Arturia Microfreak Experimental Synth

EXPERIMENTAL HYBRID SYNTH


A synthesizer like no other, MicroFreak is a peculiar, exceptional instrument that rewards the curious musician. It blends wavetable and digital oscillators with analog filters. It features a unique poly-aftertouch flat keyboard. It adds controlled randomness to sequences. This isn’t a revolution, it’s a mutiny.



Arturia-MicroFreak.jpg
 
Last edited by a moderator:
Ja dat is voor een ieder weer anders natuurlijk daarom idd imo of denk ik. Denk ik :okdan: Witte reus wast gewoon beter.
 
Ok nog een keer goed lezen jij :D t gaat om de marketing slogan. In collaboration with mutable instruments. Tuurlijk mogen ze de code ern stoppen en verkopen, dat is open source tenslotte.. t gaat dus over valse marketing.:okdan:

Misschien is het voor jou ook wel een optie goed te lezen wat er op de site van Arturia staat en niet af te gaan op indirect bronmateriaal? Dat hele 'in collaberation' gedoe is al dagenlang achterhaald omdat Arturia zowel de tekst op hun site heeft gewijzigd en contact heeft opgenomen hieromtrent met MI, tot beider tevredenheid.

Er is geen kwestie meer in enigerlei opzicht tussen Arturia en MI inzake de MicroFreak.
 
Misschien is het voor jou ook wel een optie goed te lezen wat er op de site van Arturia staat en niet af te gaan op indirect bronmateriaal? Dat hele 'in collaberation' gedoe is al dagenlang achterhaald omdat Arturia zowel de tekst op hun site heeft gewijzigd en contact heeft opgenomen hieromtrent met MI, tot beider tevredenheid.

Er is geen kwestie meer in enigerlei opzicht tussen Arturia en MI inzake de MicroFreak.


:DSpuit elf. Schreef ik dat dan niet dagen geleden? En gedane zaken etc.. maar A heeft idd een aantal zinnen opnieuw geformuleerd. Maar dat neemt toch niet weg dat ze het eerst fout deden? Of is dat moeilijk te bevatten? Iig koop dat ding8)
 
Ik heb deze even geleend en moet zeggen dat het toch wel een leuke synth is. Ik was niet onder de indruk van de presets in eerste instantie. Maar vooral de arpeggiator en sequencer zijn erg leuk en genoeg klank mogelijkheden met die verschillende oscillators.

Ik ben aan het denken om deze te ruilen voor mijn Minibrute, alhoewel ik die ook nog steeds tof vind.

wat zijn hier de ervaringen van gebruikers van de Microfreak?
 
barend : Nee, kennelijk niet. Maar wie weet zijn er toch mensen die reageren als ze dit draadje weer zien.

Had eigenlijk gedacht dat voor deze meer belangstelling zou zijn. Moeilijk te peilen, waarom mensen iets wel of juist niet kopen. Lijkt mij zeker voor de prijs een heel leuk ding om geluidjes mee te maken en te experimenteren. Het kan zijn dat mensen liever een iets uitgebreidere versie willen, ook met gewone toetsen, etc., ook al zou dat meer kosten.
 
Ik heb 'm een paar maanden. Heb m'n MicroBrute weggegeven aan m'n neefjes, want ik kreeg er vrijwel nooit iets uit dat me kon bekoren. Had ik mooi plek voor de MicroFreak :) Zeker geen spijt van, voegt echt iets toe: lekker toegankelijk experimentele sounds maken. Van m'n andere synths (Alpha Juno, Virus B, Blofeld, Behringer Model D) komt m'n Blofeld er het dichtst bij, maar die is veel minder direct. Gewoon echt een leuk apparaat om even iets anders te doen, heel hoge fun factor.

