Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."


https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023
 
Last edited by a moderator:
Ik heb vandaag de zilveren versie binnen gekregen en ik vermaak me er kostelijk mee. Het weegt niks en voelt aan als goedkope plastic tjak. En dat is het natuurlijk ook. Maar klinkt lekker :D
 
Overlappende notes via midi gaven eerder geen slide, alleen legato. Je kon eerder al wel via de pattern editor in de Synth Tool slides maken met overlappende notes. Nu met firmware 1.25 kan dat dus ook via midi.

Oh ja. Nu je het zegt heb ik alleen pattern editor gebruikt. Met Roland TB-03 wel eerder met MIDI met succes gedaan.
 
Is nog niet helemaal ok de slides via midi, hij heeft zwaar moeite met combos van "zelfde noot, slide, accent"
zie hier vergelijk met n0nx0x2 die het wel juist doet:
https://soundcloud.com/rv0/n0nx0x2-td3-midi
 
Hier een TD3 in een andere context dan acid, meer spacy prog fusion (of hoe je het wilt noemen). Kunnen jullie de TD3 ontdekken? Soms hoor je duidelijk dat het een 303 is en op andere momenten hoor je hoge synth sequencen waarvan je niet zou denken dat het een 303-achtige is. Er zit ook nog een TB-03 in, ik hoor inmiddels zelf niet meer wat welke nou precies was. :)

https://soundcloud.com/bodde/puppy-feet-girl-barend-tromp-march-2020
 
barend wat een lekker muziekje!
Ik vind het verfrissend om de TD-3 nou 'ns een keer niet in een acid nummer te horen.
Zelf heb ik ook plannen om 'm aan te schaffen en dan 'ns te gebruiken in wat meer ambient tracks met een bpm van 40 tot 70 met wat fx erachter bijv.
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Doet me goed in deze barre tijden.. :)

barend wat een lekker muziekje!
Ik vind het verfrissend om de TD-3 nou 'ns een keer niet in een acid nummer te horen.
Zelf heb ik ook plannen om 'm aan te schaffen en dan 'ns te gebruiken in wat meer ambient tracks met een bpm van 40 tot 70 met wat fx erachter bijv.

Ik vind hem veelzijdiger dan alleen acid. Soms zul je hem misschien niet eens als zodanig herkennen in de track. Bijvoorbeeld de akkoord stabs bij 5:05 dat is de TD-3 (of TB-03, weet ik niet meer) met een pitch shifter. Soms is hij alleen gebruikt om de basgitaar aan te dikken (bij 4:17 bijvoorbeeld).
 
Handig voor als je gigs doet.
Hmm... dat zou voor mij juist 1 van de laatste dingen zijn waarmee ik het podium op zou gaan. Iets op batterijen is al niet iets wat ik erg vertrouw, laat staan iets zelf gehackt. Voor in het park ok, maar gigs? Nah.
 
Back
Top