Novation Peak firmware 1.2 - 19 december

Ben ook een beetje aan het rommelen met de nieuwe wavetable functie en gooi deze link hier maar even in:

https://waveeditonline.com/

In m'n studio is m'n Peak niet aan een computer gekoppeld en om Components te gebruiken haal ik 'm uit de studio om aan m'n laptop te hangen. Ook in dit geval gedaan en ben dus nog niet toegekomen om patches te maken met de wavetables van Waveedit. Ze importeren echter soepel en klinken bruut als ik met de audition knop op de Peak wat probeer.
 
Net ook ff een beetje met die custom wavetables lopen spelen, echt gaaf hoor, dit opent de synth echt wel flink op. Zelf ff een wavetable gemaakt door de waves van Repro-5 op te nemen (en daarna in Serum ge-edit om het wat nauwkeuriger te krijgen), maar ook wat originele wavetables van bv Massive en a Virus geprobeerd, gaat allemaal erg soepeltjes!
 
In m'n studio is m'n Peak niet aan een computer gekoppeld en om Components te gebruiken haal ik 'm uit de studio om aan m'n laptop te hangen.
Is het niet makkelijker om je laptop naar de Peak toe te halen? :P
 
Misschien was dit al geweten, maar ik kom er net achter dat de arp een soort 'verborgen feature/aangename bug' heeft.

Als je een aantal toetsen vasthoudt en dan op de arp aan/uit toets drukt, zul je de volgende keer dat je de arp activeert diezelfde noten opnieuw horen, en kun je er overheen spelen. Het verschil met de 'key latch' toets is dat de nieuwe noten uit de arp verdwijnen zodra je ze loslaat. Soort performance feature dus!

Om dit geheugen te fleuren moet je alleen even 'key latch' aan en uit zetten.
 
Back
Top