Flame Mäander hybride desktop synth

Heb dit hier nog niet voorbij zien komen;
Kwam tijdens de NAMM tot mij via onze Duitse vrienden;

4-voice hybride met wavetables etc.
Gaat vast niet goedkoop worden, maar word hier zelf warmer van dan van die Arturia dinges.

https://www.amazona.de/namm-2019-fla...er-filterbank/



flame-maeander.jpg
 
Last edited by a moderator:
Cool ding zeg en klinkt lekker ook, verfrissend design.
Tof dat je allerlei frequenties kan in en uitfaden.
Lijkt me heel geschikt om lekker beats/loops mee te maken in ieder geval.
Ben benieuwd wat ie gaat kosten?
 
Die demo is echt saai, die gast kan er niks van.
 
Ik probeer altijd wel het toffe te zien als iets het niet helemaal is... Maar dit is wel en zo'n belabberd slechte demo dat ik er niet door heen kan prikken om de schoonheid er van te kunnen zien. Ik zou er niet mee akkoord gaan als mijn product zó getoond werd!
 
als je naast het scherm kijkt staat daar Envelope en dat staat ook bij het filter (Bij de AMP noemen ze het EG), ik denk dat je een soort multistage envelope heb doormiddel van die schuifjes ;)

Je hoort iig wel envelope op het filter dus het is er wel

Zou kunnen dat de envelope generator (EG) gebruikt wordt voor de Amp en het Filter tegelijk. Net zoals bij de Korg Volca Keys. Met een draaiknopje kun je dan bepalen hoeveel de EG invloed heeft op het filter. Da's wel acceptabel voor een synth van de prijs van een Volca, maar ik vrees dat deze synth veel meer gaat kosten. Voor sommige mensen is het dan misschien nog steeds geen probleem dat de EG v/h filter niet onafhankelijk kunt instellen v/d Amp maar ik vind het niet zo prettig. Maar ik vergelijk deze synth nu wel erg veel met een klassieke subtractieve synth. Met wave-table golfvormen is de EG v/h filter denk ik minder van belang voor het typische geluid of patch dan by klassieke subtractieve synthese.

Ik ben bij nader inzien toch benieuwd naar een goede demo (van Sonic State op Youtube bijvoorbeeld). Er zitten wel heel erg veel drukknopjes op: zou zomaar kunnen dat de mogelijkheden groter zijn dan je zou denken.
 
"The 2.0 update adds a further 39 wavetables and more will be coming. They’ve also added in an additional FM sound algorithm and you are now able to detune 8 voices for massively fat chorus effects.

The update is free to all users and should be available soon from the website."

Flame Mäander 2.0 update: Wavetable explosion https://www.gearnews.com/flame-maand...ble-explosion/

Ik ben wel benieuwd of iemand hier deze heeft aangeschaft? Ik was helemaal niet onder de indruk van de demo's die ik zag, maar dat zegt niet zo veel.
 
Back
Top