FabFilter Pro-Q 3

Sinds eind november jl. is Pro-Q versie 3 te koop (voor €149).
De upgrade prijs hangt af van het aantal plug-ins dat je al van FabFilter hebt. Bij mij is dat €52,15
Even inloggen in je account om jouw prijs te zien.

Voor de verbeteringen en nieuwe features in versie 3 zie:
https://www.fabfilter.com/products/pro-q-3-equalizer-plug-in
1k0.jpg
 
Probeer de demo uit. Volgens mij kan je die 2 weken of zelfs een maand proberen.

Gebruik zelf versie 2, en gebruik eigenlijk niks anders dan deze eq. Zou me eens wat meer moeten verdiepen in de functies, want het is een zeer uitgebreide vst, en zeker het geld waard.
 
Probeer de demo uit. Volgens mij kan je die 2 weken of zelfs een maand proberen.

Gebruik zelf versie 2, en gebruik eigenlijk niks anders dan deze eq. Zou me eens wat meer moeten verdiepen in de functies, want het is een zeer uitgebreide vst, en zeker het geld waard.

Op 3 zit dynamic eq, dat is wel vet. Als je ProQ2 hebt kun je de frequencyvalue ook automaten, dan ben je erook. Of kun je die dynamic eq ook met sidechain triggeren?
 
Ik heb de Toneboosters EQ's van de BusTools en TrackEssentials. Ik lees toch vaak in de Interface dat professionals de Fabfilter EQ gebruiken. Zou het een toevoeging zijn?

De eq4 van toneboosters is ook geweldig idd, en heeft ook de dynamic eq mode. De fabfilter is wel preciezer. Ik ben even een tijdje helemaal op toneboosters overgestapt, maar voor de preciezere klussen grijp ik toch naar proq2. Als alles in 1 zit is natuurlijk fantastisch maar heb daar nu het geld niet voor over.
 
Ik heb de Toneboosters EQ's van de BusTools en TrackEssentials. Ik lees toch vaak in de Interface dat professionals de Fabfilter EQ gebruiken. Zou het een toevoeging zijn?

Ik zie een hele hoop "youtube professionals" Fabfilter spullen gebruiken. Volgens mij betekent dat vooral dat Fabfilter op het juiste moment de juiste mensen een gratis versie kado heeft gedaan :-) Dus daar zou ik niet al te veel op af gaan.

Pro-Q is wel een hele krachtige gebruikersvriendelijke en functioneel heel complete eq, maar daar zijn er wel meer van. Dus als je al plugins hebt waar je tevreden over bent is dit geen reden om gear-envy (plugin-envy?) te krijgen. Maar als je nog een goeie eq nodig hebt moet deze zeker bovenaan je lijst staan van plugins om uit te proberen.
 
dat kan allemaal wel wezen, maar fap is top. vooral de multiband comp is zo veel minder boxy dan een ziljoen concurrenten. de ui is totaal top natuurlijk. voor audionabewerking is t ook top, eq matching gebruik ik veel als er wat gedubt moet worden. het is knoeperdje slick, super visueel en heel precies in sound. ik verwacht zomaar dat de zogenaamde pro's het daarom gebruiken denk je niet?
 
Fabfilter is topspul en Fabfilter is over het algemeen juist vrij ingetogen als het gaat om publiciteit en marketing. Een schoolvoorbeeld van "een goed product verkoopt zichzelf".
 
Fabfilter is topspul
Helemaal mee eens.

en Fabfilter is over het algemeen juist vrij ingetogen als het gaat om publiciteit en marketing.
Als ik Dave Pensado in zijn filmpjes voor de achtste keer hoor roepen dat dit zulke geweldige plugins zijn vraag ik me dat toch een beetje af. Vooral omdat ik hem dat alleen voor een paar specifieke merken zie doen. Ik vertrouw er op dat zo iemand zijn goede naam alleen aan een goed product zal verbinden, maar dat soort product placement is niet gratis.

Maar mijn punt was niet om de marketing praktijken van plugin bouwers te bekritiseren. Maar meer dat "Alle professionals gebruiken het" geen reden hoeft te zijn om dezelfde spullen te gaan gebruiken als je al tevreden bent over een ander goed product.
 
De nieuwe versie 3 heb ik nog niet geprobeerd, ik zou eens goed moeten duiken in de toevoegingen, en of ik het daadwerkelijk nodig heb. Maar in praktisch elke mix gebruik ik de pro-Q2, pro-c, pro-l en soms als probleemoplosser de pro-mb. De reverb vind ik persoonlijk niet zo bijzonder, maar het zijn allemaal erg stabiele en zeer bruikbare en stabiele plugins zonder dat ze een eigen karakter laten horen.
 
Pfff betaalde updates komen wel erg snel achter elkaar voor een plugin. Ik haak af, flauw vermoeden dat ik niet de enige zal zijn.
 
Volgens mij is versie 2 ongeveer 4 geleden uitgekomen, vind dat toch wel ok voor een nieuwe versie.

Had toen net versie 1 gekocht en mocht gratis updaten.

Ook in hun beleid dat hoe meer plug ins je hebt, des te goedkoper andere plug ins van hun zijn, vind ik een goede deal. Helemaal als je het geduld kan opbrengen om te wachten. 2 keer per jaar hebben ze een een goede kortingsactie.
 
Ik sla deze keer ook over. Het lijkt erop dat ze Pro-MB er aan toegevoegd hebben maar die heb ik al als losse plug-in. Verder heb ik Pro-Q2 nu in al mn projecten zitten en ik heb geen zin om alles weer te moeten vervangen.
We wachten op Pro-Q4! (krijgen mensen met Pro-Q1 overigens net zo veel korting als mensen met Pro-Q2?)
 
Als ik Dave Pensado in zijn filmpjes voor de achtste keer hoor roepen dat dit zulke geweldige plugins zijn vraag ik me dat toch een beetje af.
Dave's foto staat ook op de hoofdpagina van Fabfilter dus je kunt er in dit geval veilig van uitgaan dat het een endorsement is.

Dat gezegd hebbende ken ik ook mensen die enthousiast zijn over Fabfilter zonder daarvoor betaald of gesponsord te worden.
Ik heb er nog niet mee gewerkt (prijzig!) maar het succes lijkt mij voor een groot gedeelte door de goede user interface te komen.
 
Is dit een gekleurde eq of is het juist een transparante?
 
Fabfilter is topspul en Fabfilter is over het algemeen juist vrij ingetogen als het gaat om publiciteit en marketing. Een schoolvoorbeeld van "een goed product verkoopt zichzelf".

Product placement en endorsement is de nieuwe marketing anders. Juist geen standaard reclame maken maar wel de bovenste 2 gebruiken werkt heel goed. Juist omdat mensen denken dat het product zichzelf LIJKT te verkopen. Ja geen irritante reclames dus waarom gebruikt iedereen het? Dan moet het product wel heel goed zijn. Toch?

Wat niet wil zeggen dat het een slecht product is trouwens.

Sommige tv series zitten ook vol apples en Samsung spullen. Ik bedoel maar.

Trouwens iemand die white sea studio volgt op yt? Zit dat langharig tuig ook niet hier? Zou mij niks verbazen. Wel een fabfilter fan btw.
 
Back
Top