Buchla controller overlay

Ik ben te lui om dit uit te zoeken, maar dit ding is een USB controller... hoe bedient hij daarmee dan een Music Easel? Gaat via converter of zo?
 
Yep, in het filmpje op 3:10 gaat het signaal naar een aparte module die er CV van maakt.
 
leuk ding! ik ben er niet diep ingedoken, maar heb je hier MPE voor nodig? of is de software die er bij zit, toewijsbaar aan parameters? (ITB, heb geen hardware, nou ja, wel, maar maakt geen geluid, ja klikjes... o mijn gitaar...)

Dat was het eerste waar ik op heb gelet want bijv met zo'n Seaboard is het zo'n gedoe als je in Live flink wat midikanalen moet aanmaken maar als ik heb goed heb gezien is één midichannel genoeg en toch multi expressie te krijgen.
Hier in deze clip zie je op 4.45 multi expressie terwijl hij toch maar 1 midichannel heeft aangemaakt.
Als het goed is vanaf april zo ongeveer te koop.
Je kan 'm nu al preorderen maar dan heb je ook nog het importeren met btw gedoe en het garantie verhaal dus ik wacht nog even maar ik vind het een aantrekkelijk concept.
Ik wacht ook nog even op meer clips zodat ik zeker weet dat het makkelijk werkt met een aantal daws.
Het wordt trouwens wel tijd dat behalve bitwig ook andere daws mpe gaan ondersteunen nu er steeds meer van dit soort controllers op de markt komen.
Of dat er een app wordt uitgebracht met mpe implementatie die tussen de daw en de controller zit zodat je makkelijk aan de gang kan, een soort virtuele midihost zeg maar.

 
Laatst gewijzigd:
willem1958 ik vind t interessant ding, verleidelik zelfs. maar ik wacht sowieso af, nog zoveel om mee te eksperimenteren. cubase 10 ondersteunt blijkbaar MPE.
maar via een hoop cc's lukt het ook, wellicht, of zeer waarschijnlik minder dan met MPE. ik moet eens onderzoeken wat MPE nu precies doet... ik heb het niet, geen seaboard, of wat anders, dus wat je niet gebruikt, ken je niet. althans ik niet. maar bedankt voor het delen van dit ding. kan eens een aanvulling worden.

aha midi polyphonic expression, opgezocht. ik snap het nu. en het was wat ik al een beetje bedacht had.

maar een synth of whatever moet het wel echt ondersteunen om het tenvolle te kunnen gebruiken, lijkt het. er zijn bijna geen soft-synths, of soft-instruments.. die dat ondersteunen.. wellicht komt de implementatie langzaam op gang. ja softube modular kan met de seaboard werken, maar louter alleen met die controller/keyboard. en roli zelf...
 
willem1958 ik vind t interessant ding, verleidelik zelfs. maar ik wacht sowieso af, nog zoveel om mee te eksperimenteren. cubase 10 ondersteunt blijkbaar MPE.
maar via een hoop cc's lukt het ook, wellicht, of zeer waarschijnlik minder dan met MPE. ik moet eens onderzoeken wat MPE nu precies doet... ik heb het niet, geen seaboard, of wat anders, dus wat je niet gebruikt, ken je niet. althans ik niet. maar bedankt voor het delen van dit ding. kan eens een aanvulling worden.

aha midi polyphonic expression, opgezocht. ik snap het nu. en het was wat ik al een beetje bedacht had.

maar een synth of whatever moet het wel echt ondersteunen om het tenvolle te kunnen gebruiken, lijkt het. er zijn bijna geen soft-synths, of soft-instruments.. die dat ondersteunen.. wellicht komt de implementatie langzaam op gang. ja softube modular kan met de seaboard werken, maar louter alleen met die controller/keyboard. en roli zelf...

Vergis je niet, er is best al wat soft- en hardware te krijgen en dan nu die Sensel en ook Joué die er al is of binnenkort uitkomt.
Ik verwacht dat er de komende jaren onder druk van de concurrentie het snel verandert en ook de grote merken wel MPE controllers gaan uitbrengen zoals Novation, Akai, M audio enz.
Ik heb bijv Synthmaster maar ik heb de pech dat ik Ableton en Studio One gebruik, precies de twee die samen met FL het nog niet ondersteunen. :(

Hier een overzicht; https://roli.com/mpe
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top