Elektron Overbridge 2.0 (first look)

Overbridge 2.0 - Click image for larger version  Name:	faddebfe47a4158249eb84aadd2e624dec826474.jpg Views:	1 Size:	44,7 KB ID:	3643588


Eindelijk is het dan (bijna) zo ver. De beta standalone versie van Overbridge 2.0 is gelanceerd en het ziet er top uit. Hieronder twee videos die ik heb gemaakt waarin ik laat zien wat er tot nu toe in de beta fase zit. Hopelijk dit jaar een officiële release. Ik wacht hoopvol op de bèta versie van de plugin voor nu.



Dit is de meest recente video met daarin de Standalone GUI.


En hier de eerste video waarin ik de audio interface driver laat zien.


Hier laat ik de Overbridge Analog Heat plugin zien en een nieuwe routing optie voor Digitakt.


Looking good so far :)
 
Last edited by a moderator:
Nou nou, pech voor elektron heb alles van ze verkocht. Falende hardware en een software beloftes waar je letterlijk jaren op kan wachten. Prijs kwaliteit is lang niet meer wat het geweest is bij elektron. Staat nog een Octatrack mk2 al maanden in reparatie bij ze . En ook die mogen ze houden. Jammer dat zo’n bedrijf van iets moois naar totale waanzin is gegaan.
 
Zit ook echt niet te wachten op softw. Zeker nt sinds ze de rytm 1 niet volledig ondersteunen. Maar dan nog. Gebruik de soft toch nooit.
hopelijk deugt t voor de liefhebber
 
Ik vind het wel handig dat ik een audio kanaal direct via usb door de Analog Heat kan sturen en instellingen zoals de envelope follower zijn beter af te lezen dan op het apparaat zelf. Ik ben benieuwd wat de nieuwe versie van overbridge beter maakt dan de vorige met betrekking tot de Analog Heat, zal wel niet zoveel uitmaken denk ik.
 
Elektron is als Rutte: Jokken, beloven, wachten wachten en uiteindelijk gedeeltelijk nakomen. Moet wel zeggen dat ik tevreden ben met m'n Digitakt . Dat dan weer wel.
 
Ze gaan alles nakomen hoor. Geen idee waar die suggestie vandaan komt. Sterker nog, ze hebben juist een trackrecord van extra functionaliteit toevoegen naar aanleiding van verzoeken.

Ze hebben hier zeker gefaald en dat weten ze zelf ook. De enorme vertraging is echt jammer. Vooral het op de website laten staan terwijl een flinke vertraging al duidelijk was, is wel kwalijk te noemen.

Anyway, dit weten we inmiddels wel en daar is ook al pagina na pagina over gediscussieerd. Het leek me nu juist leuk om eens te kijken hoe het nu gaat, en wat mij betreft ziet het er echt goed uit. Iets minder negatief mag wel ;)

Dit is fase 3 van de bèta, het streamen van meerdere units tegelijk komt nog. En dat komt er echt. Daar zit ik ook het meeste op te wachten.
 
Dank voor de video's Dave! En al die huilebalken hier, get a life ofzo! Niemand dwingt jullie om hun producten te gebruiken toch? Dat ze niet hun belofte zijn nagekomen en/of dat alles langer duurt weten we nu wel.
 
Iets minder negatief mag wel ;)

Op synthforum? Klagen zit in ons DNA. Het is hier nog erger dan in een bejaardentehuis met al dat gezeik over hoe het vroeger allemaal beter was en nu alles kut is.
 
Op synthforum? Klagen zit in ons DNA. Het is hier nog erger dan in een bejaardentehuis met al dat gezeik over hoe het vroeger allemaal beter was en nu alles kut is.

:dubbel:

Thanks Ensemble!

Het toffe van Overbridge is straks dat je van meerdere machines tegelijk alle losse tracks kun streamen en eventueel de boel kunt automaten, en dat weet verwerken in de hardware. Erg fijn voor mensen die graag op een hybride manier werken.
 
Ze gaan alles nakomen hoor.
Mwoah, het hele idee van driverloos/standards-compliant hebben ze volledig laten vallen, voor zover ik weet?

Dus dan zit je met drivers, en gezien Elektron's QA zou dat wel eens kunnen tegenvallen. Volgende versie van Windows/Mac OS, werkt je 1000+€ apparaat dan nog met de beloofde Overbridge?
Die vraag zou ik me niet bij alle fabrikanten stellen, maar Elektron heeft niet de beste naam op dit gebied...
 
Iets minder negatief mag wel ;)

Natuurlijk, maar bij apparaten die stevig aan de prijs zijn mag het wel wat beter denk ik. Verder mooi als dit straks allemaal gaat werken. En dat dan hopelijk blijft werken.
 
Stevig aan de prijs voor wat je krijgt valt te betwisten. Je krijgt er een, zoals het er nu uitziet, erg goede low latency audio interface bij en dus gratis software waarmee je alles kunt streamen, automaten etc.

Het argument "werkt over x jaar nog" geldt voor veel audio interfaces. Ik kan me nog een m-audio 410 herinneren. Wat een terror was dat.

Om eerlijk te zijn vind ik die discussie gewoon enorm saai. Dead horse, let's stop beating it.

Wat vinden jullie van hoe het er uit ziet?
Wat het gaat kunnen?
Vind je op een hybride manier werken op deze manier eenvoudiger worden?
Wat zou je graag willen terugzien in de software of in de hardware?

Etc. Dit is toch een synthforum? Waarom hebben we het dan zo weinig over de inhoud; over deze aankomende release? :)
 
Het lijkt wel handig om alles op apparte sporen te krijgen als je volledige nummers wil uitwerken die je schetste in de digitakt.
Ik neem momenteel gewoon op wat ik leuk vind en daarna knip ik loopjes en maak ik edits. Apparte tracks is gewoon ff de rest muten en opnemen maar.
 
Ik weet dat het enige wat ik ervan ga gebruiken is de multi-outs van de vst, en die is er nog niet dus vandaar verder geen inhoudelijk commentaar

Dat is voornamelijk ook wat ik nu gebruik en waarin ik nog op volledigheid wacht. Vooral het kunnen opnemen van de send fx op een los spoor wacht ik op.
Ik hoop echter ook dat ze wat zaken toevoegen zoals wat metertjes (hoeveel db compressed bijv.) en zoom mogelijkheden op de src page. If dat nu op de DT zelf is of in de software maakt me niet zoveel uit.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top