Nieuwe DVS systemen: MWM Phase, JESSE DEAN DESIGNS JDDX2RMP

Erg gaaf dit, scratchen met audiofiles en toch je echte draaiende 'platter' gebruiken van je draaitafel.. Ik weet dat dit geen dj forum is maar ik zie dit meer als productietools en geen DJ Tiesto of Afrojack edm DJ spul..

• MWM Phase
Scratch audiofiles without timecode vinyl! This way you can scratch with real turntable platters instead of non-moving jog wheels of midi controllers


phase.jpg - Click image for larger version  Name:	phase.jpg Views:	1 Size:	41,4 KB ID:	3666809





• JESSE DEAN DESIGNS JDDX2RMP (portable midi mixer)
Using DVS with the small pt-01 turntable + iPad - the easy way...

jddx2rmp_2.jpg - Click image for larger version  Name:	jddx2rmp_2.jpg Views:	1 Size:	54,5 KB ID:	3666813


 
Laatst gewijzigd:
Je realiseert je wel dat je met Final Scratch in 2001 al via time code vinyl met digitale audio kon scratchen? Of mis ik iets?
 
Ik ben geen DJ maar Final Scratch ken ik.. Was toch een Nederlandse uitvinding?

Maar het coole van filmpje 1 is juist dat je dus geen timecode vinyl nodig hebt... er gaat geeneens een naald op het vinyl - hij werkt met een zender die je op je platter legt.. dat is het baanbrekende in mijn optiek..

Filmpje 2 werkt wel met 7" timecode vinyl.. maar het leuke daarvan is dat je op die manier een compacte timecode oplossing hebt voor de populaire en goedkope Numark PT-01 draaitafel. Tot nu waren er enkel DIY oplossingen. Nu is dat mooi compact geregeld met die JDDX2RMP mixer...
 
waar 't allemaal op slaat, er bestaan al mp3 'controllers' met ronddraaiende decks, alsook cd spelers met draaiende platters.
Ik snap 't allemaal niet, ik gebruikte traktor scratch met timecode als ik geen echte vinyl draai, dat werkte prima en is tenminste 'echt' - plaat aan 't begin opleggen is begin vd track, enz
 
waar 't allemaal op slaat, er bestaan al mp3 'controllers' met ronddraaiende decks, alsook cd spelers met draaiende platters.
Ik snap 't allemaal niet, ik gebruikte traktor scratch met timecode als ik geen echte vinyl draai, dat werkte prima en is tenminste 'echt' - plaat aan 't begin opleggen is begin vd track, enz

ja gewone draaitafels vind ik zelf ook het meest charmant.. Al die midi controllers met samplepads etc wordt zo'n kermis. Ik vind de mixen van DJ's er ook niet beter op geworden met al die nieuwe technische foefjes. En helemaal niet in die commerciele EDM scene met egotrippers van DJ's die om de minuut een break inlassen en het publiek hartjes maakt met hun handen...
 
Je moet als verschil zien dat dit zonder naald kan,... (is mijn mening)
Voor de rest zelfde idee als traktor scratch!
 
dus vroeger had je een mixer en platenspeler om te scratchen maar nu kan het ook met een platenspeler, midi controller en een ipad.....:verkoght:
 
dus vroeger had je een mixer en platenspeler om te scratchen maar nu kan het ook met een platenspeler, midi controller en een ipad.....:verkoght:

je vergeet de eigenlijke platen.. en de hernia die je kreeg door het sjouwen van de zware platentassen..... ;)
 
Back
Top