X

Novation Peak firmware 1.2 - 19 december

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• SB-SIX
    replied
    Balen man... Ik heb geupdate via de components webpagina, ging als een zonnetje, maar werkt alleen in chrome. Herkent hij de peak ook niet meer via de website? Je zou zeggen dat als de bootloader beschikbaar is er ieder geval nog hoop is dat hij nog geupdate kan worden, en misschien ook al je patches er nog zijn.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Originally posted by Pianoman View Post
    jup. ook bericht gestuurd, maar even afwachten. maar novation legt zoizo totaal geen prio op de Peak, wat in mijn ogen hub flagship synth is. dus meh, ik kijk wel of er een alternatief is. Nord lead wellicht ofzo.
    Valt wel mee toch? Juist dat ze met zo'n update zijn gekomen geeft wel aan dat ze er aardig wat ontwikkel-resources in hebben gestoken. Maar ik kan me voorstellen dat je dat apparaat nu een beetje zat bent. Je kan eens naar de Propeht 12 kijken als je iets vergelijkbaars zoekt. Is wel iets duurder, maar dan heb je meteen een goed klavier.

Originally posted by Tom 32 View Post
    Overigens vernam ik daar ook dat iemand de bestanden voor een handmatige update toegezonden had gekregen en dat hij daarmee de boel weer draaiende heeft gekregen.
    Ik verwacht dat dat bij mij en Pianoman ook zo iets gaat worden. De Peak laat zich nog als USB Midi apparaat zien dus ik kan er vast een bak sysex naartoe sturen met MidiOx. Wel jammer dat je daarvoor via support moet.

Een reactie schrijven:

• Tom 32
    replied
    Ik heb de mijne vanavond ge-update met de Components app en dat ging prima.

Een beetje huiverig was ik wel omdat ook op de Facebook groep de nodige problemen gemeld werden.
    De app raadde wel aan eerst een backup te maken, maar al mijn patches stonden nog keurig op hun plek, dus dat bleek voor mij gelukkig een overbodige exercitie.
    Ik heb wel eerst Components ge-update trouwens.

Overigens vernam ik daar ook dat iemand de bestanden voor een handmatige update toegezonden had gekregen en dat hij daarmee de boel weer draaiende heeft gekregen.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    jup. ook bericht gestuurd, maar even afwachten. maar novation legt zoizo totaal geen prio op de Peak, wat in mijn ogen hub flagship synth is. dus meh, ik kijk wel of er een alternatief is. Nord lead wellicht ofzo.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Originally posted by Pianoman View Post
    aleen werkt mn peak nu niet meer!!
    Ah, zelfde probleem als ik heb zo te zien. Ik krijg een schermpje met Peak Bootloader, Firmmware: 0 Bootloader: 246 en PatchWaveG1: 0 te zien.
    Volgens mij zijn dit versies van software in de Peak en niet per se dat je nog maar 0 patches hebt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat bij een firmware update je patches gewist worden.

Bij mij is de Peak in ieder geval gewoon nog zichtbaar via USB Midi op mijn computer, wel als Peak Bootloader ipv Peak. Ik verwacht dat hij nog wel te updaten is met een sysex file of iets dergelijks. Ik wacht even tot ze wakker zijn bij Novation morgenochtend.

Nog een tip. Je kan de patches op de Peak ook via sysex dumpen en met MidiOx of iets dergelijks backuppen. Nu misschien aan een beetje mosterd na de maaltijd maar als hij het straks weer doet meteen even een backup draaien hoor!

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    ja hele mooie update... aleen werkt mn peak nu niet meer!!
    en ik ben al mn patches kwijt.....
    En natuurlijk kon ik geen backup maken want dat werkte niet via de website.
    Hij wou de update uitvoeren, geeft een timeout, en vervolgens geen firmware en geen patches meer op de Peak. Start nu alleen maar op in de bootloader en 0 firmware en 0 patches.
    1 jaar aan meer als 100 patches weg... plus dat ze ook nog is de Bug die ik had aangegeven niet gefixed hebben.
    Nu maar hopen dat ze met een oplossing komen en dat mn peak weer gaat werken. Maar die patches krijg ik nooit meer terug...

