La Voix du Luthier: Powered, Acoustic Soundboard Resonator

Eén van de leukere verrassingen op Superbooth18: de Onde en Pyramid van het Franse La Voix du Luthier. Beide apparaten bestaan uit een klankkast met resonatoren om het geluid van electronische instrumenten voort te brengen. Ze zijn ontwikkeld in samenwerking met Haken en worden onder andere in combinatie met de nieuwe Haken ContinuuMini uitgebracht.

onde2.jpg


Kickstarter is net begonnen en loopt vooralsnog als een trein!

https://www.kickstarter.com/projects...soundboard-res
 
Laatst gewijzigd:
Dit is het interessantste wat ik in jaren hier voorbij hebt zien komen.
 
Interessant dat ze een Minikorg als 1 van hun voorbeelden geven. Ik noemde die synth altijd al "mijn viool". Het lijkt me boeiend, het enige wat voor mij niet zo handig werkt is dat je een microfoonsetup zou moeten hebben om het op te nemen. Met alle risico's dat je het klikken van je gare synthtoetsen, het moeilijke zuchten van de muzikant etc mee opneemt. Natuurlijk heb je datzelfde probleem met ieder akoestisch instrument, maar op heden is mijn speelstudiootje beperkt tot instrumenten waarvan de output door een kabeltje komt.
 
Ik vind de Onde erg mooi, zeker met de "luxury finish"-optie. Het optionele instrumentplankje ontsiert hem wel wat, maar daar kom je synth dan op te staan zodat je de trillingen voelt bij het spelen. Die Pyramid is inderdaad wel heel.. uuh functioneel vormgegeven ;)
 
Idd wel een gaaf idee, een goede manier om leven in je geluid te blazen lijkt dit te zijn.
 
Back
Top