Behringer Modular

Behringer teased vandaag eerste Fotos van de roland system 100m clone(s)

"We have now completed the prototype of the first Module, the 110 VCO, VCF, VCA and there are 5 more in the immediate pipeline.
We're currently doing the testing and will hopefully be able to release them for production soon.
We're planning to launch close to 40 modules over the next 2 years at a suggested retail price between US$ 49 and 99 each.
Wouldn't it be great to see lots of people get into Eurorack and enjoy modular synthesis?
Fun stuff!
Uli"



110-2.jpg - Click image for larger version  Name:	110-2.jpg Views:	1 Size:	119,9 KB ID:	3661318
 
Last edited by a moderator:
Geen gek idee, ben benieuwd. Maar heb het idee dat ze wel erg veel producten aan het klonen zijn momenteel. Lijkt mij niet heel goed te managen allemaal.
 
De Elon Musk van de synth industrie... Ik kan er wel om lachen :halleluja
 
Geen gek idee, ben benieuwd. Maar heb het idee dat ze wel erg veel producten aan het klonen zijn momenteel. Lijkt mij niet heel goed te managen allemaal.

Dan onderschat je echt gigantisch de omvang van Behringer en hoeveel werknemers het heeft. Dit soort producten is echt gewoon hobby voor ze.
 
Uiteindelijk moet iedereen aan de B.
maar gaat ie ze nou system 100 noemen?
 
40 modules van tussen de 50 en 100 usd, dat is ca 3000,- voor een compleet systeem waar van je van alles 1 hebt, toch een mooi bedrag, ik snap niet dat Roland dit zelf niet doet.
 
Leuk, maar, is het nou echt zo moeilijk om iets creatiefs te doen? Zo slaafs dit, zelfde nummers en features. Creatieve armoede to the max.
Maar goed, ambitieuze cost target hoor. Waarom Roland niet? Ik denk omdat als een bedrijf te groot wordt, er geen koers meer veranderd wordt, er is een roadmap, en daar houden we ons aan, als er afgeweken moet worden heeft de R&D afdeling geen tijd, de marketing afdeling ziet er niks in maar sales wel (of andersom), of er zitten wat management lagen die er geen prioriteit aan geven, andere projecten zitten in de weg etc etc. Det is hauw it goos.

Maar als ie die sequencer uitbrengt.........
 
Lachen, mijn eerste Behringer 8) Deze modules zijn leuker dan een blindplaat kopen, ik heb ergens nog een leeg rack liggen..
 
Mijn Deepmind6 is echt wel een vette synth voor weinig geld.
 
Leuk, maar, is het nou echt zo moeilijk om iets creatiefs te doen? Zo slaafs dit, zelfde nummers en features. Creatieve armoede to the max.
Maar goed, ambitieuze cost target hoor. Waarom Roland niet? Ik denk omdat als een bedrijf te groot wordt, er geen koers meer veranderd wordt, er is een roadmap, en daar houden we ons aan, als er afgeweken moet worden heeft de R&D afdeling geen tijd, de marketing afdeling ziet er niks in maar sales wel (of andersom), of er zitten wat management lagen die er geen prioriteit aan geven, andere projecten zitten in de weg etc etc. Det is hauw it goos.

Maar als ie die sequencer uitbrengt.........

Is 100% bedrijfsstrategie. Clones maken met de schaalvoordelen en automation van MusicGroup, en dan voor de laagste prijs verkopen. Dat het "clones" zijn heeft vooral te maken met de wens van de consument om het origineel te willen hebben maar niet te kunnen/willen betalen. Ook dat zit in de strategie. Bij de deepmind hebben ze gemerkt dat alle extra features en wijzigingen tov de originele juno-106 architectuur meer negativiteit opleverde dan positieve reacties. Dus daar zijn ze nu vanaf gestapt, dus ofwel 99% clones, ofwel een compleet nieuw design (bv neutron)
 
olafmol Precies, helemaal mee eens! En je kunt je afvragen of Behringer het erg goedkoop doet, of de rest gewoon nog steeds een flinke marge pakt, terwijl muziekinstrumenten tegenwoordig eerder veredelde computers zijn. En electronica is tegenwoordig spotgoedkoop.
 
En je kunt je afvragen of Behringer het erg goedkoop doet, of de rest gewoon nog steeds een flinke marge pakt
Behringer is gewoon een stuk groter en kan het dus goedkoper maken. De meeste bedrijven die zich specifiek op Eurorack richten zijn erg klein, variërend van 1-persoonsbedrijven tot een stuk of 10 personen bij "grotere" spelers als Make Noise. Ik denk dat het er uiteindelijk ook op neerkomt of je je geld aan dat soort bedrijven uit gaat geven en dus meer betaalt voor dezelfde functionaliteit. Het wordt dus steeds belangrijker voor dat soort bedrijven om consumenten aan het merk te binden. Als het merk niet meer belangrijk is dan zou je inderdaad net zo goed Behringer kunnen kopen. Ik denk dat Behringer prima een Maths clone voor $99,- kan maken, de vraag is wíl je die?
Alleen Roland System 100 clonen vind ik net als SRPP een beetje creatieve armoede, maar als ze inderdaad bijna 40 gaan releasen zal daar denk ik wel wat innovatiefs tussen zitten.
 
Behringer is gewoon een stuk groter en kan het dus goedkoper maken. De meeste bedrijven die zich specifiek op Eurorack richten zijn erg klein, variërend van 1-persoonsbedrijven tot een stuk of 10 personen bij "grotere" spelers als Make Noise

Je kunt Behringer natuurlijk niet vergelijken met ThisIsNotRocketScience of Erica Synths, dat snap ik.
Maar de vraag is of Roland en Doepfer ook niet gewoon wat goedkoper zouden kunnen produceren?
Het hoeft niet zo laag als Berhringer, die zoekt toch altijd de onderkant van de prijzen op... maar wel íets toegankelijker.
 
Maar de vraag is of Roland en Doepfer ook niet gewoon wat goedkoper zouden kunnen produceren?
Roland had natuurlijk al lang meer kunnen doen op het gebied van Eurorack, maar blijkbaar willen ze dat gewoon niet, idem met 1-op-1 heruitgaves van de TR-808, 909, TB-303, etc. Ik vond de aankondiging van de 500 reeks al verrassend, maar sindsdien is er weinig meer gekomen dan die effectenmodules.
Doepfer vind ik al relatief goedkoop, maar het verbaast me niks dat Behringer goedkoper kan en dat Doepfer dat niet kan vanwege de schaal. Tot nu toe zijn er ook weinig mensen die zeggen dat DOepfer maar eens moet zakken met de prijzen. Modulair is niet voor iedereen, het is gewoon een dure hobby. Behringer zal vast wel wat aan de onderkant van de markt wegsnoepen, maar ik denk dat er best wel wat mensen die (net als ik) niet zitten te wachten op nog een System X clone. En op de 2e hands markt is nu ook al wat verzadiging te merken, dus het is ook even afwachten voor Behringer of de verkoopaantallen de verwachting gaan halen.
 
Modulair is niet voor iedereen, het is gewoon een dure hobby.

Hmm... weet je wat zomaar eens interessant zou kunnen zijn van deze move?
Dat mensen door Behringer erin stappen en dan zo verslaafd raken dat ze tóch (ook) naar de meer gevestigde modular merken overstappen?
Zo zou het bij mij zomaar kunnen gebeuren, want ik heb nu geen modular spul.
Een goedkope instap met Behringer zou daar wellicht verandering in kunnen brengen...
 
Back
Top