Ik heb het idee dat ze bij Strymon vooral een goedklinkend effect proberen te maken dat je hetzelfde gevoel geeft als de inspiratiebron, maar dan toch anders. En dat is hier zeker gelukt, tjongejonge, klinkt lekker. Weet niet of het zin heeft om dit met een echte tape delay te vergelijken. De meeste tapedelays die ik heb gehoord waren niet heel goed gecalibreerd, en dan krijg je vanzelf iets met heel veel karakter dat niet heel makkelijk na te bootsen is. Al was het maar de tape splice die eens in de zoveel tijd de pitch doet warblen.
Ik ben wel altijd onder de indruk van de gedetailleerdheid van de Strymon modellen. Ik heb de Timeline eens naast de TC Flashback gehouden en dan hoor ik een groot verschil in diepte en hoe het model reageert op verschillende input volumes. Ik heb ze ook wel eens gevraagd waarom de flanger in de Mobius mono is, en toen kreeg ik als antwoord dat ze dat model op 768kHz draaien om het goed te laten klinken. Daarmee zit die processor echt op de limiet, dus stereo was niet mogelijk. Dat geeft ze nog altijd een voordeel tov plugins.
Die Drum mode is overigens geen tapedelay, maar een Binson Echorec (waar de looks ook op lijken geïnspireerd, en dé Pink Floyd delay). Audiority maakt daar een mooie plugin van, en er zijn een aantal andere pedalen die dat ook doen (Dawner Prince Boonar of Gurus Echosex T7E), hoewel die echt stricte emulaties proberen te zijn. Ik heb nog nooit een echte Echorec gehoord, maar ook daar vind ik de Strymon heel bruikbaar klinken. En bij Strymon weet je ook altijd zeker dat het ook met synths goed werkt.
Dus zeker interesse, maar ook veel overlap met Magneto.