Behringer Crave

Vers van de pers:



Analog Semi-Modular Synthesizer with VCO, Classic Ladder Filter, 32-Step Sequencer and 16-Voice Poly Chain.

199 dollar, of 149 euro!

Behringer_Crave_Synthesizer.jpg
 
Last edited by a moderator:
Natuurlijk is het geen toeval dat de Crave zoveel overeenkomsten heeft met de M32 maar dat juist die 3340 gebruikt wordt is toch logisch als ze die hebben liggen.
Ik ben er wel happy mee want de sound is prima wat mij betreft.
Ze weten gewoon dat dit ding voor die prijs een succesnummer gaat worden.
Alleen kan je je wel afvragen of de prijsstelling van de M32 wel zo oké is als je ziet wat het verschil is.
Verschil mag er zijn maar zoveel?

We weten nog niet echt wat het verschil is. Kan van alles zijn qua bouwkwaliteit.

En je betaald gewoon ook voor het merk
moog. En behringer zal er wel x maal wat moog van de 32 verkoopt, verkopen. En daar wordt de prijs op gebaseerd.

Behringer wil marktleider zijn op synth/analoog/drum gebiedt en dus zal de marge lager zijn. Is een strategische zet.

Beetje hetzelfde als een iPhone en dan over de kostprijs beginnen. Tja dan snap je gewoon niet hoe bedrijven werken.
 
We weten nog niet echt wat het verschil is. Kan van alles zijn qua bouwkwaliteit.

En je betaald gewoon ook voor het merk
moog. En behringer zal er wel x maal wat moog van de 32 verkoopt, verkopen. En daar wordt de prijs op gebaseerd.

Behringer wil marktleider zijn op synth/analoog/drum gebiedt en dus zal de marge lager zijn. Is een strategische zet.

Beetje hetzelfde als een iPhone en dan over de kostprijs beginnen. Tja dan snap je gewoon niet hoe bedrijven werken.

Ja, ben ik met je eens.
Uiteindelijk denk ik dat moog qua strategie maar een paar mogelijkheden heeft.
Of zich vooral met het duurdere segment bezighouden met nicheprodukten en topkwaliteit zoals bijv sommige exclusieve sportwagenmerken bijv.
Ze hebben natuurlijk vanuit het verleden een zekere naam en history opgebouwd dus het merk Moog op die manier branden, dat kan best.
En anders zich aanpassen, alleen nog het creatieve ontwikkelingswerk doen en een fabrikant in China hun produkten laten produceren.
Of zoals Toyota met Lexus doet, een exclusieve lijn met mooie nicheprodukten, made in Amerika waar ook voor betaald wordt en daarnaast een beetje het butter and bread gebeuren, made in China en omzetsnelheid.
Zo kan je afgeleiden van je dure ontwikkelingswerk in de toplijn ook nog downgraden en in je goedkope lijn kwijt en haal je wat makkelijker je kosten eruit?
Want ik vrees een beetje dat met de prijzen die nu gehanteerd worden, gerechtvaardigd of niet het een lastig verhaal wordt in de race die naar the bottom leidt.
Dat is nou eenmaal overal het gegeven momenteel in onze geglobaliseerde wereld waar produktie plaatsvindt tegen de laagste kosten.
Dit is althans hoe ik er een beetje tegenaan kijk.
 
Het valt me op hoezeer de bas te lijden heeft van de Resonance.
Dit is wel een beetje een eigenschap van transistor ladder filters. Maar hier is het wel extreem ja. Ik heb de indruk dat het geluid in postprocessing voor het filmpje nog eens door een compressor is gehaald. Dan drukt een schreewende resonance piek ook nog wel wat bas weg. Ik hoor zowieso liever onbewerkt geluid in synth demo's dus eigen schuld als ze dat hier opbreekt.
 
Dit apparaatje had ik nog niet gezien.. Berhinger maakt wel erg leuk spul!
 
Ik krijg er geen kippenvel van. Had ik wel bij een aantal M32 demo’s.
Ik wacht gewoon op de pro 1.
 
Tja, het is een soort halve neutron. Dus ook voor de helft v/d prijs....

Alleen dan _wel_ met een sequencer en een heel hoog "stop ik even in m'n zak" gehalte.

Het is dat ik al een neutron heb en op de rd808 zit te wachten :#
 
Alleen dan _wel_ met een sequencer en een heel hoog "stop ik even in m'n zak" gehalte.

Wie zit er nou te wachten op een sequencer bij zo'n prutsdingetje ? Tja, je kan beter het geld in je zak houden.....
 
Wie zit er nou te wachten op een sequencer bij zo'n prutsdingetje ? Tja, je kan beter het geld in je zak houden.....

Onboard sequencers die ook outs hebben zijn geniaal man. Voor al die oude zooi die geen sequencer heeft maar wel cv/gate in heeft bijv.

Je ken nooit genoeg sequencers hebben. Nooit!

:D
 
En te bestellen bij Musicstore in Keulen.
Voor 149 euro een Nobrainer, dus gewoon maar besteld :-)
Leverdatum 2 december, dat zal nog wel veranderen, maar misschien binnen voor de kerst
 
Back
Top