Moog Sirin

Sound Engine: Analog
Presets: 128
Polyphony: Monophonic (can be poly-chained)
Note Range: E0 - D8
Sound Sources: 2 Oscillators with Saw and Square waveforms
VCO 2 Freq: +/- 12 Semitones
Hard Sync: On / Off
Glide: Selectable LCR, LCT, EXP - Legato On / Off
Filter: 20Hz - 20KHz Ladder Filter
Modulation Sources: Triangle, Square, Saw, Ramp, Sample & Hold, and Filter EG
Modulation Destinations: Oscillator Pitch, Oscillator 2 Pitch only, and Filter Cutoff
LFO Panel Features: Rate, VCO LFO Amount, and VCF LFO Amount
Envelopes: 2x ADSR Envelopes w/ Legato On, Legato Off, and EG Reset
External Audio Input: 1/4" TS
Audio Output: 1/4" TS
Headphone Output: 1/8" TRS
MIDI I/O: DIN In, and MIDI I/O over USB
Assignable CV / Gate Inputs: Filter CV (Fixed Dest.), Pitch CV (Default), Volume CV (Default), Gate (Default)
CV to MIDI Conversion: Yes
Weight: 2.8lbs
Dimensions: 3.1"H x 8.6"W x 5.2"D
Included Power Supply: 100-250VAC, 50-60Hz, +12VDC

Moog-1_yaa6p1.jpg

 
Volgens mij hebben ze alleen de oscillators aangepast op de één of andere manier zodat ze een groter bereik hebben. Maar of dat ook invloed heeft op de klank in de lagere regionen vergeleken met de Minitaur zal nog moeten blijken denk ik, wanneer iemand ze met elkaar kan vergelijken.
 
en dan te bedenken dat een Moog Prodigy vanaf Oktober 1979 slechts 495 dollar moest kosten.
In 1979 was je maandsalaris ook een stukje lager:
Adjusted for inflation, $1.00 in 1979 is equal to $3.71 in 2019. Annual inflation over this period was 3.33%.
Dus die zou nu iets meer dan $1800,- kosten.

'UNder the hood' betekent midcontroller of idd editor voor volledige bediening
Dat vond ik 1 van de grootste bezwaren aan de Minitaur en de voornaamste reden dat ik 'm ook weggedaan heb. Ik vond dat teveel zaken alleen via de editor beschikbaar waren en opslaan en recall zonder editor niet echt intuitief. Geluid was wel vet, maar ook wel erg typisch. Ik ben tot de conclusie gekomen dat die sound niet helemaal mijn smaak is.
 
Dat klopt maar de Prodigy was dan ook een echt instrument ipv een blokje met
met een paar knoppen: in een live situatie stond er tenminste iets.
Vergeleken met bijvoorbeeld de Behringer Crave met z'n Moog filter is de Moog Sirin gewoonweg té duur voor wat het is.

Dus jij heb vertrouwen in zn Crave dat het echt prima gebouwd muziekinstrument is. Die Roland modulair clone noemen ze al wegwerp modulair. Pak suiker ziet het zelfde er uit als een pak zout. Pak zout is ook veel goedkoper. Ik vind al die goedekope dingen helemaal niets. Beter een mooi en goed ding dan al die weg werp prullen.
 
Dus jij heb vertrouwen in zn Crave dat het echt prima gebouwd muziekinstrument is. Ik vind al die goedekope dingen helemaal niets. Beter een mooi en goed ding dan al die weg werp prullen.
Qua functies lijkt de Crave een stuk flexibeler. Vertrouwen heb ik in geen enkele fabrikant ongeacht de prijs.
Ik heb 28 jaar ervaring met veel synthesizers waarvan de meeste nieuw en de Prophet '08 PE met de Volca Bass lieten het bij mij afweten reeds binnen de garantie periode. Daar zit 1600 euro prijsverschil tussen.
 
Laatst gewijzigd:
Die Roland modulair clone noemen ze al wegwerp modulair. Ik vind al die goedekope dingen helemaal niets. Beter een mooi en goed ding dan al die weg werp prullen.

Pure onzin... Ik begrijp dat je graag iets duurder betaald en er dan ook van verwacht dat het kwalitatief is. Maar de tijden dat alles bijna "levenslang" moet mee gaan zijn helaas voorbij...
 
Laatst gewijzigd:
Begrijp ik nou goed dat ie cv naar midi kan omzetten? Dat is op zich best kinky.
 
Heb hem net gekocht. Lekker handige kleine module met een fantastisch (typisch moog) geluid. Doordachte functies in klein kastje. De VST editor gebruik ik nauwelijks maar ook die is er mooi ontworpen (zelfs de schaduwen van de knoppen bewegen mee). Minpunt is dat er geen aan-en-uitknop op zit en natuurlijk de prijs die nogal hoog is maar verder allemaal super solide (metaal en knoppen) perfect afgewerkt.
 
Back
Top