Korg Gadget 2!!

Heb het net een maand terug gekocht.. en ja hoor.. ik kan alweer bijlappen.. :D Gadget 2 komt eraan!! :okdan:
Ik koop het graag als er echt wat gedaan is met de feedback van de users.. want er waren best veel features die ontbraken.
Sowieso het beste alternatief op Ableton (en Bitwig) als je wat op een iPad wilt doen.. en misschien ga ik het ook weleens op de PC proberen.. :)

https://www.korg.com/us/news/2019/0118/

86df7b801208cee82b72cedbe8031ccf_pc.jpg - Click image for larger version  Name:	86df7b801208cee82b72cedbe8031ccf_pc.jpg Views:	1 Size:	33,2 KB ID:	3664425
 
Vet Pat!

Ken je modstep ook trouwens? Leuk voor met je collectie synths lijkt me zo...
 
Er staat op die link dat de upgrade voor iOS gratis is, de 6 extra gadgets zijn wel als in "app purchases" te koop.
 
Update voor iOS is gratis, maar de individuele gadgets moeten gekocht worden. Midi out gadget ga ik iig zeker kopen. Ik twijfel of ipoly6 en ims-20 nog veel toevoegen aan imonopoly en iodyssey. De nog “onaangekondigde” gadgets zij Otorii en Ebina https://www.korg.com/nl/news/2018/1109/ dit zijn resp. een Sega drum gadget en een arcade kast synth. Deze waren voor Korg Gadget Nintendo Switch wel aangekondigd. De Mac update moet je kopen, maar dan “krijg” je alle gadgets erbij. En er zijn blijkbaar nu losse vsts voor windows...
 
@ Anoniempje & buis: Dat de iOS update gratis is had ik nog niet gelezen.. (my bad) maar klinkt als een kadootje:okdan:
@ Dr Rinkel: Goeie aankondiging!! Misschien de tekst en mijn post die ik heb gepost vervangen door die van jou? ik was nogal in een rush vanmorgen toen ik het las.. ging voornamelijk nogal hard op het feit dat er eindelijk dingen verbeterd worden :D Toch is het nu al qua workflow mijn favoriete appje..
Ow.. en de compatibiliteit met Windows vind ik ook wel interessant eigenlijk. :)

Vet Pat!

Ken je modstep ook trouwens? Leuk voor met je collectie synths lijkt me zo...

Hey Bas, kende ik nog niet.. heb ff vlug gekeken maar ziet eruit als iets wat heel bruikbaar is idd. :mega: Ik heb ooit een iPad gekocht voor touchable en gebruikte em daarmee zo nu en dan.. maar er is nog zoveel meer te ontdekken met de iPad op muziekgebied.. super leuk!! :)
 
@ Anoniempje & buis: Dat de iOS update gratis is had ik nog niet gelezen.. (my bad) maar klinkt als een kadootje:okdan:


Ter info,.. de update is gratis,.. maar de synths (gadgets) moet je kopen,... dus eigenlijk krijg je niks gratis!!
Om teleurstelling te voorkomen :beard:
 
Hoop dat de update voor de mac meevalt in de kosten. Ben wel erg blij met een aantal VST.

Op de ipad / telefoon vind ik het maar een hoop gepriegel. Kan me er niet toe zetten om daar iets productiefs mee te doen.
 
hmja.. Gadget is standalone en op een telefoon is misschien wel behelpen.. maar met een extra klaviertje (nanokey oid) en nog wat nootjes after-editen kom je toch al snel op leuke ideetjes in situaties dat je geen studio met computer binnen handbereik hebt.
Ik vind de drempel ook een stuk lager.. je pad aan en gaan. Eer je een gemiddelde computer aan hebt en ableton opgestart, heb je het melodietje (of de inspiratie) op je ipad allang vastgelegd.. :)

@allstyles : Ga ook niet echt veel van de nieuwe gadgets kopen.. ben tot nu toe best tevreden met wat er in zit.. en met de Korg module app +wat expansions.. maar 'k hoop dat ze in het programma zelf dingen hebben verbeterd in de nieuwe versie.. zoals ze in de aankondiging ook beloven.. maar eerst zien idd..
  • We’ve powered KORG Gadget 2 into the second generation, featuring six brand new gadgets and expanded utility features.
  • We’ve also brushed up the user interface based on user feedback, giving you the smoothest music production experience yet.
  • We’ve redesigned the main screen view so that you can see the status of each track at a glance, and created a new smooth tempo-change and fade-in/out function.
 
