Sequential: Prophet 12 Limited Edition

P12-LE-News.jpg

The Prophet 12 LE will be strictly limited to 100 instruments worldwide and will be the last of Prophet 12 line.
The Prophet 12 LE will be available in December of 2018 with a US MAP of $2,999. A limited number of standard-finish black Prophet 12s are available while stock lasts.

“It’s nice to give the Prophet 12 a proper send-off with this special edition,” says Dave Smith. “The P12 was a real milestone for us in terms of pushing the synth envelope. As a hybrid instrument, it gave us a chance to explore the interaction of digital oscillators and analog filters and see how far we could take that idea. It’s still a great instrument and has found its way onto a lot of stages and studios, and into a lot of music.”
 
:halleluja heel mooie looks, staat mooi naast de Modal en White Voyager XL 8)
 
Ik krijg er een beetje een Jomox gevoel bij, wat op zich niet slecht is natuurlijk. Prophet 12 is een interessante synth die op papier uitblinkt qua mogelijkheden maar die mij helaas in klank en karakter niet heeft weten te overtuigen. Als Dave nou in een toekomstig model zo'n krachtige engine kan combineren met de geluidskwaliteit van de Prophet 6 of OB6...
 
NICE! maar dan zou ik toch kiezen voor de prophet X
 
Ik krijg er een beetje een Jomox gevoel bij, wat op zich niet slecht is natuurlijk. Prophet 12 is een interessante synth die op papier uitblinkt qua mogelijkheden maar die mij helaas in klank en karakter niet heeft weten te overtuigen. Als Dave nou in een toekomstig model zo'n krachtige engine kan combineren met de geluidskwaliteit van de Prophet 6 of OB6...

Of er een polyfone Pro2 (met de dubbele filters) van zou maken... De Pro2 is zo'n fantastische synth!
 
Dave Smith zal met een opvolger komen. Ik verwacht met zowel analoge als digitale oscillatoren à la Poly Evolver.
Ondanks de vier oscillatoren en de sub is de klank niet vet, maar mij en forumlid Grooveron als gebruikers bevalt hij prima. Enig minpunt is dat op mijn exemplaar twee toetscontacten (B3 en C4) niet goed zijn. Hij kan klinken als een PPG en de luisteraar van mijn laatste album mag zelf raden welke geluiden uit de PPG komen en welke uit de Prophet 12. Ik begrijp de opmerking van Von Naphoven wel. Hij is niet de enige die er zo over denkt. Klank en karakter zijn zeer afhankelijk van de instellingen. Je moet er wel wat moeite voor doen. Het is geen PPPG waarin alles karakter heeft en goed klinkt.
 
Dave Smith zal met een opvolger komen. Ik verwacht met zowel analoge als digitale oscillatoren à la Poly Evolver.

Ik ben benieuwd, ik heb de indruk dat ze de Prophet X al een beetje als opvolger zien. Net als dat de prophet 12 en pro 2 een beetje 'opvolgers' waren van de mono en poly evolvers.
 
Ben ik de enige die hem een beetje lelijk vind? Ik verkies toch mijn zwarte P12. Het blijft een heerlijke synth naar mijn bescheiden mening.
 
Ben ik de enige die hem een beetje lelijk vind? Ik verkies toch mijn zwarte P12. Het blijft een heerlijke synth naar mijn bescheiden mening.

Nee,. als die dieper was, dan had het mooier geweest.
 
Ik heb nooit echt al die verschillende pro/prophet uitgaves begrepen, hoeveel hebben we er inmiddels? Toch ben ik heel content met mijn evolver (ex smackos bak :D ), meest bijzondere synth die ik heb en niet eens zozeer door z'n analoge en digi oscs maar meer door de feedback die je terugvoert, dat maakt het echt een compleet andere bak. Ik kan daar echt de meest gekke dingen uit halen, alle andere synths zijn er maar braafjes bij.

Wat mij betreft mag dave smith nog een keer een evolver on steroids uitbrengen dan wissel ik hem in.
 
Sowieso weet Dave als geen ander hoe je synths moet maken en bij een upgrade van de PEK sta ik vooraan in de rij 8)
 
ik ben geen echte kenner van al die dsi en nieuwe sequential dingen, er zijn nogal wat variaties op een thema uitgebracht, maar de meeste synths vullen elkaar toch aardig aan, als het om het geluid gaat? p12 en p2, prophet 6 en prophet8, evolver, allemaal toch een ander karakter qua sound?

dit lijkt me weer zo'n typisch amerikaanse marketing oprisping om wat extra lucht eronder te blazen. ze doen er nog een paar in een andere kleur. goh.
nog lelijk ook.
 
Al die verschillende prophet varianten zijn compleet verschillende synths. Wat dat betreft is het een mooie line-up maar met een erg verwarrende naamgeving.

De prophet 12 en volgens mij de pro 2 hebben ook een feedback optie. Is die weer anders dan op de evolver?
 
Back
Top