Elektron Model:Samples

Electron Model:
Compact and lightweight, the Model: Samples makes creating rhythms a breeze with straightforward operation and the controls are right at your fingertips. Model:Samples is a six-track sample based groovebox that packs a powerful punch and also fits into your backpack. Model:Samples ships with loads of pro quality samples and patterns to get you started—and has more than enough space for your own creations.

Elektron Model:Samples Sampling Production Workstation Features
6 Audio tracks (all of which may be used as MIDI tracks as well)
6 × Velocity sensitive pads
96 Projects
96 Patterns per Project
1 × Sample playback engine per track
1 × Resonant multimode filter per track
1 × Assignable LFO per track
Delay and reverb send FX
Elektron sequencer (up to 64 steps) per track
Real-time or grid recording of notes and parameters
64 MB sample memory
1 GB storage
1 × 1/4" Headphones output
Create your Sound.
Model: Samples ships with 300 preset sounds curated by Splice.com, ranging from essential kicks, snares, and hi-hats to exotic, never-before-heard effects and strikes to chart new rhythmic waters. With a few quick tweaks, you can perfect and personalize any sample so it sounds just the way you want. Use any of the expertly crafted custom sound packs included, or easily drop your own samples into it with the built-in microUSB port.

Total Hands-On Control.
Model: Samples features our most complete set of front panel controls, each function with its own knob. They're all right there; just grab a knob and twist it. Unleash your music spontaneously using the durable velocity-sensitive pads. Record your every move live, or design your rhythmic creation in detail using the superb Elektron sequencer.

Ready to Go.
Each of the six sequencer tracks can output MIDI to control other machines. Now the Elektron method can empower any and all electronic music setups. At a mere 1.8lbs, Model:Samples lets you enjoy pro sound quality and sophisticated rhythm creation anywhere. Be ready when inspiration strikes.

MSP: 399$

attachment.php?attachmentid=793008&d=1548147377.jpg

attachment.php?attachmentid=793007&d=1548147377.jpg
 
Ah, de investeerder wil marktverbreding. Zal wel met de Electribes moeten concureren. Mist ongetwijfeld wat functies van de Digitakt, waardoor je toch eigenlijk liever die hebt. Dit opent natuurlijk wel de deur naar de Model:Synth, Model:AnalogDrum en Model:AnalogSynth.
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad: Elektron gaat steeds meer van Boutique naar mainstream.

De prijs valt me op zichzelf mee, maar een digitakt is toch ook niet heel veel duurder en biedt op het eerste gezicht veel meer.

Ik ben iig niet geïnteresseerd.
 
waarom vroeger alle samplers minstens 8 outs hadden en nu met moeite stereo vat ik niet.. geef dat ding 4 outs en ik koop het
 
Geen sample inputs? Het is een soort Volca Sample Deluxe dus....

Vast ook geen timestretching.. dat heb je echt wel nodig wil je een drumloop in je songtempo kunnen gebruiken.. En met maar 6 tracks zou je eigenlijk je drums willen resamplen naar 1 loop.. om 5 tracks vrij te maken.. Maar dat kan hij wss ook niet...

Maar aan de andere kant heeft hij wel "essential kicks, snares, and hi-hats to exotic, never-before-heard effects". :)
 
Laatst gewijzigd:
Alle dingen waar over geklaagd wordt zijn toch al beschikbaar in de duurdere modellen? Dit is duidelijk een entry-level ding, daar is de prijs (en dus de featureset) ook naar.
 
Als ik dat filmpje hierboven zo zie heeft dit ding best wel live/performance potentie. Door de 1 knob = 1 function implementation meer dan de andere Elektron machines.
 
Batterij komt nog, kun je aan de zeikant er opzetten. 2 stuks zelfs. Weet vrij zeker dat er andere versies in deze range in de maak zijn.

Entry level
Performance oriented

Inderdaad in het vaarwater van Electribe en consorten. Vind het best een geinig ding, maar de Digitakt vervangen doet ie niet natuurlijk :). Daar is het ook niet voor bedoelt. De prijs zal, net zoals alle andere producten, over een paar maanden iets lager stabiliseren.
 
Volgens de Elektron website gaat 'ie 460 euro kosten. Dat vind ik ook wel wat aan de prijs. Maar als 'ie een keer langskomt rond de 250-300 lijkt hij me best geinig als lekkere sample mangle bak, beetje als de Volca Sample maar dan wat minder Aldi.
 
Tja..

Wel lekker geprijsd, toch weer iets van 200,- goedkoper dan een Digitakt.

En idd "2 × slots for attaching Powerhandle BP-1 (battery pack to be released at a later date)" dus misschien een leuk ding voor on the go.

De naam Model: Samples doet vermoeden dat er meer bakkies in dit idee uit gaan komen. De volgende zal dan wel een synth gok ik.

Jammer dat het geen inputs, Bluetooth of een mic heeft. Eventjes de eerste reviews afwachten. :)
 
Ik zie dit guitige apparaatje nog wel naast mijn eurorack belanden. Weer eens wat anders dan de standaard drumsynth.
 
Het zoveelste Elektron product dat me koud laat qua features en sound, en waarvan ik het design afschuwelijk vind.

Wil je een betaalbaar sample groove box ding: Korg Electribe Sampler 2 kost nieuw €€373 euro bij Bax nu, en die lijkt me nog leuker ook.
 
Batterij komt nog, kun je aan de zeikant er opzetten.

zeikkant? Heerlijk :)

ik heb van elektron enkel de rytm en zelfs dat uberding kan me niet inspireren meer uit hun stal te kopen... Voor mij is elektron synoniem voor duur, niet kogelvrij genoeg om de prijs te verantwoorden en veel te veel geduikel in de manual.


Sorry
 
dat is helemaal niet erg klinkske. ik denk niet dat elektron per se verlegen zit om jouw goedkeuring. er zijn legioenen mensen die elektrons als basis in hun (live) setup hebben. dat zal vast zijn omdat de prijs niet te verantwoorden is en ze niet kogelvrij geoeg zijn :D daarnaast is het manual duiken ook wat overdreven. zeker als je al 1 elektron hebt glij je zo in het gebruik van de andere.

knop per funktie is echt wel nijs. dit is een leuk bakkie. jammer van het ziekenhuis design en de prijs. niet dat ie per se overdreven onterecht is, maar daar wordt het iets minder een snackje van.
het niet kunnen samplen is ook wel enigzins matig, maar ja. als ie ook power via usb kan krijgen zou dat wel redelijk geniaal zijn wat mij betreft. die dc input is 5V, dus wie weet
 
Back
Top