Nieuwe Fairchild 670 clone van het merk STaM audio

Er komt een Fairchild clone van Stam audio. Je kan hem alleen maar bestellen via de site en maakt je 3300 euro armer.

Lijkt me cool, maar ik denk dat ik maar een paar jaar wacht tot Behringer er een maakt voor 1200 euro die je zo in de winkel kan kopen.

Toch leuk dat ze het doen.

Het signaal pad is het zelfde als het origineel alleen het power gedeelte is nu bij deze solid state.
 
Die was er toch al een tijdje ?! Kost trouwens 'maar' €2600 [pre-order €2400] (+ €153 transportkosten).
 
Hij is er idd al een half jaar . Gemaakt in Chili dus er komt nog 21 % bij. 2500 plus verzending 150 euro x 21 % is +/- 3200 euro .
 
Ligt eraan wat je wilt hebben. In spanje , bij masteringmansion, ligtie (en andere items) gewoon op voorraad.
 
Leuk om te weten is dat op hun site staat dat het gaat om vier JJ 6386 en een standaard ECC83 preamp buis in het signaal pad, dat is per channel! Er zijn idd meer ontwerpen met way more buizen en transformatoren om de beroemde 670 na te bootsen. Het ontwerp zelf is veel belangrijker dan het aantal buizen natuurlijk.

Ik denk dat de Stam prima zal zijn. :)
 
Lijkt me cool, maar ik denk dat ik maar een paar jaar wacht tot Behringer er een maakt voor 1200 euro die je zo in de winkel kan kopen.

Heeft Klark Teknik (das toch ook gewoon Behringer/Music Group) niet zo een clone daarvan voor 200 euro?
 
owja oops...ik haal die 1176 en 670 altijd door elkaar ;) Zijn dat uberhaupt bruikbare dingen die Klark Technik oude compressor/EQ clonen?
 
Zijn dat uberhaupt bruikbare dingen die Klark Technik oude compressor/EQ clonen?
Op basis van de reviews en ervaringen die ik lees wel, ja. Zelfs toen ze nog 3x zo duur waren waren mensen tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Heb zelf een KT-2A, maar heb 'm nog niet aangehad...
 
Wel een leuk marketing verhaal, alleen het voorpaneel met pots van een 670 kost dit al ;)
 
Smartbits, heb je de KT-2A al geprobeerd ? Deze lijkt me erg aantrekkelijk.
Er is al een andere draad met klarkteknik 76, 2A, EQP , maar die ligt een beetje stil
 
C298B490-71DF-47CC-B699-DC1B08B267F4.jpeg
 
Back
Top