Teenage Engineering Po Modular

pocket operator goes modular!
the pocket operator™ family is breaking new frontiers – our small, battery operated and affordable synthesizer today expands into the modular analog universe.
with the introduction of three pre-configured chassis and 15 sound modules, there's finally a way for youto explore the pure fun of modular synthesis in a hazzle free way.
we have created three kits that include everything you need to get started. just bend, assemble and patch! it's never been easier to get started with modular music making.

Bildschirmfoto 2019-01-18 um 19.02.16.png - Click image for larger version  Name:	Bildschirmfoto 2019-01-18 um 19.02.16.png Views:	1 Size:	628,8 KB ID:	3664138

Bildschirmfoto 2019-01-18 um 19.03.09.png - Click image for larger version  Name:	Bildschirmfoto 2019-01-18 um 19.03.09.png Views:	1 Size:	751,1 KB ID:	3664139

Bildschirmfoto 2019-01-18 um 19.03.16.png - Click image for larger version  Name:	Bildschirmfoto 2019-01-18 um 19.03.16.png Views:	1 Size:	294,8 KB ID:	3664140
 
Geinig. Opzet oscillator(s) is wat merkwaardig en als ik TE was zou ik er een delay bij geplakt hebben voor de eerste bevrediging.
 
our small, battery operated and affordable synthesizer today expands into the modular analog universe.

Tja, zo 'affordable' zijn ze echter niet.
En ja, het ziet er wel als een ikea bouwpakket uit. Dus eerst schroefjes tellen, als je hem uitgepakt hebt. :D
 
Ik dacht, leuk speelgoed voor mijn dochtertje. Maar 400+ euro voor een gehandicapte synth, laat dan maar hangen. Ik snap niet zo goed welke markt teenage engineering hiermee voor ogen heeft. Als je van veel te dure gimmicks houdt, om vervolgens op zolder op te bergen, dan is het wellicht interessant.
 
Ik dacht, leuk speelgoed voor mijn dochtertje.
Die gaan over het algemeen net zo blij (of blijer) zijn met een Yamaha PSS met minitoetsjes van 20 jaar oud van Marktplaats voor 2 tientjes.

Maar 400+ euro voor een gehandicapte synth, laat dan maar hangen.
Omdat je dan alleen maar 1 oscillator krijgt? Lijkt me vooral iets wat je moet koppelen met een Neutron of zo.
 
ik vind het er mooi uitzien. grappige knopjes ook.
maar idd, best duur voor een halve DIY modulair. Kan waarschijnlijk meer als een Volca modular?
en hij heeft jacks ipv pinnetjes.
Die sequencer ziet er wel spannend uit!
maar beter koop / bouw je een echte :) . voor 400 euro kom je al best een eind. de AE modular is ook goed te doen.
 
Die gaan over het algemeen net zo blij (of blijer) zijn met een Yamaha PSS met minitoetsjes van 20 jaar oud van Marktplaats voor 2 tientjes.


Omdat je dan alleen maar 1 oscillator krijgt? Lijkt me vooral iets wat je moet koppelen met een Neutron of zo.

Ja, maar met een neutron ben je al weer 300 euro verder. En dan heb je nog steeds geen eenvoudige delay/reverb (bijv monotron delay voor 50 tientjes).

Maargoed, ik zit wel erg te zeuren.
 
Ja, maar met een neutron ben je al weer 300 euro verder. En dan heb je nog steeds geen eenvoudige delay/reverb (bijv monotron delay voor 50 tientjes).

Maargoed, ik zit wel erg te zeuren.

Mwa, je hebt an sich wel een punt - 1 oscillator is wat magertjes voor de prijs. Als je de golfvormen kon mixen zoals op een SH101 was het nog wat leuks geweest, alleen maar blokgolfbliepjes is ook niet veel plezier. Ik denk dat de meerwaarde voornamelijk zit in de ingebouwde sequencer. Sowieso eigenlijk allemaal geen apparaten die je als je eerste synth moet hebben; je hebt wat infrastructuur nodig.

Dan is de grote versie toch wat meer bang for the buck.
 
Met de system-400 gaan mijn achterkleinkinderen op de Antiques Roadshow blij zijn dat bompa hem heeft gekocht :okdan:
 
Ik vind het materiaalgebruik beetje spannend: zelf buigen van gepoedercoat blik... als dat maar goed gaat.
 
Hmmmmm. Weet niet precies wat ik ervan moet denken. Als het geluid redelijk is, en dat is bij de PO's van TE nooit het geval, dan is het niet zo duur als je zou denken. Hun "System 400" kost €550 en heeft 16 modules waardoor de prijs per module €25 is. Ze schijnen ook in je Eurorack te kunnen met wat aanpassing. De modules zijn later ook los verkrijgbaar. Dan lijkt het me wel wat als ze ong. €30 per module vragen. Als ze dan ook een goedkoop basis rekje maken wordt de drempel om aan modular te beginnen heel laag. Je koopt er iedere week of iedere maand eentje bij om je eigen custom modular systeem te maken. Ik denk dat de doelgroep dan ook de "kleine" hobby spaarder wordt.

Alleen jammer dat je niet meteen aan de slag kunt met een Midi keybord. Je moet een niet-Midi keyboard gebruiken.
 
Connectie is denk ik de prijs en het formaat en dat t op batterijen werkt en
de verpakking etc. T is duidelijk geen OP
want die zijn duurder en hebben een accu ipv batterijen.
 
ik vind het er mooi uitzien. grappige knopjes ook.
maar idd, best duur voor een halve DIY modulair. Kan waarschijnlijk meer als een Volca modular?
en hij heeft jacks ipv pinnetjes.
Die sequencer ziet er wel spannend uit!
maar beter koop / bouw je een echte :) . voor 400 euro kom je al best een eind. de AE modular is ook goed te doen.

We hebben het niet echt over prijzen gehad vorige week,.. maar volgens mijn rekensommetje zat ik toch iets hoger voor een eigen modular :engel:

Maar denk inderdaad als je paar doepfer modules haalt je al aardig in de buurt bent van wat deze TE modular kan!?
(Heb je zeker een case buiten beschouwing gelaten ?!)

Ben zowiezo niet van de batterijen en ingebouwde speakers, maar voor het aantal modules leek het mij redelijk geprijst.....

Die AE die je noemt heeft die priegelkabels das best jammer :erm:

Maar ik ga toch voor jouw advies om er zelf een te kopen/ bouwen :mega:
 
Laatst gewijzigd:
diy case , je kan klaar zijn voor 50,- piek inc voeding (Meanwell rt65. 17,- euro) en busboard
er zijn naast Doepfer nog wel meer goedkope modules. zie internet :)
 
Back
Top