Synthimuse Endless Random Sequencer

Niet geheel nieuw en ook niet helemaal uniek, deze random pattern generator, maar hier nog niet eerder genoemd.
Kwam recent onder mijn aandacht via amazona.de

synthimuse.jpg


https://www.amazona.de/community/syn...dom-sequencer/

 
Last edited by a moderator:
Kost 205 pond of 264 dollar. Zo’n 250 euro schat ik. Vind hem best interessant. Alles is met potmeters instelbaar, dus je kan de hoeveelheid randomness goed regelen. Vind vooral de audio input interessant. Daarmee kan je op basis van beat en pitch een pattern genereren en manipuleren. Als je iets leuks voorbij hoort komen kan je de laatste 64 steps opslaan in 1 vd 4 loops. Die kan je vervolgens ook weer manipuleren. Ziet er eenvoudig, maar wel heel krachtig uit. Een soort turing machine on steriods.
 
Leuk ding! Wel veel ruis in dat laatste filmpje. Klinkt soms wel erg random en niet altijd even muzikaal. Wat kost zoiets?

Wellicht nuttig om te vermelden dat de Synthimuse zelf alleen midi uitgeeft.
Evt. ruis komt uit de betreffende synth die wordt aangestuurd door de Synthimuse.

De onvermijdelijke Euro-rack versie hiervan schijnt er ook aan te komen ...
 
Ik heb hem binnen. Zeer stevig en netjes gebouwd. Ik ben erg onder de indruk. Komt zelfs inclusief diverse kabels, zoals 2 x midi, usb en stereo mini jack. Werkt zoals verwacht. Audio input werkt ook erg goed. Hij volgt het aangeboden materiaal goed, zowel qua timing als qua pitch. Enig nadeel vind ik de potmeters voor zaken die in stappen gaan. Deze potmeters doen dat namelijk niet, dus dat is een beetje gokken of je de juiste setting hebt. Denk hierbij aan scale en root key.
 
Back
Top