Leuk speelgoed, ik draai op een oude i-Pad, de oude Gadget, maar heb voorlopig geen geld voor een nieuwe iPad, die rond de 2000 euro kost ;)
 
hmja.. Gadget is standalone en op een telefoon is misschien wel behelpen.. maar met een extra klaviertje (nanokey oid) en nog wat nootjes after-editen kom je toch al snel op leuke ideetjes in situaties dat je geen studio met computer binnen handbereik hebt.
Ik vind de drempel ook een stuk lager.. je pad aan en gaan. Eer je een gemiddelde computer aan hebt en ableton opgestart, heb je het melodietje (of de inspiratie) op je ipad allang vastgelegd.. :)

@allstyles : Ga ook niet echt veel van de nieuwe gadgets kopen.. ben tot nu toe best tevreden met wat er in zit.. en met de Korg module app +wat expansions.. maar 'k hoop dat ze in het programma zelf dingen hebben verbeterd in de nieuwe versie.. zoals ze in de aankondiging ook beloven.. maar eerst zien idd..
  • We’ve powered KORG Gadget 2 into the second generation, featuring six brand new gadgets and expanded utility features.
  • We’ve also brushed up the user interface based on user feedback, giving you the smoothest music production experience yet.
  • We’ve redesigned the main screen view so that you can see the status of each track at a glance, and created a new smooth tempo-change and fade-in/out function.

Heb hem zelf voor de mac (standalone) en heb de standaard versie voor ipad,,..... Als de prijs meevalt haal ik wel de uitbreiding voor de mac,... maar voor op de ipad geloof ik het wel,.. zat andere app voor waar leuk mee te spelen is!
 
Even wat zaken copy paste uit het Korg Gadget topic op het Audiobus forum waar en werknemer van Korg op zit (lekker lui).

22 januari:
For Windows support, I can't really say beyond the current plan, which is to bring support for the plugins.

I can confirm that we're going to be adding new IFX for Gadget 2. I've been working on them, so I hope you like them
wink.png


We'll be providing a minor update for iMS-20 and iPolysix. I don't think we can promise Link for this update, but it's something I've actually put a lot of time into getting working so I hope we can eventually make that happen.

To my knowledge, Gadget Mac UI has never been based on JUCE. At least, none of the UI code I've written has been in C++


23 Januari:
we're making some changes to the UI/UX, but for now I don't think we're going to be adding an entirely new system like that. It's something on the laundry list, but...it's a long laundry list...

Memphis and Pompei will work like all of the other integration Gadgets - if you have the full app, you will be asked at launch time if you want to install the corresponding gadget.


Vraag: Will we be able to swap presets between the standalone versions and the gadgets? As of now, that’s still not possible with iMono/Poly and Montpellier.

Antwoord: You'll be able to convert presets from the standalones to Gadget. At the time of installation of the new gadgets, all of your presets will be converted and copied to Gadget. After that, if you want to move new presets created in the standalone apps you will be able to copy them individually.


Hier een link naar het topic: https://forum.audiob.us/discussion/30850/korg-gadget-2/p1

En nog wat foto's die ik kon vinden:
40t12knz6vvo.jpg


b9nybhmiqgqz.jpg


9c6oi0j5wpe5.jpg
 
Ga ook niet echt veel van de nieuwe gadgets kopen.. ben tot nu toe best tevreden met wat er in zit.. en met de Korg module app +wat expansions.. maar 'k hoop dat ze in het programma zelf dingen hebben verbeterd in de nieuwe versie.. zoals ze in de aankondiging ook beloven.. maar eerst zien idd..

Betekend dat dat je de KORG iM1 app niet hebt? Darwin in Gadget. Die is echt geweldig, gebruik die het meest in mijn producties, echt een aanrader!
 
Betekend dat dat je de KORG iM1 app niet hebt? Darwin in Gadget. Die is echt geweldig, gebruik die het meest in mijn producties, echt een aanrader!

hmm. ik ben niet echt zo'n rompler liefhebber.. de M1 was destijds een revolutionaire synth, datzeker!! Weet nog goed dat ie uitkwam..
Maar ik vind de modeling-achtige synthjes in Gadget wat inspirerender.. :) Daarnaast ben ik een Rhodes, Wurlitzer en Clavinet liefhebber (en bezitter).. die expansions binnen Korg Module ben ik dus wel blij mee. Het verschil met een doorsnee rompler is erg groot.. veel meer velocity layers en minder toetsen per sample.. eigenlijk jammer dat de Clavinet er nog niet als expansion is.. die had ik er zeker bij willen hebben.
 
Back
Top