X

Novation Peak firmware 1.2 - 19 december

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• 4-Tek
    replied
    Originally posted by Fifth Bot View Post
    Ik heb zojuist mijn Peak succesvol geüpdatet via de standalone software en dat proces ging geheel vlekkeloos. Uiteraard eerst de standalone software zelf geüpdatet, daarna de novation usb driver geinstalleerd (voor de zekerheid daarna mijn computer herstart) en vervolgens de firmware geüpdatet. Die laatste stap duurde bij mij slechts 2-3 min. Ik zeg niet dat het niet fout kan gaan bij sommigen, maar voor de twijfelaars, ik zou het gewoon proberen. Even een algemene tip (die bij de meesten wel bekend zal zijn), nooit hardware firmware updaten via een USB-hub, maar altijd via een kabel direct op je computer aangesloten.
    Mee eens, bij mij ging het dus wel fout maar Novation heeft de boel robuust genoeg gemaakt zodat je zelfs bij een mislukte update de boel nog prima kan redden, ik zie het bij meer mensen op facebook fout gaan maar uiteindelijk heeft iedereen een werkende Peak 1.2.
    Wel jammer dat support wat steken laat vallen en dat het mij 3 dagen gekost heeft, uiteindelijk heb ik de boel met hulp van Pianoman kunnen updaten (de reply van support kwam gisteren pas). Dus wacht even met de update als je de peak nog voor de kerst nodig hebt :-)

Een reactie schrijven:

• Fifth Bot
    replied
    Ik heb zojuist mijn Peak succesvol geüpdatet via de standalone software en dat proces ging geheel vlekkeloos. Uiteraard eerst de standalone software zelf geüpdatet, daarna de novation usb driver geinstalleerd (voor de zekerheid daarna mijn computer herstart) en vervolgens de firmware geüpdatet. Die laatste stap duurde bij mij slechts 2-3 min. Ik zeg niet dat het niet fout kan gaan bij sommigen, maar voor de twijfelaars, ik zou het gewoon proberen. Even een algemene tip (die bij de meesten wel bekend zal zijn), nooit hardware firmware updaten via een USB-hub, maar altijd via een kabel direct op je computer aangesloten.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Originally posted by Pianoman View Post
    SySex file. zal ik je die toesturen anders?
    Ja graag! Ik stuur je wel even via een pb mijn email.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    SySex file. zal ik je die toesturen anders?

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    bij mij duurde t bijna een uur totaal . gezien de firmware er helemaal opnieuw op moest.
    Hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen? Standalone software of hebben ze je een sysex file toegestuurd ofzo? Dan weet ik waar ik de volgende keer om moet vragen bij support.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Midi driver had ik geinstalleerd (en nu drie keer ge-herinstalleerd), en ik deed het al vanuit chrome, de bootloader mode is inmiddels geladen, sterker nog, daar wil hij niet meer uit :-) Ik heb nu van Novation Support de tip gekregen om juist de standalone software te gebruiken om het apparaat te updaten. Dus vanavond een nieuwe poging.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    bij mij duurde t bijna een uur totaal . gezien de firmware er helemaal opnieuw op moest.

Een reactie schrijven:

• von haulshoven
    replied
    Update ging hier vlekkeloos en vlot. Wel eerst even de (midi)driver voor de peak installeren

Een reactie schrijven:

• Manic
    replied
    Zorg ervoor dat je de Peak in bootloader stand hebt staan en doe dan de update. Ik had ook problemen eerst, maar hiermee is het mij uiteindelijk gelukt. Via google chrome. Stand alone werkte niet.
    Ik moest het wel in 2 etappes doen, de FPGA moest nog nadat hij eerst zei dat de update niet succesvol was. Maar toen ging het goed!

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Ik heb na 24 uur nog niks van Novation support gehoord. Maar een tweede ticket ingestuurd. Zo te zien hebben ze het best druk want ze nummeren tickets en zo te zien hebben ze de afgelopen 24 uur 538 tickets voor hun kiezen gehad :-)

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied

Een reactie schrijven:

• Tom 32
    replied
    Mooi dat het zo opgelost is.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    nou hij doet t weer en ik heb mn patches terug.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    De truuk is ff bellen met novation UK. Ze gaan mij nu een firmware opsturen via mail. Als je in de knowledge base zoekt op "Phone" krijg je een telefoonnummer te zien waar je naartoe kan bellen.
    Is een stuk sneller.
    ​​

Een reactie schrijven:

• Tom 32
    replied
    Fijne update inderdaad.
    Jammer dat die voor velen niet zo vlekkeloos verloopt.

Ik vind die soundpacks ook wel de moeite waard.
    Zitten mooie klanken tussen

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied
    Hoop dat het snel opgelost wordt voor jullie, want de update is wel echt heel leuk. Ook die "live" mode is tof, dat als je op init drukt, je een patch krijgt die gelijk is aan hoe de knoppen op dat moment staan. En inderdaad hij distort niet meer ongewenst bij het maken van een nieuwe patch. Het volume lijkt wat teruggeschroefd en akkoorden met resonance geven geen ongewenste distortion meer.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Laat maar ff weten als je wat hoort. kijken wie zie als eerste helpen.
    Dat was ik inderdaad van plan. Maar ze zullen het wel druk hebben. Als het synthforum een indicatie is, 4 mensen die de update hebben gedraaid, 2 problemen, dan zijn er momenteel veel Peaks die alleen nog maar een bootloader tonen.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    yeah we hebben beide t zelfde probleem.
    Laat maar ff weten als je wat hoort. kijken wie zie als eerste helpen.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Originally posted by SB-SIX View Post
    Balen man... Ik heb geupdate via de components webpagina, ging als een zonnetje, maar werkt alleen in chrome. Herkent hij de peak ook niet meer via de website? Je zou zeggen dat als de bootloader beschikbaar is er ieder geval nog hoop is dat hij nog geupdate kan worden, en misschien ook al je patches er nog zijn.
    Op de webpagina herkent hij bij mij in ieder geval de Peak nog. Maar het icoontje bovenin dat groen of rood wordt om connectie aan te geven wordt bij mij oranje en ik kan niks meer met de Peak. Echt gebricked is hij dus niet en ik verwacht dat het met wat hulp van support een kleine moeite zal zijn om hem weer aan de praat te krijgen. Ik heb nog geen reactie gehad.
    Ik hoop dat dat voor Pianoman ook zo is en dat zijn patches er nog op staan.

Ik las trouwens ergens dat als je snel reactie van support wil je het beste de chat functie op de Novation website kan gebruiken. Ik heb zelf via een contact formulier een berichtje gestuurd. Ik hoop dat ze daar een beetje op tijd op reageren want ik zou de Peak wel weer willen kunnen gebruiken van het weekend.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    Hij ziet m nog wel, maar zegt dat de firmware corrupt is en dat ik t opnieuw moet proberen, maar de update knop kan je vervolgens niet meer op klikken...
    Nu maar hopen dat ze snel een reactie geven via support.

Een reactie schrijven:

Working...
X