AKAI apc live (nieuwe push 3?)

Wat leaks van een nieuwe AKAI, lijkt op een nieuwe push maar, hij heeft ook in en outputs en CV/gate. Lijkt ook een USB host te zijn voor harddisks.

Geen idee of dit nou een ableton live controller is, een mpc software controller, of zijn eigen mpc software stand-alone draait, of een combinatie van alle 3.
Ik meende wel dat ableton vanaf push 2 heeft gebroken met AKAI en dat ze de push 2 in eigen beheer produceren.
 

Attachments

  • cp_768_akai-apclive.jpg
    cp_768_akai-apclive.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 703
  • cp_768_akai-apclive-rear4.jpg
    cp_768_akai-apclive-rear4.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 174
  • cp_768_akai-apclive-rear5.jpg
    cp_768_akai-apclive-rear5.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 147
lijkt me een standalone maschine. Iets wat NI al jaren gevraagd wordt en niet klaarkreeg
 
Gezien de inputs/outputs en grote scherm een standalone device, of misschien combinatie van controller + audio/MIDI/CV interface? De APC naam refereert wel direct naar APC 40 dat een Ableton Live controller was, zou het bij standalone geen MPC geheten hebben?
 
Heeft eigen Akai "clip launching" software, is stand-alone, heeft wel support voor Ableton Link (ethernet aan de achterkant) net als de twee recente MPC's (Live en X). Ben benieuwd naar het prijsje. Quickstart manual kun je hier vinden: OET List Exhibits Report
 
Heeft eigen Akai "clip launching" software, is stand-alone, heeft wel support voor Ableton Link (ethernet aan de achterkant) net als de twee recente MPC's (Live en X). Ben benieuwd naar het prijsje. Quickstart manual kun je hier vinden: OET List Exhibits Report

Er is wel meer te vinden op jouw link, foto's in test situatie, handleidingen, internal foto's, leuke link!
 
Ik vind het vrij bizar dat dat zo maar te zien is voor iedereen. Uli heeft waarschijnlijk al een backup genomen :D.

Schijnbaar moet deze info openbaar zijn om door de Amerikaanse keuringsdiensten te komen en verkocht te kunnen worden.
 
Ik vindt het ontwerp alles behalve elegant. Vond ik van de eerste APC (Of de meeste MPC's) trouwens wel. Beetje ala Behringer zoveel mogeljk functies in een doos stoppen gevoel heb ik hier bij. Ik weet het niet. Maar laat hem eerst maar uitkomen voordat ik mijn mening volledig ventileer. Zal mij benieuwen. Hij geeft vast heel mooi licht ;)
 
Hartstikke leuk hoor, maar hoe DAW-less is dit eigenlijk nog. Zit gewoon een computer in. Alleen het scherm ligt plat ipv rechtop met een laptop. Je kan net zo goed een "goedkope" laptop nemen met Maschine MK3 of Ableton Push, maar dan is het ineens een DAW en tel je in sommige kringen niet mee. De grenzen zijn wel erg vaag geworden.
 
ik denk dat je met een laptop en Ableton + Push of een Maschine een stuk flexibeler bent dan met dit ding. Je kan geen andere leuke zaken als Reaktor of Max MSP erbij installeren. De MPC heb ik altijd heel tof gevonden maar dit is voor mij net een integratie te ver.
 
Hartstikke leuk hoor, maar hoe DAW-less is dit eigenlijk nog. Zit gewoon een computer in. Alleen het scherm ligt plat ipv rechtop met een laptop. Je kan net zo goed een "goedkope" laptop nemen met Maschine MK3 of Ableton Push, maar dan is het ineens een DAW en tel je in sommige kringen niet mee. De grenzen zijn wel erg vaag geworden.

Aaaah ja de grenzen tussen computerloze computer en een vierkante discobal.
Ik vraag me operecht af, hoe goed zulke producten het doen in Europa, ik heb een ongefundeerd vermoeden dat dit beter verkoopt in US.
 
Weet iemand wat te vertellen over de nieuwere firmware updates?

Het schijnt dat je sinds de latere firmwares een (of meer) generic usb midi interace aan de force kan hangen voor veel midi outputs.

Tot nu toe accepteerde usb op de force alleen midi input en die enkele fysieke midi out die er op zit heeft mij tot nu toe tegen gehouden om mijn mpc 5000 te vervangen voor de force.
 


Lijkt er op dat dat nu wel kan! Wordt het wel een interessante optie.
 
Force zit op 3.0.6. Sinds 'n tijdje al..
In de Synth Content update 2.10 voor de MPC las ik dat de nieuwe Synths voor de Force vanaf 3.0.7 werken. De MPC kreeg de USB midi eerder dan de Force volgens mij. Maar het gaat dus niet meer lang duren voor 3.0.7 komt. Hopelijk ook de USB audio future die in de 2.10 voor MPC zit.
 
Lijkt nog te duren, volg inmiddels de welbekende force kanalen op social media en echt veel beweging zit er nog niet in. Twijfel echt tussen de mpc one en deze force. Dan maar hopen dat er niet een force 2 uitkomt natuurlijk. Zal het vooral als clip launcher gebruiken dus de mpc's vallen eigenlijk af.

De manier van werken van de force spreekt mij heel erg aan en usb midi en later usb audio zorgt er meteen voor dat hij niet onder doet voor de mpx x wat betreft ins en outs.
 
Lijkt nog te duren, volg inmiddels de welbekende force kanalen op social media en echt veel beweging zit er nog niet in. Twijfel echt tussen de mpc one en deze force. Dan maar hopen dat er niet een force 2 uitkomt natuurlijk. Zal het vooral als clip launcher gebruiken dus de mpc's vallen eigenlijk af.

De manier van werken van de force spreekt mij heel erg aan en usb midi en later usb audio zorgt er meteen voor dat hij niet onder doet voor de mpx x wat betreft ins en outs.
Ik weet niet hoe groot het probleem voor jou situatie is, maar het werken met interfaces schijnt wat latency te genereren.
Misschien al lang bekend, maar hier wordt e.e.a. besproken.

 
DAWless.... kan dat alleen als je een hipster-baard of -snor hebt?
 
Back
Top