Nieuwe Korg Synthesizer (NAMM 2019)

Korg heeft deze teasert op hun facebook pagina gepost:
lijkt op een nieuwe -logue synth, misschien een monopologue? :mega:

787380d1545932355-namm-2019-your-predictions-rumors-desires-93461d75-2fad-4ea8-9167-c68c90f57fb1.jpg
 

Attachments

  • DvcFNvnXgAImVCe.jpg
    DvcFNvnXgAImVCe.jpg
    22,7 KB · Bekeken: 118
Als die persoon er al voor staat en je ziet al niks meer , is het ook niet echt een groot ding.
Ik weet wel dat van de volca modular al wat foto's rondzwerft op het net..................
 
Gaat het niet om die blauwe lampen tegen winterdepressie?
 
- Volca-No-Logue? Kombineert Volca en ____logue tot ongekend gewilde explosieve synth die blauw vuur spuwt uit de drie toorst-achtige accessoires die worden meegeleverd (zal niet populair zijn in Indonesië...).
- Korg speelt een grote rol in een toekomstige Star Wars film, waarin de slechterik Darth Dreadlox in een sinistere kamer zijn drie lightsabers oplaadt door psychedelisch dreigende hypnotiserende muziek te spelen op zijn Keyboard of Doom aan boord van zijn persoonlijke vlagschip de "Death Rock Star Destroyer"? =)
 
Een synth dat voor jouw direct de beste sounds en de beste YT kanalen,de beste music analyser,de beste optimizer app in één om zonder wakker te worden stinkend rijk te worden.
 
Het is dus een Minilogue XD met digitale oscillators zoals in de Prologue:

5WAjCvG.jpg
 
Niet echt iets verrassend. Een Korg PS in verkleinde vorm lijkt me ook wel leuk.
 
Waarschijnlijk biedt deze Minilogue XD net als de veel duurdere Prologue de mogelijkheid om 3rd party oscillators in te laden. Bijvoorbeeld die van edouard.digital (<- voor alle duidelijkheid, dit is een webadres)
Dat maakt hem nog interessanter.
 
De Joystick is een grote vooruitgang, eindelijk weer (net als op bv de Poly 61) controle over pitchbend en modulatie zoals het hoort.
Ook het feit dat er geld over is om de knopjes van een wit streepje te voorzien is positief te noemen.
Verder net als op de Monologue fysieke controle over alle 16 sequencer stappen.
Nu nog afwachten of het net als bij de Volca's geen fake foto/nieuws betreft.


korg M xd.jpg
 
lijkt me een beetje voorbarig om het ding al neer te sabelen voordat er ook maar een enkele noot heeft geklonken en er nog geen specs bekend zijn....
Daar heb je gelijk in, maar ik vind die 'logues" die Korg tot nu toe heeft gemaakt allemaal een beetje meh. Maar wellicht dat deze er positief bovenuit steekt.
 
Back
Top