Nadeel: zit nog behoorlijk vol bugs. 'Local off' levert bijv. op een of andere manier een MIDI-loop op. Probleem is bekend bij Arturia, ze werken eraan, maar duurt al even. Maar kan er vooralsnog wel mee leven, al ben ik er nog niet aan toegekomen de MicroFreak echt uitgebreid in een track te gebruiken, vooralsnog meer een beetje pielen - dus dan loop je denk ik minder snel tegen dat soort beperkingen aan.
 
Ik heb 'm een paar maanden (...) Gewoon echt een leuk apparaat om even iets anders te doen, heel hoge fun factor. (...) Nadeel: zit nog behoorlijk vol bugs. (...) meer een beetje pielen - dus dan loop je denk ik minder snel tegen dat soort beperkingen aan.

Bedankt voor het delen. Heb nog even rondgekeken en zag dat ze op GS al 62 pagina's hebben volgeschreven over de Microfreak, beetje meer als hier. ;) Heb nog lang niet alles gelezen, maar de teneur lijkt een beetje hetzelfde. Het is niet perfect en het heeft bugs, ook hebben sommigen last van brom met het apparaat, blijkbaar. Maar de hoge fun factor, daar is bijna iedereen het wel over eens.
 
Mooi,maar om in het uitvinderslijstje te komen van synth's?
 
Bedankt voor het delen. Heb nog even rondgekeken en zag dat ze op GS al 62 pagina's hebben volgeschreven over de Microfreak, beetje meer als hier. ;) Heb nog lang niet alles gelezen, maar de teneur lijkt een beetje hetzelfde. Het is niet perfect en het heeft bugs, ook hebben sommigen last van brom met het apparaat, blijkbaar. Maar de hoge fun factor, daar is bijna iedereen het wel over eens.

Die brom is als er geen jack kabel op aan gesloten is dacht ik. Wat ik irritant vind is dat het schermpje al na een halve minuut op bypass schiet iedere keer.
 
Hoe is de brouwkwaliteit van de freak. Stevig behuizing, knoppen van degelijke kwaliteit?
die onopgeloste bugs ben ik wat huiverig voor.
 
Hoe is de brouwkwaliteit van de freak. Stevig behuizing, knoppen van degelijke kwaliteit?
die onopgeloste bugs ben ik wat huiverig voor.

Niks mis mee. Voelt stevig aan, goede knoppen etc. Zeker niet slechter dan Behringer bijvoorbeeld..
Die bugs zou ik me nog niet druk om maken. Wellicht gebruik je hem op een andere manier en heb je helemaal geen last van bug. Ik heb ze nog niet ontdekt.

Behalve het scherm, maar dat is geen bug denk ik. Iemand nog oplossing zodat het scherm niet zo snel op de bypass stand schiet?
 
die onopgeloste bugs ben ik wat huiverig voor.

Ja, ik ook. Als ik lees op het forum van Arturia wat de problemen zijn, het is best veel. Aan de andere kant, wat barend zegt, kan zijn dat je er geen last van hebt op de manier waarop je het zelf gebruikt. Maar een midi-implementatie die buggy is, tja, lijkt me dat je daar vroeg of laat wel last van gaat krijgen, op één of andere manier. barend : Heb je kunnen proberen met jouw geleende exemplaar of dit bij jou wel goed werkt?
 
barend : Heb je kunnen proberen met jouw geleende exemplaar of dit bij jou wel goed werkt?

Ik heb hem nog steeds thuis staan. Ik heb nog heel weinig met de midi gedaan, meer met de synth zelf en de interne sequencer. Is er iets speciaals wat je wil weten? wellicht kan ik het uitproberen voor je...
 
Ik heb 'm ook een paar maanden, helaas niet veel tijd gehad om er mee te spelen. In de korte tijd die ik er aan heb kunnen besteden vielen de verschillende engines op en vooral ook de sequencer met die touchbar random opties. Toen ik 'm net had waren er wel wat vervelende bugs maar veel daarvan waren met nieuwere firmware alweer opgelost. Ik zou willen dat ik er wat meer tijd voor had.
 
Back
Top