Alesis: Strike Multipad

Introducing the Strike MultiPad from Alesis - the first percussion pad incredible enough to earn the Strike name. The Strike MultiPad is an incredibly capable and versatile device that far surpasses the performance and creative potential of any previous electronic drum pad. Never before has such sheer percussive power been built into a single unit or been so easy to play. SAMPLE anything you want – any sound, any effect, from anywhere. EDIT your samples and loops with the five built-in effects processors. LOOP-based recording of your performance is a snap, either from the samples you created or the live audio looper. PERFORM better, faster, with more creativity, versatility and capability than any other drum pad, anywhere.

https://www.youtube.com/watch?v=8SSKqWSWEu4

Click image for larger version  Name:	strike-multipad-sampler-1a.jpg Views:	1 Size:	57,8 KB ID:	3653208


Prijs: 699,-
Meer info: https://strikemultipad.com/
 
Last edited by a moderator:
Handig voor drummers, maar voor mijn behoeftes niet erg interessant. Het heeft weinig met synths te maken.
 
Last edited by a moderator:
Altijd handig zo'n schermpje vlak onder de pads waar je met een stok op slaat.
 
Handig voor drummers, maar voor mijn behoeftes niet erg interessant. Het heeft weinig met synths te maken.

Samplers, midi controllers, loopers, effecten, i/o interfaces zijn volgens mij allemaal dingen die menig synthfreak met regelmaat gebruikt.

Altijd handig zo'n schermpje vlak onder de pads waar je met een stok op slaat.

Maak je er op de wc ook altijd een zooitje van? :P
 
Handig voor drummers, maar voor mijn behoeftes niet erg interessant. Het heeft weinig met synths te maken.


Ik ken anders best veel actieve bands met synths en drummers die zulke apparaten live gebruiken. Bovendien is het een sampler met pads die prima in de studio gebruikt zou kunnen worden.

Goede ontwikkeling. Er is een behoorlijke behoefte aan alternatieven voor de Roland SPD's die storingsgevoelig blijken te zijn.
 
Ik heb de Nord drum 3p besteld maar die gaat mooi terug, veel te beperkt zoals bijv. maar 1 trigger input voor de kickdrum.
Deze Alesis bied zoveel meer. Nu ergens voor weinig een 2dehands nord drum 1 scoren en ik ben een happy man.
Volgens mij is dit ding als looper ook heel leuk in combi met Ableton. :)
 
Jammer van het clipje wat ze op yt zetten.
Ze denken zeker als ze zo'n met compressie volgepomt clipje op yt zetten dat het als heel geweldig overkomt.
Ik krijg dan meteen de neiging om snel door te klikken.
Een volwassen, serieuze muzikant die neemt dit toch niet serieus als zelfs ik al m'n vraagtekens bij zo'n presentatie zet?
Dan is het clipje van Sweetwater al een stuk beter.
 
Jammer van het clipje wat ze op yt zetten.
Ze denken zeker als ze zo'n met compressie volgepomt clipje op yt zetten dat het als heel geweldig overkomt.
Ik krijg dan meteen de neiging om snel door te klikken.
Een volwassen, serieuze muzikant die neemt dit toch niet serieus als zelfs ik al m'n vraagtekens bij zo'n presentatie zet?
Dan is het clipje van Sweetwater al een stuk beter.

Welke van de 13 videos die Alesis online heeft gezet?
Een serieus muzikant kijkt meer dan 1 videotje als hij/zij echt geïnteresseerd toch? En welke promo videos zijn niet over the top?
Als ik het promo videotje luister dan denk ik meteen aan drums en denk dat dat de main goal is geweest voor Alesis.

Ik vind het verder ook 3x niks die promo maar heb het wel gelijk besteld omdat het mij ging om de hardware en geen enkele fabrikant zoveel bied.
Nu hopen dat de bouwkwaliteit helemaal top is. Dat is de grootste vrees die ik lees op de interwebs.
 
Welke van de 13 videos die Alesis online heeft gezet?

Ik had er geen 13 gezien.
Het gekke is dat als je op de link in de post klikt dat je ernaast in het rijtje alleen nog die van Sweetwater ziet die je kan aanklikken dus dat is het enigste wat ik zag en ging er van uit dat er niet meer was tot nu toe.
Vreemd dat die anderen van Alesis niet worden getoond of je moet het als zoekopdracht opgeven, dan krijg je veel meer te zien.
 
Back
Top