Elektron Overbridge 2.0 (first look)

Overbridge 2.0 - Click image for larger version  Name:	faddebfe47a4158249eb84aadd2e624dec826474.jpg Views:	1 Size:	44,7 KB ID:	3643588


Eindelijk is het dan (bijna) zo ver. De beta standalone versie van Overbridge 2.0 is gelanceerd en het ziet er top uit. Hieronder twee videos die ik heb gemaakt waarin ik laat zien wat er tot nu toe in de beta fase zit. Hopelijk dit jaar een officiële release. Ik wacht hoopvol op de bèta versie van de plugin voor nu.



Dit is de meest recente video met daarin de Standalone GUI.


En hier de eerste video waarin ik de audio interface driver laat zien.


Hier laat ik de Overbridge Analog Heat plugin zien en een nieuwe routing optie voor Digitakt.


Looking good so far :)
 
Last edited by a moderator:
Tot nu toe alleen nog maar de Digitakt en de rest van de line-up later? Zo veel tijd en energie voor Overbridge 2.0 en dat terwijl het gratis is... rare mensen daar bij Elektron :D
 
Dat is voornamelijk ook wat ik nu gebruik en waarin ik nog op volledigheid wacht. Vooral het kunnen opnemen van de send fx op een los spoor wacht ik op.
Ik hoop echter ook dat ze wat zaken toevoegen zoals wat metertjes (hoeveel db compressed bijv.) en zoom mogelijkheden op de src page. If dat nu op de DT zelf is of in de software maakt me niet zoveel uit.

Ik dacht dat ik in je video zag dat je de 8 drumkanalen van je Digitakt, op 8 gescheiden sporen je daw in trok. Heb ik me daar vergist?
Verder vraag ik me af of je de Digitakt via de VST ook als drummodule kan gebruiken, dus triggeren vanuit je daw en dan vervolgens de parameters van Overbridge in je daw automaten.

Alvast bedankt je voor je reactie en voor de youtube filmpjes, zijn supervet.
 
Dat zal vast wel kunnen, zo werkt het ook in overbridge 1. Snap alleen niet heel erg de meerwaarde daarvan bij iets als een digitakt. Meeste (alle?) dingen die daar mee kunnen zitten toch ook in je sampler van je DAW? De charme van de digitakt vind ik meer liggen in het bouwen van beats op vakantie / op de bank / op een live optreden, en dan als daar iets leuks tussen zit is het fijn om te multitracken naar je daw zonder het geknoei van aggregated devices, maar misschien mis ik iets.
 
Ik vind de sounds en de bewerkingen die mogelijk zijn met Digitakt handig en als ik ooit weer eens een live optreden heb (wonderen zijn de wereld nog niet uit) dan kan ik hem inderdaad daar voor gebruiken.

Dat overbridge werkt toch hetzelfde als de virus vsti? Daar heb je ook geen aggregated device nodig, die vst haalt de audio gescheiden binnen. De Analog Heat met overbridge kan ik ook gebruiken naast mijn andere geluidskaart zonder asio4all of zo, om audio vanuit mijn daw door de distortion te routen dan.

Als ik de AH als geluidskaart naast mijn andere geluidskaart zou willen gebruiken, dan moet ik wel met ASIO4all aan de gang, op een mac zou ik dan een aggregated device aan moet maken.

Ik vind dat wel ff belangrijk om te weten, ivm eventuele aanschaf; Kan ik nou de sporen apart binnen halen, zonder gedoe met aggregated devices (zoals op die Roland bakken) of niet :) ?
 
Overbridge draait gewoon met/naast je audiointerface dus geen aggregated device oid nodig. Op dezelfde manier als de Virus inderdaad.
 
Dat zal vast wel kunnen, zo werkt het ook in overbridge 1. Snap alleen niet heel erg de meerwaarde daarvan bij iets als een digitakt. Meeste (alle?) dingen die daar mee kunnen zitten toch ook in je sampler van je DAW? De charme van de digitakt vind ik meer liggen in het bouwen van beats op vakantie / op de bank / op een live optreden, en dan als daar iets leuks tussen zit is het fijn om te multitracken naar je daw zonder het geknoei van aggregated devices, maar misschien mis ik iets.

Ik bouw grooves in de digitakt, en produceer ze uit tot tracks in m'n DAW die dan gereleased kunnen worden. Ook is de wisselwerking tussen DAW en Digitakt vrij geniaal. Ik kan tracks nu makkelijk naar m'n DAW streamen, afmixen, en weer de DIgitakt ingooien. Juist Digitakt heeft heel veel aan Overbirdge mijn inziens. Het is niet zo dat je de Digitakt aan de computer hangt en dan met de muis gaat klikken, dat zou nergens op slaan.

De plugin vind ik denk ik vooral grappig om hele complexe automations te doen op samples en dat weer te resamplen bijv.
 
Dus eigenlijk allemaal identiek aan OB1 qua functionaliteit, inclusief de extreme latency(30ms-ish?) met als uitzondering dat de Heat plugin nu een aantal tabs heeft ipv alles direct op het scherm(modulatiematrix was voorheen direct zichtbaar). Waar stel je trouwens in de Heat plugin m/s processing in? Zag het niet zo snel...

Ik blijf nog even op OB1, dat werkt eigenlijk redelijk stabiel hier, zie het voordeel nog niet echt(heb dan ook geen digitakt maar een Analog keys naast mn Heat). Sterker nog, vond het wel erg fijn dat je alles direct op je scherm hebt bij de oude Heat vst.
 
En nu dus ook voor de Analog Rytm... :)
 
Nope, er is enkel de closed beta, maar de NAMM 2019 komt er aan, en de beta werkt beter dan de eerste versie voor de meeste machines
 
Dat wordt een prima vrijmibo daar in Gotheborg
 

Attachments

  • c6a9db8c7c1f42ac855e8d9270343594fa5cc1ce.jpeg
    c6a9db8c7c1f42ac855e8d9270343594fa5cc1ce.jpeg
    26,1 KB · Bekeken: 58

Vergelijkbare discussies

Back
Top