Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."


https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023
 
Last edited by a moderator:
headline-Behringer-TD3-sr-new-colors.jpg

Nooit gedacht een gele synth te willen hebben maar die smiley doet het um. Hebbuh! :D
 
Stupid person, stupid question: wat is dat voor sync input, (hard/soft) sync op de osc of voor polychain voor meerdere td's in polymode?
 
Zo, da’s nogal een verschil ja! Stukkie beter, vind ik :okdan:
 
Hebben mensen hier ook midi sync problemen met de TD-3?

Als ik hem sync met Cubase als master via midi of usb en ik neem de midi data op dan begint de eerste tel niet precies op de tel maar net een beetje erna. Ook andere tonen vallen niet precies op de midi grid. Het gekke is dat ze niet allemaal even ver van de tel af staan, en het zelfde patroon bij de volgende maat weer net wat anders staat t.o.v van de tel. Hierdoor ben je genoodzaakt alles de quantizeren in Cubase.

Ik heb hem in een andere situatie ook aan aan mijn TR-8S midi gesynced (TR-8S als master) en dan alleen de audio opgenomen in Cubase. En als je dan eerste toon van de wav precies op de tel in Cubase zet verschuiven de tellen daarna vervolgens net als in bovenstaande voorbeeld iets. Ik heb het ook op een andere computer bij een vriend geprobeerd en daar is het hetzelfde.

Heeft dit te maken met het feit dat het analoog is? Ik heb er met andere (digitale) gear nog nooit problemen mee gehad.

Wellicht kan iemand het even testen met zijn TD-3 en DAW? Wellicht is het een firmware probleem.
 
oei dat is kak barend maar met daw syncen is altijd prutsen,dan koopt je best een ERM multiclock.

Synct die perfect aan de TR-8S,dus niks met daw,ja toch?
 
Nee, TD-3 via de TR8S hetzelfde probleem, zie tweede helft van het verhaal hierboven.

!!!!!!!! dat is eigenaardig

demo's van dit ding in sync loopt perfect nochtans

Kijk eens goed in je TR8S midi/sync parameters,output die MMC (Midi machine Control) ipv Midi clock misschien?

zie tweede helft van het verhaal hierboven.

Ja maar vergeet cubase en daw check, loopt een kick van de TR8S gelijk in sync met de TD-3 dat is wat je wil weten,dat moet je toch perfect horen?
 
ik heb het gelijkzetten van analoge gear in Ableton opgegeven, tenminte, om het precies op de grid te krijgen. Zolang je niks geks hoort zou ik me er geen zorgen over maken. Daarnaast inderdaad wat EviL303 zegt, je recording altijd minimaal een bar later beginnen, omdat de gear simpelweg even nodig heeft om gelijk te lopen.
 
Ja ik wil ook wel z'n gele om uit te proberen naast mijn TT-303 mki. ik denk wel dat die gele iets duurder word dan 149euro.
Maar wanneer die gele te koop is of te pre-orderen is kan ik echt nergens vinden en om nu elke dag als een dwaas online shops na te lopen om te kijken of hij er al is vind ik net iets te veel werk hahahaha




Nooit gedacht een gele synth te willen hebben maar die smiley doet het um. Hebbuh! :D
 
Back
Top