Ik denk dat als ie weer werkt ik m direct ga verkopen. wat een bagger product.
    Geen goeie software schrijven en geen failsafe inbouwen als de peak niet wil updaten. Dit is toch redelijk standaard in bijna alle hardware tegenwoordig. Als de firmware niet werkt revert ie terug naar zn oude firmware.
    De peak dus niet... eerst de firmware en patches verwijderen en er dan achter komen dat hij niet kan updaten. en bedankt.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Ik heb mijn Peak met de update gebricked. Dus maar een support vraag uitgezet. Hmm. met het geluk wat ik vanavond heb ga ik nu mijn Behringer Neutron maar eens updaten :-)

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied
    Hele mooie update! Afwisselende wavetables, mod matrix verbetering werkt erg goed, en moduleren van de fx is leuk. Een lfo met depth 1 op de delaytijd geeft hele subtiele pitch-shifts waardoor het echt karakter krijgt. Heb ook het idee dat hij veel minder snel distort maar dat moet ik nog even verder op de koptelefoon luisteren.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Ik ga hem vanavond meteen uitproberen.

Al wel gisteren dit gekeken;
    https://www.youtube.com/watch?v=RwFEBYUTbgw

Zaten een paar leuke onverwachte ideeen in. De mogelijkheden met de fx mod-matrix leken me al vet maar rond 7.50 laat hij een geluid horen waar hij de hpf in de reverb moduleert. Dat soort ideeen wil ik ook meteen uitproberen :-)

Een reactie schrijven:

• koediman
    replied
    Staat nu online https://novationmusic.com/news/peak-v12-firmware-update

Ik heb de komende week geen tijd voor updaten maar ben best benieuwd naar ervaringen hiermee.

Een reactie schrijven:

• Tom 32
    replied
    Originally posted by mdy View Post
    Haha ! de mijne nog maar pas gekregen en direkt een vet kadooooo !
    Zo voelt het voor mij ook.
    Ik heb de Peak net 2,5 week in huis.

Een reactie schrijven:

• mdy
    replied
    Haha ! de mijne nog maar pas gekregen en direkt een vet kadooooo !

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    Yeah mod matrix fix is fijn. Dat 2 pagina's per modulator werkte best traag en onoverzichtelijk soms :/..

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied
    Blij met de mod matrix aanpassing! En nieuwe waves en lfos ook altijd fijn zolang het niet zo'n Blofeld achtige megalijst wordt waar je dan toch altijd maar een random wave uit kiest

Een reactie schrijven:

• Fifth Bot
    replied
    Originally posted by Depressoptimist View Post
    Grrr ik wil m... nu nog meer!
    Haha, de GAS stroomt weer rijkelijk , patience my friend!

Een reactie schrijven:

• Depressoptimist
    replied
    Grrr ik wil m... nu nog meer!

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    ik hoop dat ze de LFO sync issue gefixed hebben :\...

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Originally posted by Von Naphoven View Post
    Maar goed, ik heb hem alweer maanden geleden verkocht dus beetje te laat
    Geeft niet hoor.. ik heb de mijne nog gewoon :-P

Nu nog 10 nachtjes slapen voor ik hem mag updaten. Precies op tijd voor de kerstvakantie!

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Zitten een hoop van mijn feature requests tussen

Maar goed, ik heb hem alweer maanden geleden verkocht dus beetje te laat

Een reactie schrijven:

• Roonan
    replied
    Originally posted by 4-Tek View Post
    Dat kan ik me voorstellen. Ik wist niet dat die al leverbaar was... Ik zie hem overal al maanden op "komt over een paar weken" staan
    Ik had geluk na een zoektocht. Voor mij is altijd een uitdaging om toch een exemplaar te vinden.
    Zo had ik toen de Peak ook ruim voordat ze goed verkrijgbaar waren.

Een reactie schrijven:

Working...
X