X

Bass Station II firmware update 2.5 features paraphonic mode

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Bass Station II firmware update 2.5 features paraphonic mode

Toch wel heel tof dat Novation nog steeds hun 'oude' producten blijft door ontwikkelen/ondersteunen. Een heel aantal features is toegevoegd, onder andere paraphonic mode, isntelbare filtertracking, oscilator error en envelope retriggering/looping... Ik vind t een mooi merk!

Click image for larger version

Name:	BSII_NewsStory_BodyImage.png
Views:	1
Size:	1,14 MB
ID:	3649358
    Laatst gewijzigd door Dr van Lansberg , 7 november 2018, 08:34.

• brz
    replied
    Wij hebben met twee BSII's en de OSC error functie de melodie lijn in deze track gemaakt.
    De error functie is echt heel tof.

https://soundcloud.com/chemtales/swe...in-bogota-ptii

Een reactie schrijven:

• bjornciggaar
    replied
    Is mij geluk met de reboot mode:
    https://support.novationmusic.com/hc...ion-Components

Alleen paraphonic mode lijkt bij mij niet te werken,heeft iemand een idee hoe dat kan?

Een reactie schrijven:

• synthiaks
    replied
    Het lukte mij met OSX 10.14.1 met Chrome in circa 5 minuten. Toffe update! Misschien maakt het ook nog uit hoe je de BSII aanzet? Bij het updaten heb ik power via usb gedaan en niet via adapter.

Een reactie schrijven:

• Alterex
    replied
    Originally posted by Steve303 View Post
    Novation reageerde deze namiddag op mijn ticket om een bundle code te bezorgen. Nadien lukte het om via de components stand alone software de firmware te installeren.
    Bij mij doet hij het ook niet. De browser blijft zeggen dat mijn BS niet is aangesloten, terwijl dat wel zo is :s

Een reactie schrijven:

• Steve303
    replied
    Novation reageerde deze namiddag op mijn ticket om een bundle code te bezorgen. Nadien lukte het om via de components stand alone software de firmware te installeren.

Een reactie schrijven:

• Depressoptimist
    replied
    Hier lukte het met de components stand alone software. Draai OSX 10.11.6. De eerste keer was de verbinding zoek, de 2e keer was t in 30sec gepiept.

Een reactie schrijven:

• Alterex
    replied
    Net een bass station 2 gekocht. Vond deze updates wel heel erg tof. Benieuwd of de firmware update bij mij wel soepel verloopt :-s

Een reactie schrijven:

• Steve303
    replied
    If you cannot find your bundle code or would like further assistance please contact Support.

https://support.novationmusic.com/hc/en-gb/requests/new

Een reactie schrijven:

• tbn
    replied
    Maar ff een snippet opgenomen waarin ik de paraphony probeer en ook de filtertracking eens heb uitgezet...

Is één spoor bs2 en één spoor 909

Een reactie schrijven:

• Steve303
    replied
    Het is een hoop gedoe maar het lijkt het waard te zijn als ik dat filmpje zag. Ik heb trouwens geprobeerd op Windows7 en Windows10 en geen van beide lukte online.
    Ik heb novation alvast gecontacteerd i.v.m. de ontbrekende bundle code. Ik zal wel horen wat ze te vertellen hebben.

Een reactie schrijven:

• BIAM
    replied
    mij lukte het ook niet met win10, zowel laptop als desktop. standalone en online.
    nog steeds onduidelijk wat de oorzaak is.

online via linux(ubuntu) icm chome werkt perfect.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Even registreren op mijn account en dan verwijderen?

Een reactie schrijven:

• Steve303
    replied
    Originally posted by djazid View Post
    Tja, er bestaat ook nog een standalone versie, maar dan moet je je wel kunnen registreren.....
    Dat klopt maar dat lukte niet. Na het ingeven van de serial nummer van mijn BS2 moest ik ook nog een bundle code hebben en die vind ik niet.

Een reactie schrijven:

• djazid
    replied
    Tja, er bestaat ook nog een standalone versie, maar dan moet je je wel kunnen registreren.....

If you experience any difficulties with Components online, you will find a stand-alone version in your user account once you have registered your product.
    Beetje raar dat novation dit zo doet, dat doet Arturia dan toch een stuk beter met hun midi control center.

Een reactie schrijven:

• Steve303
    replied
    Google Chrome moeten installeren maar het is me nog niet gelukt om de firmware er op te krijgen. Ik krijg voorlopig geen communicatie tussen Chrome en de BS2. BS2 willen registeren maar dat lukte ook niet omdat ik na het ingeven van mijn serial nummer nog een bundle code moest opgeven die ik niet kan vinden. Zou wat handiger als ze het Ff normaal lieten verlopen... . Morgen of maandag een nieuwe poging wagen.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    https://components.novationmusic.com/login

Maar éérst -> eerst de lib updaten voor mij allessinds, die update is even een flipperbak en duurt ff, dan via bv Opera met de usb de firmware updaten. Ging snel (halve minuut?) Updaten doe je dus met je browser (die midi support, enkel Opera en chrome blijkbaar)
    Je kan je opstart message kiezen. ' thank god Im not a Behringer clone' bijvoorbeeld

Een reactie schrijven:

• synthana
    replied
    Novation geeft aan dat de Filter Tracking de hoofdupdate is ('most requesting') en de andere als bonus erbij zitten.
    Blijft de vraag waarom het meer dan 5 jaar moet duren voor er iets gebeurt met de meest gewilde feature.
    Bij een bedrijf als Korg heb je binnen een jaar de benodigde updates voor je analoge synth.

Een reactie schrijven:

• BIAM
    replied
    Met windows10pro is het me niet gelukt. zowel opera,chrome en standalone.
    Linux-chrome. gelukkig wel. zonder problemen!
    Kost een paar uur, maar de aanhouder wint.
    Zaterdag as de boel maar meteen on stage uittesten. Ben erg benieuwd.

Een reactie schrijven:

• Manic
    replied
    Hmm kan hem nu bijna niet meer laten liggen! Ook al heb ik m niet nodig en heb ik ook geen ruimte mee :p

Een reactie schrijven:

Working...
X