Behringer Modular

Behringer teased vandaag eerste Fotos van de roland system 100m clone(s)

"We have now completed the prototype of the first Module, the 110 VCO, VCF, VCA and there are 5 more in the immediate pipeline.
We're currently doing the testing and will hopefully be able to release them for production soon.
We're planning to launch close to 40 modules over the next 2 years at a suggested retail price between US$ 49 and 99 each.
Wouldn't it be great to see lots of people get into Eurorack and enjoy modular synthesis?
Fun stuff!
Uli"



110-2.jpg - Click image for larger version  Name:	110-2.jpg Views:	1 Size:	119,9 KB ID:	3661318
 
Last edited by a moderator:
Ik las ergens anders ook al de vergelijking ‘gateway drug’. Behringer zal hier zeker meer mensen de stap laten nemen om met een setje te beginnen. Ik denk dan ook dat er straks heel veel behringer te koop zal staan, want modulair kan best tegenvallen als je niet weet waar je aan begint. Dat doe je toch iets minder snel met een duurdere setup, hoewel het daarmee volgens mij ook vaak zat gebeurd.
 
Ik verwacht dat als de modules éénmaal in de winkel liggen dat hij ook met een paar creatieve modules modules op de markt komt voor een leuke prijs.
Net als ze nu doen met al die clones (waarvan een aantal toch heel tof zijn) en daarnaast ook originele synths zoals de neutron en in zekere zin de DM uitbrachten.
Ze hebben de know how en de faciliteiten ervoor dus die fabriek blijft wel draaien als de clonen uitgebracht zijn.
Het zou ook leuk zijn als hij net als Arturia een eigen rack uitbrengt met een leuke sampler/synth module zoals de minibrute 2s, een neutron 2s bijv zou wel tof zijn, ik denk dat daar wel een markt voor is.
 
modulair kan best tegenvallen als je niet weet waar je aan begint
Inderdaad, het is niet het be-all-end-all muziek-producerende systeem wat sommige mensen er als beeld van hebben. Het is gewoon een instrument en m.i. minder direct dan gewoon een synth of gitaar pakken om een melodie te maken. Het feit dat je er dieper mee kán gaan betekent ook dat het complexer kan worden, da's niet voor iedereen de beste methode om muziek mee te maken. Of het instrument dan door Behringer, Mutable Instruments of Doepfer gemaakt wordt maakt dan niet zoveel uit. Maar een gateway drug kan Behringer zeker wel worden, zeker als die modules op de 2e hands markt gaan verschijnen voor 25-75 euro...
 
Behringer kloont al jaren, nu dan ook in eurorack voor de euros (Chinees geproduceerd).
Dat is niet meer niche dan. Daarvan opkijken is naïef denk ik.
 
Dan onderschat je echt gigantisch de omvang van Behringer en hoeveel werknemers het heeft. Dit soort producten is echt gewoon hobby voor ze.

Dat zou goed kunnen dat ik het onderschat, ik ben benieuwd naar deze modules. Er zal allicht iets tussen zitten dat bruikbaar is.
 
Ik weet niet of de 100M de beste introductie tot modulars is. Qua sound is het niet echt wereldschokkend.

Prima bruikbare set in de modulaire studio, en de geluidjes waren altijd wel ok, ik had er wel iets mee. Maar als standalone set zonder modulaire vriendjes is het inderdaad wat gezapig. De looks zijn ook best saai, maar ik hou daar dan wel weer van.
 
Gaat hij dan ook een betaalbare case maken? Dat vind ik bij eurorack toch wel een hekelpunt.
Die cases kosten aardig wat geld en dan heb je nog niets waar je muziek mee kan maken.
Correctie; je kan er wel al muziek mee maken als je op de case mept met een drumstick :D.
 
Gaat hij dan ook een betaalbare case maken? Dat vind ik bij eurorack toch wel een hekelpunt.
Die cases kosten aardig wat geld en dan heb je nog niets waar je muziek mee kan maken.
Correctie; je kan er wel al muziek mee maken als je op de case mept met een drumstick :D.

Ik denk dat ie een clone van een bestaande case maakt :D
 
repareren is er zo te zien later niet meer bij denk ik, puur gebruik en wegwerp
er is toch al best veel eurorack te koop zo rond de 100 euro ... zeker 2de hands
 
Sorry , maar in plaats van die dulle monofone dingetjes te klonen konden ze IMHO beter een vette 4VCO - 16 voice matrix mod polyphone synth à la Oberheim M12 nabouwen.
Naar B maatstaven kost die dan nog maar 2750€.

Hij is al bezig met een clone van de OB-Xa, is dat ook goed? :engel:

JurgeN
 
Leuk dit! maar eurorack modules soldeer ik liever zelf in elkaar. Ik hoop dat dit betekent dat ze ook met betaalbare eurorack cases gaan komen. Die kastjes om de Neutron en Boog heen zou ik er best een paar van willen kopen maar groter mag ook! :-D
 
Leuk dit! maar eurorack modules soldeer ik liever zelf in elkaar. Ik hoop dat dit betekent dat ze ook met betaalbare eurorack cases gaan komen. Die kastjes om de Neutron en Boog heen zou ik er best een paar van willen kopen maar groter mag ook! :-D
Ik kan zo de bron niet meer vinden, maar een reactie van het officiële Behringer account op de vraag of ze ook cases gaan maken was een duidelijk “nee.”. Misschien veranderen ze nog van gedachten, maar ik zou er niet op wachten.
 
Leuk dit! maar eurorack modules soldeer ik liever zelf in elkaar. Ik hoop dat dit betekent dat ze ook met betaalbare eurorack cases gaan komen. Die kastjes om de Neutron en Boog heen zou ik er best een paar van willen kopen maar groter mag ook! :-D
Ik vind het maar raar dat je zo'n eurorack case moeilijk zelf te bouwen vind, terwijl je de modules die erin moeten wel kan 'maken' ?
Wat is er aan een eurorack case maken dan zo lastig ?
 
Nou , ik diy zelf als of mijn leven er van af hangt .
Maar die moog/behringer kastjes zijn echt moeilijk.
Het is namelijk een 3mm plaatstalen kastje met een rare knik aan de achterkant.
en het moet ook nog zo gebogen worden dat de modules er netjes in passen .
en om het nog makkelijker te maken moeten de zijkantjes er ook nog precies op lijken en passen.

beetje moeilijk dus zonder een goede zetbank.

Zelf wat bedenken en prutsen gaat natuurlijk ook , maar dan is het natuurlijk niet hetzelfde ;)
 
Back
Top