Nord piano monitor: speakers speciaal voor piano

NPM-Bracket-Mounted-708x230.png

Nord introduceerde een paar near field powered speakers, speciaal voor hun Nord Piano. Maar waarschijnlijk ook zeer geschikt voor de dynamiek van synths. Ben erg benieuwd naar reviews van deze set, zeker in vergelijking tot de ook net uitgebrachte iLoud MTM reference monitors (waarvoor ik blijkbaar niet opgewonden genoeg raakte om er een post over te plaatsen...)
Prijs: €599 voor de set (ik geloof inclusief deze brackets).

 
Hij zegt ergens in het filmpje dat ze getuned zijn voor de piano sound. Voor echt reference speakers om te mixen zullen ze wel minder geschikt zijn. Voor de piano sound zullen ze denk ik wel erg mooi klinken.
 
Laatst gewijzigd:
Hi, ik weet geen ene reet van speakers af. Maar mijn alarmbellen gaan al snel rinkelen wanneer een speaker zo in de markt gezet wordt - wellicht volledig ten onrechte hoor. Is er iemand die veel van speakers afweet en kan uitleggen hoe het precies werkt? Waarom deze vraag? Mijn weerstand tegen de marketingsuperlatieven in de muziekbranche wordt met de dag groter. In het verlengde vind ik dat wij consumenten ook een rol hebben in de vooruitgang en ontwikkeling van gear en daarom niet alles klakkeloos moeten aannemen.
 
Ik weet er op zich niet zo veel vanaf, maar wat ik me zou kunnen voorstellen, is dat ze de DSP hebben "getraind" op de reproductie van piano klanken. Dit itt proberen een zo vlak mogelijke respons te krijgen. Ik kan me voorstellen dat dit anders klinkt. "Beter" voor piano. Een kritische A B test kan uitsluitsel geven, lijkt me.
 
wat een weeig druilerig, duf, eentonig, geestdodend, kleurloos en trutterig merk is dat Nord geworden...te bedenken dat ze ooit dingen als een G2 maakte
 
wat een weeig druilerig, duf, eentonig, geestdodend, kleurloos en trutterig merk is dat Nord geworden...te bedenken dat ze ooit dingen als een G2 maakte

ik vind de nord wave echt heel fijn - maar waarschijnlijk passen alle typeringen hierboven ook bij mij.
 
ik vind de nord wave echt heel fijn - maar waarschijnlijk passen alle typeringen hierboven ook bij mij.

De Nord wave is ook al 5 jaar niet meer in productie. Tegenwoordig maken ze alleen nog maar veilige saaie instrumenten voor veilige saaie mensen.
 
ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat ze gewoon een hoekje van de markt te pakken hebben waar ze zich prettig voelen. de markt voor dure spannende exclusieve synths zal niet zo heel groot meer zijn en is toch al aardig opgevuld. dan de concurrentie van al die goedkope rommel-synths. ze hebben gewoon intussen een naam gemaakt.
mijn favoriet bedrijf is het nooit geweest, vanwege de vervelende service opstelling (is alweer even geleden) maar ik kan t wel een beetje begrijpen als ze het simpel houden.
 
Het nut ontgaat mij een beetje. Waarom zou je een stel luidsprekers kopen die specifiek voor de Nord Piano gemaakt zijn terwijl je waarschijnlijk voor hetzelfde bedrag een stel luidsprekers kan kopen die AL jouw instrumenten goed kan weergeven?
 
Waatschijnlijk voor mensen die genoeg hebben aan 1 instrument (jajaja, die bestaan). En zo'n opgeruimd interieur waar geen kabeltje te zien is. Behalve dat fokking netsnoer dan. Maar dat is in de kleur van de muur geverfd.
 
Dit zijn OEM speakers... de Chineze fabrikant heet Vistron. Audio Pro, het merk wat genoemd word als leverancier van deze speakers koopt namelijk direct van Vistron. Nu wil ik niet zeggen dat het daardoor slechte speakers zijn, integendeel, ik denk dat er best wel kwaliteit uit de fabriek van Vistron komt, maar het betekend wel dat je deze speakers moet zien als een accessoire die door Nord ingekocht is en niet iets wat specifiek hiervoor ontwikkeld is.
 
Back
Top