Sequential Prophet XL

Zoals onderaan te zien is, staat het in het novembernummer van Sound on Sound.

sequential-prophet-xl.jpg
 
Last edited by a moderator:
Euh, staat er toch? Extra octaaf op het keyboard en een 'hack' waardoor je meer voices krijgt (maar dus truukjes met het filter uit moet halen) die ook naar de reguliere Prophet X komt. Op zich wel slim om deze synth met een groter klavier uit te rusten, past er wel bij.
 
Ja ok, is hier iets mee dan? Ik snap het even niet?

dit is een grotere versie van de prophet X.

sequential heeft nog een compleet nieuw product in de maak, maar daarvan word vermoed dat het op NAMM19 gepresenteerd word.
 
Ben benieuwd of ze wat met de, in mijn ogen toch nogal ambitieuze, prijsstelling gaan doen nu de Moog One als ubersynth boven de markt hangt.
 
Dave weet wel hoe synths gemaakt moeten worden dus kijk met vertrouwen uit naar Namm19
 
Bericht door een moderator:
Een afbeelding van een andere site gebruiken is tot daar aan toe. Maar een heel artikel van S.O.S. posten zonder dat we daarvoor de rechten hebben, gaat toch een tikkie te ver. Ik heb een vervangende afbeelding ingevoegd.
 
Het ergste is dat mensen niet eens meer in de gaten hebben dat ze de wet overtreden, maar wel op hun achterste benen staan als (hun) muziek wordt gedownload.
Terug naar de Prophet XL: dapper van Smith dat hij zo veel risico durft te nemen met nog een duurder product. De markt voor pianoklavieren zal toch een stuk kleiner zijn dan die voor gewone synthklavieren? Maar voor pianisten zal de XL een uitkomst zijn.
 
Is dit niet gewoon een concurrent voor de Nord Stage? Rompler met synth sectie en 88 keys...
 
Is dit niet gewoon een concurrent voor de Nord Stage? Rompler met synth sectie en 88 keys...

Niet echt - ik begrijp uit de Sonicstate review dat de sample/rompler sectie vrij mager is vergeleken met performance synths en workstations - geen enorme multisamples met tig samples per key voor ieder velocityniveau etc. Voor fotorealistische piano's, orgels en andere akoestische instrumenten zijn er betere keuzes. Zoals inderdaad de Nord Stage of Jupiter 80 of Montage etc.
 
Er is wel heel veel keuze op basis van gebruikte microfoontechniek. Beperk je dus niet tot Sonicstate. Ik heb een andere video gezien, waarin de strijkersklanken als het beste ooit werden beoordeeld. Voor wat dat oordeel waard is. Je kunt het beste afgaan op je eigen oren. Mijn ervaring is dat geen een rompler in alle klanken qua realisme uitblinkt, al komt Kurzweil voor mij het verst in de richting.
 
Eigen oren zijn sowieso altijd het beste. Maar goed, ik had dus niet de indruk dat de Prophet X werd gepositioneerd als bread & butter rompler bak, maar ik kan me vergissen. Het valt sowieso buiten mijn interessegebied.
 
ik ben superblij met mijn prophet x, zeker geen toevoeging....deze xl. plus gewogen toesten heb ik ook nooit zo lekker mee kunnen pingelen.
 
Back
Top