Cubase 10 komt eraan

De steinberg site staat al in maintenance mode ter voorbereiding van de nieuwe versie: www.steinberg.net

cubase_10.jpg
 
Last edited by a moderator:
Heerlijk dat Amerikaanse gekwijl en vervolgens letterlijk helemaal niets zinnigs zeggen. :)
 
Hier alvast youtube filmpjes:

New features:



Interface:

 
Last edited by a moderator:
Ziet er wel goed uit ! Inderdaad wachten op de update sale. Meestal voor de helft van de prijs upgraden.
 
Ziet er wel goed uit ! Inderdaad wachten op de update sale. Meestal voor de helft van de prijs upgraden.

Kan je dan niet beter wachten tot vlak voor de volgende update? Als je in de 2e helft van october had geupdate had je de update van vandaag er gratis bij gekregen. Volgens mij deden ze dat vorig jaar ook.
 
Nu al? De kinderziektes zijn nog niet eens uit 9. Zo heeft deze een een erg grote latency. Ik hoop wel dat ze dit in een update/bug fix oplossen zonder dat je weer 10 moet aanschaffen.

Deze versie heeft een ingebouwde latency monitor. Kan je tenminste zien hoe traag het gaat :D
 
Andere mensen ook zo'n problemen met latency in cubase 9 of 9.5? Ik vraag het eigenlijk voor mijn broer. Hij heeft geupgrade van 8 naar 9 (of 9.5 dat weet ik niet zeker) en sindsdien heel veel latency problemen. Al van alles geprobeeerd, maar blijkbaar hebben veel mensen er last van en zit het in Cubase zelf. Audio opnames zijn bijna onmogelijk om goed in te spelen.
 
Andere mensen ook zo'n problemen met latency in cubase 9 of 9.5? Ik vraag het eigenlijk voor mijn broer. Hij heeft geupgrade van 8 naar 9 (of 9.5 dat weet ik niet zeker) en sindsdien heel veel latency problemen. Al van alles geprobeeerd, maar blijkbaar hebben veel mensen er last van en zit het in Cubase zelf. Audio opnames zijn bijna onmogelijk om goed in te spelen.

Ik geloof het niet. Niet voor mij merkbaar in ieder geval en ik doe all mixen en monitoring in-the-box, dus zou er direct last van moeten hebben als het een issue zou zijn. Ik zal nog even kijken wat voor round-trip latency ik haal. Misschien is het ook nog afhankelijk van specifieke hardware? Ik gebruik niet echt iets speciaals, oude maar degelijke hardware. Een Motu 24io in een oude Intel i7 pc van een jaar of 8 oud.
 
ik ondervind geen latency problemen met Cubase 9.5.41

win 10 op een recente pc
 
Back
Top