52392490_10157271923179170_4547855777842331648_o.jpg
 
Klopt niet echt in de lijn van behringer .

Analoog poly synth in een [ moog] eurorack behuizing ?... past dat wel eens ?
Lijkt me ook dat dit een stuk duurder gaat worden dan de 300 euro wat voor de neutron/ d/ pro1 gaat .
ook de patchpunten aan de rechterkant is afwijkend , dit zal dus eerder bovenaan geplaatst worden.

Wel leuk concept natuurlijk
 
Denk dat dit de laatste wordt die gekloond gaat worden door de afwijkende filters die er in zitten.
 
Ja zijn deze ssm’s al gecloned?

4x SSM2033 VCO, 1x SSM2044 VCF

Volgens mij niet maar ik ben niet 100% up-to-date.

Zo niet dan verwacht ik hetzelfde als met ms101. Althans qua filter. Er is vergelijkingsfilmpje met een echt sh en qua filter klinkt dat echt compleet anders bij sommige instellingen. Je kan wel erg in de buurt komen van de overal sound van de sh maar je hebt niet die zeer brede sweetspot zoals een sh waarbij alles bijna automatisch al goed klinkt. Al had ik dat al gemeld in het ms101 topic omdat het lijkt dat het filter van de 101 niet te clonen is.
 
Leuk idee!

Maar als het waar is dan komt ie beschikbaar in het jaar 29089349059502. Ik kan er niet meer tegen met al die aankondigingen van Uli. Er nog 32621 andere aangekondigde synths van hem die eerder uit moeten komen.

Is natuurlijk allemaal marketing, maar ik wordt er schijtziek van om zo lang te wachten op synths die nog 1000 jaar in ontwikkeling zijn.
 
Klopt niet echt in de lijn van behringer .

Analoog poly synth in een [ moog] eurorack behuizing ?... past dat wel eens ?
Lijkt me ook dat dit een stuk duurder gaat worden dan de 300 euro wat voor de neutron/ d/ pro1 gaat .
ook de patchpunten aan de rechterkant is afwijkend , dit zal dus eerder bovenaan geplaatst worden.

Wel leuk concept natuurlijk

De Pro-1 clone komt ook in de Behringer D eurorack behuizing..dus ik verwacht dat het niet helemaal vaporware is :-0

Ik zou dit wel heel tof vinden. De MonoPoly is een van de weinige vintage synths waar ik op zit te wachten :-). Behringer maakt er wel puik werk van. Ook hun nieuwe Crave klinkt best goed!
 

Wat is dit, Facebook met je kinderachtige meme. Timecop heeft hier toch een legitiem punt.
 
Wat is dit, Facebook met je kinderachtige meme. Timecop heeft hier toch een legitiem punt.

Nee. In het jaar 29089349059502 is de aarde al door de zon verzwolgen. Dus weinig kans dat deze synth dan nog uitkomt. Verder heb ik die 32621 aangekondigde synths niet gezien, maar ik zit ook niet zo heel veel op internet. Kan ook zijn dat hij het allemaal wat dramatischer maakt dan nodig.
 
Iemand post dat ie dit zelf heeft getekend op fb en jullie starten er een topic over “zou het”

nee dus.
 
Ja zijn deze ssm’s al gecloned?

4x SSM2033 VCO, 1x SSM2044 VCF

Volgens mij niet maar ik ben niet 100% up-to-date.

Zo niet dan verwacht ik hetzelfde als met ms101. Althans qua filter. Er is vergelijkingsfilmpje met een echt sh en qua filter klinkt dat echt compleet anders bij sommige instellingen. Je kan wel erg in de buurt komen van de overal sound van de sh maar je hebt niet die zeer brede sweetspot zoals een sh waarbij alles bijna automatisch al goed klinkt. Al had ik dat al gemeld in het ms101 topic omdat het lijkt dat het filter van de 101 niet te clonen is.

De 2044 wel, daar zijn 2 klonen van. De vco chips zijn nog niet gekloond.

Voor wat betreft de sh 101; ik weet niet hoe behringer het filter heeft gemaakt, maar een sh101 gebruikt een cem 3340 voor de vco en een roland ir3109 als vcf chip.
Zo ver ik weet is de vcf chip niet gekloond en heeft behringer vermoedelijk alleen een vergelijkbaar circuit gebouwd.
 
Pff. dat eeuwige gejank over Behringer is een kinderachtige meme op zichzelf aan het worden.

Volgens mij mag ik gewoon een mening hebben Von Naphoven. Dat is wat mensen doen op een forum.

Ik vind het gewoon gruwelijk irritant dat Uli een synth aankondigt en we nog jaren moeten wachten totdat die af is. Als ik een interessante synth zie dan wil ik die nu! Mag dat?

Maarja, dat zijn natuurlijk first world problems...
 
Uli wordt een soort God van de synth-fanatici: je maakt een plaatje van je droomsynth, post dit op FB en "bidt" tot de grote Uli in den synth-hemel dat ie dit gaat maken. En binnen 5 minuten wordt het een self-fulfilling prophecy en pikt het internet het op alsof Behringer dit plaatje gaat maken als hun nieuwe synth voor weinig.
 
Wat is ook alweer de definitie van fake news? En zullen we ook maar ophouden over het verlies van productiviteit als gevolg van files?

En nu maar eens aan het werk................
 
Back
Top