Omnisphere 2.6 geintroduceerd op NAMM

Op de NAMM Show die momenteel gaande is heeft Eric Persing van Spectrasonics de Omnisphere 2.6 update bekend gemaakt. Deze zal in maart uitkomen.

De arpeggiator is flink onder handen genomen en ze hebben de hardware synth integratie uitgebreid met onder meer de Juno 106 en de D50/PG1000.

Copy/past onderstaande naar je browser voor een 10 min. introductie van Eric Persing door Sound On Sound.
(Geen idee of je hier een video kan embedden)



CJB7WCt.png
 
Last edited by a moderator:
Desondanks de 2.6 luister en speel ik toch nog altijd veel met de Atmosphere library en het bijzonder pad/strings sectie voor mij nog altijd de beste reeks in Omni.
Gewoon top!
 
Inmiddels al 2,8 en nieuwigheid sonicextension van Spectrasonic voor Omnisphere 2(nieuwe sounds, nieuwe effecten(zijn echt goed).Met een nieuw interface,deep multisampling, nieuw is scenes zodat je in één pach vele mogelijkheden hebt om te combineren.
 
Nog steeds 2.8.

Iemand ervaring met het koppelen van de software aan z’n favo hardware Synth?

Zoals bijv. De Sub37 voor m’n maat.

 
Nog steeds 2.8.

Iemand ervaring met het koppelen van de software aan z’n favo hardware Synth?

Zoals bijv. De Sub37 voor m’n maat.

Ik heb in het verleden de Prophet-6, OB-6, Subsequent-37 en System-1(m) gekoppeld aan Omnisphere, en dat werkte flawless.

Maar moet zeggen dat ik het in de praktijk eigenlijk niet meer gebruik want ik gebruik Omnisphere vooral op zijn eigen kracht en dan is het bedieningspaneel van een hardwaresynth eigenlijk niet echt een match behalve voor de patches die echt op die layout gericht en erop gemapt zijn.
 
Ik heb in het verleden de Prophet-6, OB-6, Subsequent-37 en System-1(m) gekoppeld aan Omnisphere, en dat werkte flawless.

Maar moet zeggen dat ik het in de praktijk eigenlijk niet meer gebruik want ik gebruik Omnisphere vooral op zijn eigen kracht en dan is het bedieningspaneel van een hardwaresynth eigenlijk niet echt een match behalve voor de patches die echt op die layout gericht en erop gemapt zijn.
Hier dezelfde ervaring, werkte perfect en gebruik het niet meer om dezelfde redenen :-)
 
Back
Top