Omnisphere 2.6 geintroduceerd op NAMM

Op de NAMM Show die momenteel gaande is heeft Eric Persing van Spectrasonics de Omnisphere 2.6 update bekend gemaakt. Deze zal in maart uitkomen.

De arpeggiator is flink onder handen genomen en ze hebben de hardware synth integratie uitgebreid met onder meer de Juno 106 en de D50/PG1000.

Copy/past onderstaande naar je browser voor een 10 min. introductie van Eric Persing door Sound On Sound.
(Geen idee of je hier een video kan embedden)



CJB7WCt.png
 
Last edited by a moderator:
Hier een wat uitgebreidere demo via Sonic State. Er worden nu meer dan 60 hardware synths ondersteund. Fijn dat de Andromeda hier ook bij zit. Mooie update weer en.... gratis :) Dat doen ze net als bij Omnisphere 2.5 toch erg goed :okdan:

 
Wat moet ik mij voorstellen bij hardware integratie?

Een synth als controller voor omnisphere gebruiken? Of omnisphere als vst controller/patch database voor je hardware synths? Of beide?
 
Als ik het goed begrijp hebben ze al deze synths gesampled. Dus alles synths zitten in Omnisphere. Als je zelf de hardware hebt, dan kun je Omnishere bedienen vanaf de synth, net alsof je op de synth zelf dus echt speelt, maar dan met het verschil dat het geluid door Omnisphere gegenereerd wordt. Wel erg vet. Bijvoorbeeld de D50 dan met veel betere effecten. Klinkt allemaal wel erg goed.
 
het is een combinatie van een heel uitgebreide controller mapping, gecombineerd met waveforms uit de originele synths of geluiden die bij het karakter van de synth passen (je krijgt dus niet de library die al in de HW synth zit) en effectcombi's en presets die ook in het karakter van de synth passen. Zo heb je als je de Sub37 kiest meteen een FX chain erachter zitten met distortion etc. die gekoppeld is aan de multidrive knop. Het is wel heel knap gedaan. Het idee is dat de grens tussen hardware en software zo vervaagt, en dat werkt best goed. Ook leuk dat je monosynth ineens polyfoon kan klinken enzo. Kijk maar eens wat video's, het is echt leuk gedaan. Mooi in deze update dat er ook een hoop ouwe bakken zijn toegevoegd. Sowieso goed dat ze een heel breed spectrum ondersteunen, van budgetsynths die je nu voor een habbekrats kunt kopen tot oude en nieuwe vlaggenschepen.
 
Hier een wat uitgebreidere demo via Sonic State. Er worden nu meer dan 60 hardware synths ondersteund. Fijn dat de Andromeda hier ook bij zit. Mooie update weer en.... gratis :) Dat doen ze net als bij Omnisphere 2.5 toch erg goed :okdan:



Inderdaad, weer een gratis update doen ze goed wat je niet bij anderen ziet. Ik gebruik Spectrasonics al vanaf Atmosphere en zo d.m.v. Upgrades en Updates naar Omnisphere 2.5 en vind het een top bedrijf.
 
Dat het nu ook met een Andromeda kan is wel bijzonder. Heb zelf ooit geprobeerd de NRPN messages uit de Andy te converteren naar midi cc om zo de vele knoppen van de Andy te kunnen gebruiken als midi controller in mijn DAW s. Nooit gelukt. Bohm midi translator leek de oplossing maar kreeg t niet voor elkaar. Zou toch leuk zijn als daar een oplossing voor is.
 
Absoluut. Omnisphere is geen goedkope plugin, maar qua waar voor je geld en support zijn er niet veel die het beter doen.
 
Nee, ik zou hem gewoon via de site kopen en downloaden :) Omni 2/2.5/2.6 is wel een serieuze upgrade hoor. Upgraden is (was?) ook relatief goedkoop. Vond het meer dan de moeite waard, al is het alleen maar dat de basic synth nu ook verdubbeld is qua oscillators en modulators. En met eigen samples, uitgebreide granular etc. etc. is het wel een flinke stap vooruit tov de eerste versie.
 
mooie update die 2.6. Die nieuwe presets (600) zijn de meeste erg mooi van. Vooral de D50 (die fantasia presets) vind ik top. Je kunt ze simpel vinden allemaal door 2.6 in te typen in de patch browser.

De arpeggiator is inderdaad flink verbeterd, ik vind de arpeggiator nog steeds niet zo goed als die van vengeance avenger, maar goed dat is ook bijna onmogelijk. Maar voor gebruik binnen omnisphere zelf is het wel een enorme verbetering die arp.
morgen maar eens even proberen met een aantal hardware synths kwa integratie.

al met al zeer tevreden met deze update :)
 
Back
Top