Behringer Modular

Behringer teased vandaag eerste Fotos van de roland system 100m clone(s)

"We have now completed the prototype of the first Module, the 110 VCO, VCF, VCA and there are 5 more in the immediate pipeline.
We're currently doing the testing and will hopefully be able to release them for production soon.
We're planning to launch close to 40 modules over the next 2 years at a suggested retail price between US$ 49 and 99 each.
Wouldn't it be great to see lots of people get into Eurorack and enjoy modular synthesis?
Fun stuff!
Uli"



110-2.jpg - Click image for larger version  Name:	110-2.jpg Views:	1 Size:	119,9 KB ID:	3661318
 
Last edited by a moderator:
Ik vind het maar raar dat je zo'n eurorack case moeilijk zelf te bouwen vind, terwijl je de modules die erin moeten wel kan 'maken' ?
Wat is er aan een eurorack case maken dan zo lastig ?

Tussen timmer- en soldeerwerk zit een hoop verschil blijkbaar :D
 
Ik vind het maar raar dat je zo'n eurorack case moeilijk zelf te bouwen vind, terwijl je de modules die erin moeten wel kan 'maken' ?
Wat is er aan een eurorack case maken dan zo lastig ?

Natuurlijk kan ik zelf een kast in elkaar klussen, maar dat ik graag met electronica knutsel betekent niet automatisch dat ik me graag met metaal of houtbewerking bezighoud. En eurorack is juist leuk voor DIY omdat ik snel iets functioneels kan bouwen zonder me bezig te hoeven houden met behuizingen of voedingen.

Die behringer kastjes vind ik een mooie form-factor. Maar zoals Hiltree al zei zijn die vrij lastig te maken.
Ik had inderdaad al gezien dat Moog ze verkoopt. Maar de keuze is daar nog wat beperkt, ik zou graag wat meer maten en eventueel ingebouwde voedingen of midi-interfaces zien. En natuurlijk zouden Behringer prijzen daar helemaal niet gek zijn.
 
Ik had inderdaad al gezien dat Moog ze verkoopt.
Ik heb zelf zo'n 104 HP case van Moog gehad. Ik vond een nadeel dat die best ondiep zijn, zeker als je ook nog flying busboards kabels gebruikt (laat staan echte busboards). Is echt alleen voor behoorlijk ondiepe modules geschikt, ook juist vanwege die knik.
 
Geen gek idee, ben benieuwd. Maar heb het idee dat ze wel erg veel producten aan het klonen zijn momenteel. Lijkt mij niet heel goed te managen allemaal.

Hij heeft top noth engineers aangenomen. Ik zei dit al 2 jaar terug op dit forum, iedereen lacht om Behringer, maar ze gaan een hoop go-to brands (als Roland) verslaan.

Lees maar eens wie hij in dienst heb, dude er gaat geen CEM chip de deur uit zonder dat hij dit in zijn handen heeft gehad. Onderschat deze man niet, hij LUISTERD naar zijn klanten. Gewoon op forums als deze, geloof me. Deze man heeft alles al gemanaged, enige taak die hij nu heeft is de sequence van plannen afspelen, press play and enjoy. Deze man gaat met een knalhard portfolio komen gemaakt door mensen die aanbid warden als ze naam van de merken hadden gedragen van de producten die door HUN op de markt zijn gekomen. Denk aan top notch analoge meng tafels waar je nu 10k voor betaald omdat ze niet meer gemaakt worden..

Doe je huiswerk, enjoy.
 
Maak ze van hout ?
anderszijds is er ook makkelijk tweedehands aan te komen , veel aanbod aan eurorack cases
 
En geen voeding? Er staat in ieder geval niks over in de specs. Dat is wel een beetje raar.

Het lijkt een clone van de Moog skiff, die is ook zonder busboard en voeding. Heb er 1 gehad, werkt het beste met flying busboards. Maar je moet vooral geen diepere modules hebben; zit een knik in de behuizing die 'm wat ondiep maakt. 4.5mm ging nog net, 5mm niet. Zo te zien heeft deze van Behringer hetzelfde. Als er ook nog een busboard in zou zitten zouden er nog maar weinig modules qua diepte inpassen, dus heel gek is het niet.
 
Het lijkt een clone van de Moog skiff
Ik weet niet of het een clone is of dat ze dezelfde leverancier hebben. De Model D en Neutron worden ook in deze doosjes geleverd maar dan korter. Ik had gehoopt dat behringer de voedingen uit die apparaten ook hierin kon stoppen. Ik vind zo'n flying bussboard met een power adapter aansluiting aan de voorkant tussen je patchcords maar niks.

Je kan altijd zelf achterin een gaatje boren en een voeding inbouwen natuurlijk, maar jah, waarom dan niet gewoon de hele behuizing zelf diy-en?
 
waarom dan niet gewoon de hele behuizing zelf diy-en
Ik denk dat veel mensen die aan Eurorack beginnen terug deinzen om zelf de power te installeren. Vandaar de populariteit van die flying busboards, denk ik. Ik heb die zelf ook in die Moog case gedaan omdat een regulier busboard nauwelijks werkbaar zou zijn, dan kun je echt alleen maar hele ondiepe modules gebruiken.
Of het een clone is weet ik trouwens uiteraard niet zeker, maar hij ziet er wel exact hetzelfde uit. En Behringer kijkt wel heeeeeel goed naar wat Moog doet...
 
Back
Top