Dtronics DT-RDX Adds 50 Knobs & Switches To The Yamaha Reface DX

Wow..... :-)

http://www.synthtopia.com/content/2...zVUZ0H3-0mYqhmAoFIq6xuTSUQ3TXQRXR8cN87O76S-R8

dtronics-dtrdx-01-e1542395025298.jpg
 
Tja, het is een beetje hoe de reface dx uit de fabriek had moeten komen. Geldt trouwens ook voor de dt-01...
 
Leuk maar eigenlijk laat dit pijnlijk zien hoe irritant die Reface bakkies in elkaar zitten. Kleine kut keys, bijna geen controls en wat je krijgt amper goed te tweaken.
Beter doen ze de serie nog een keertje over maar dan een slag groter of dezelfde grote maar dan zonder keys en meer control.
 
Leuk maar eigenlijk laat dit pijnlijk zien hoe irritant die Reface bakkies in elkaar zitten. Kleine kut keys, bijna geen controls en wat je krijgt amper goed te tweaken.

Het laat pijnlijk (?) zien hoe moeilijk fm wel niet is. Er is er namelijk ook één te krijgen voor de dx7. Wel een beetje duur btw.
 
Leuk maar eigenlijk laat dit pijnlijk zien hoe irritant die Reface bakkies in elkaar zitten. Kleine kut keys, bijna geen controls en wat je krijgt amper goed te tweaken.
Beter doen ze de serie nog een keertje over maar dan een slag groter of dezelfde grote maar dan zonder keys en meer control.

wat echt heel K*t is aan de Reface DX is dat er geen modulatie wheel/controller op zit, dat zou allemaal ok zijn als die aftertouch had ofzo maar dat heeft die ook niet - verwachte de designers dat je dat met die priegelige tip toetsjes moet gaan doen, 'ff snel menu induiken en de modulatie programeren' ? Ik vind hem qua sound ook niet echt heel spannend, een nieuwe 'draai' op 4 operator FM synthese is het wel...maar het is allemaal wat middelmatig...mijn ouwe DX100 blaast dit ding echt vierkant weg qua power en karakter zonder FX en al die nieuwe feedback waveforms (en ook veel sneller te editten met die schuif en de rubberen toetsjes voor iedere functie)

En dat er maar 4 banken van 8 presets in kunnen is ook een beetje niet echt van deze tijd toch...dat kost toch niks om zo een ding vol te proppen met een paar honderd presets.

Die kleine toetsjes vind ik wel handig eigenlijk dan heb je toch een groot bereik met een hand zonder al teveel poespas

enfin het is niet allemaal komkommer en kwel:

De Reface kan wel echt een hele mooie lead sound maken (beetje die Dynalead preset tweaken) dat is echt instant die Bill Wyman intro lead van Dario Argento's Phenomena soundtrack...zoiets krijg je niet zo 123 uit een andere synth...dat is echt een signature sound van deze bak. Maar zeker met zo een sound is het jammer dat die geen modulatie controller heeft....en de Reface is natuurlijk ook goed in demonische industriele soundscapes, die piep er je er zo uit wel....voor die 2 dingen hou ik dit bakje toch maar en wordt die stiekem toch veel gebruikt hier ;)

 
Laatst gewijzigd:
Wil nog wel een Reface CS bij mijn huidige septup hebben, vind ik toch ook nog wel een leuk bakkie bij mijn nieuwe synths de Korg Monologue, de Arturia Microbrute en de Akai Timbre Wolf.8>
 
Ik heb deze al een tijdje in bezit. Erg netjes gebouwd en werkt helemaal prima. Vooral het verlichte logo aan de achterkant ziet er stoer uit. Enig nadeel wellicht zijn de wat kleine potmeter knopjes, maar een groot probleem is dat zeker niet. Hij is daardoor wel lekker compact en netjes in verhouding met de Reface. Wat ook mooi werkt is dat de display op de Reface de edits perfect laat zien als je op de juiste pagina staat. Het editen van de FM voelt nu als het editen van een analoge synth, al moet je wel iets meer nadenken als je nog niet zo thuis bent in FM land.
 
Back
Top