Bass Station II firmware update 2.5 features paraphonic mode

Toch wel heel tof dat Novation nog steeds hun 'oude' producten blijft door ontwikkelen/ondersteunen. Een heel aantal features is toegevoegd, onder andere paraphonic mode, isntelbare filtertracking, oscilator error en envelope retriggering/looping... Ik vind t een mooi merk!



BSII_NewsStory_BodyImage.png
 
Last edited by a moderator:
Als arturia dit nu ook even voor de microbrute doet ...

Ik kwam er achter dat als je midi de microbrute in stuurt en je op het toetsenbord speelt dat de suboscillator onafhankelijk van de main osc speelt. :)
Soort pseudo-paraphony (je kunt alleen de pitch en overdrive van de subosc tweaken, geen shape ofzo)
 
Hier de site van Novation, met download link:

https://novationmusic.com/news/bass-...7Ru2flsvk8nWWs

Hoe kan je die downloaden? Ben al meer dan uur bezig en krijg het niet voor elkaar. Is het alleen maar mogelijk door inloggen met google/fb account? Met mijn novation/focusrite account kom ik er niet in.

Wat een gek#t dit.... uiteindelijk toch (met protest) ingelogd via fb, moet ik nu chrome of opera installeren... moet niet gekker worden. Wil gvd die update!!
 
Laatst gewijzigd:
Je moet de novation online components gebruiken... midi via je browser....Ik ben ook eerst gaan kijken in de downloads maar het staat niet bij.
 
Je moet de novation online components gebruiken... midi via je browser....Ik ben ook eerst gaan kijken in de downloads maar het staat niet bij.

dat gaat schijnbaar niet met firefox. heb nu opera tijdelijk geinstalleerd. nu nog een keer... zucht
 
lcd blijft op btL staan. Moet die niet gaan animeren tijdens updaten? Duurt wel heel erg lang zo, 10min en counting... :/
 
Hmm kan hem nu bijna niet meer laten liggen! Ook al heb ik m niet nodig en heb ik ook geen ruimte mee :p
 
Met windows10pro is het me niet gelukt. zowel opera,chrome en standalone. :(
Linux-chrome. gelukkig wel. zonder problemen!
Kost een paar uur, maar de aanhouder wint.
Zaterdag as de boel maar meteen on stage uittesten. Ben erg benieuwd. :)
 
Novation geeft aan dat de Filter Tracking de hoofdupdate is ('most requesting') en de andere als bonus erbij zitten.
Blijft de vraag waarom het meer dan 5 jaar moet duren voor er iets gebeurt met de meest gewilde feature.
Bij een bedrijf als Korg heb je binnen een jaar de benodigde updates voor je analoge synth.
 
https://components.novationmusic.com/login

Maar éérst -> eerst de lib updaten voor mij allessinds, die update is even een flipperbak en duurt ff, dan via bv Opera met de usb de firmware updaten. Ging snel (halve minuut?) Updaten doe je dus met je browser (die midi support, enkel Opera en chrome blijkbaar)
Je kan je opstart message kiezen. ' thank god Im not a Behringer clone' bijvoorbeeld :D
 
Google Chrome moeten installeren maar het is me nog niet gelukt om de firmware er op te krijgen. Ik krijg voorlopig geen communicatie tussen Chrome en de BS2. BS2 willen registeren maar dat lukte ook niet omdat ik na het ingeven van mijn serial nummer nog een bundle code moest opgeven die ik niet kan vinden. Zou wat handiger als ze het Ff normaal lieten verlopen... . Morgen of maandag een nieuwe poging wagen.
 
Back
Top