Boss dimension C waza

Daar is ie dan

dc-2w_image_gal.jpg


stereo in en geschikt voor synths.

  • Premium Waza Craft pedaal met volledig analoog audiocircuit
  • Standaardmodus biedt het geluid van het originele DC-2 Dimension C pedaal
  • De SDD-320-modus reproduceert op authentieke wijze de vintage Roland SDD-320 Dimension D: een legendarisch studiorack-effect, dat op talloze hits te horen is
  • Iconische voorgeprogrammeerde interface met vier knoppen, bijgewerkt met betrouwbare elektronische schakelaars en LED-statusindicatoren
  • Vier hoofdklanken in elke modus, plus zes variaties door het gelijktijdig indrukken van twee schakelaars (20 klanken in totaal beschikbaar)
  • Eersteklas buffer en verbeterde bypass circuits
  • Veelzijdige I/O voor integratie met elke mono- of stereotoepassing, van gitaar- en bas-pedalboards tot keyboards en studiomixing
  • Made in Japan
  • Vijf jaar BOSS-garantie

https://www.boss.info/nl/products/dc-2w/
 
Last edited by a moderator:
Zonder dat je een Pigtronix Keymaster of zo nodig hebt?

Hoe zit het met en andere Waza pedalen, of is de Dim C een uitzondering?
 
De originele heeft niet zo veel headroom want is voor gitaristen. Deze is als je de reclame mag geloven geschikt voor synths en heef t een dimension D erbij .
 
Ik heb 'm gepreordered bij Bax. Ben benieuwd. Ik heb de UAD dimension D emulatie ook, zou m kunnen vergelijken. Helaas is mn studio ingepakt voornamelijk.
 
er was ook al heel lang deze:

Roland RSP-550
 
Maar je kan je synth toch door iedere chorus halen die je wilt? Zo lang hij maar twee ins en outs heeft voor als je stereo wil. Wat maakt deze dan zo bijzonder voor synth?

De originele Dimension C had minder headroom voor synths. De Dimension D was daar wel geschikt voor. Anders had je dus zo een reamp-kit oid nodig om de output van synths te verlagen en daarna weer door een mic-pre te halen. Dat is ook niet ideaal (tenzij je kleuring van de trafo van de mic-pre wilt).
 
Overigens, je kunt niet alle 4 de toetsen tegelijk indrukken. Zover ik gezien hebt, maximaal twee. Ik ken de originele units niet, maar weet dat in ieder geval de Dimension D alle 4 ingedrukt kunnen worden.

Hier trouwens nog een mooie demo van Pete Thorn: https://www.youtube.com/watch?v=pk4HXOvAaQM
 
Maar je kan je synth toch door iedere chorus halen die je wilt? Zo lang hij maar twee ins en outs heeft voor als je stereo wil. Wat maakt deze dan zo bijzonder voor synth?

Probeer eerst maar eens een analoge chorus te vinden die stereo in-stereo uit is. Ik heb flink research gedaan, maar ik ken er geen 1. Hoewel er vast wel een paar zullen zijn. Er zijn genoeg mono in-stereo uit analoge chorus pedalen, maar die hebben bijna allemaal hetzelfde probleem: ze zijn niet echt stereo. Wat er namelijk gebeurt, is dat er bv. links het dry signaal uit komt en dan rechts het wet signaal uit fase. Of links en rechts zijn beide wet, maar dan uit fase. Dat werkt best aardig als je de output op een podium naar 2 versterkers stuurt, maar op een opname werkt het niet. Als de boel mono wordt gemaakt (bv. als mensen je track op een telefoon afluisteren), dan valt het hele (of een groot gedeelte van het) geluid weg. Er zijn een aantal Youtube clips van mensen die bv. de MXR stereo chorus op synths aanraden. Dat is zo'n uit-fase stereo pedaal, dus in de studio en op opnames niet echt bruikbaar.

Het mooie van dit pedaal is dat hij echt stereo is: 2 aparte delaylijnen, hoewel ze door dezelfde LFO (uit fase) worden aangestuurd. Het is ook eigenlijk meer een stereomaker dan een chorus. Wat ik ervan weet vooral bij mode 1 en 2. Dan hoor je niet echt die typische chorus jengel, maar wordt je signaal gewoon breder en ruimtelijker.

Digitaal is het anders, daar zijn zat stereo in- stereo uit chorus pedalen: Strymon Mobius of Neunaber Inspire bv. (Inspire op een Juno60 veegt wat mij betreft de vloer aan met de interne Juno60 chorus)
 
Ik heb de behringer dimension C
klinkt erg lekker maar wel oopletten met het ingangs signaal, overstuurd snel.. dat hebben ze bij boss goed ververbeterd dus! Bij de behringer kan je wel een weerstandje verwijderen waardoor hij hogere input aan kan.misschien toch nog eens modden
 
Ik heb de behringer dimension C
klinkt erg lekker maar wel oopletten met het ingangs signaal, overstuurd snel.. dat hebben ze bij boss goed ververbeterd dus! Bij de behringer kan je wel een weerstandje verwijderen waardoor hij hogere input aan kan.misschien toch nog eens modden

en dat was dus een kloon van de originele Boss. Ik heb beide Behringers, had ook de Bossversies maar ben blij dat Behringer die dingen heeft geproduceerd.
 
Probeer eerst maar eens een analoge chorus te vinden die stereo in-stereo uit is. Ik heb flink research gedaan, maar ik ken er geen 1. Hoewel er vast wel een paar zullen zijn. Er zijn genoeg mono in-stereo uit analoge chorus pedalen, maar die hebben bijna allemaal hetzelfde probleem: ze zijn niet echt stereo. Wat er namelijk gebeurt, is dat er bv. links het dry signaal uit komt en dan rechts het wet signaal uit fase. Of links en rechts zijn beide wet, maar dan uit fase. Dat werkt best aardig als je de output op een podium naar 2 versterkers stuurt, maar op een opname werkt het niet. Als de boel mono wordt gemaakt (bv. als mensen je track op een telefoon afluisteren), dan valt het hele (of een groot gedeelte van het) geluid weg. Er zijn een aantal Youtube clips van mensen die bv. de MXR stereo chorus op synths aanraden. Dat is zo'n uit-fase stereo pedaal, dus in de studio en op opnames niet echt bruikbaar.

Het mooie van dit pedaal is dat hij echt stereo is: 2 aparte delaylijnen, hoewel ze door dezelfde LFO (uit fase) worden aangestuurd. Het is ook eigenlijk meer een stereomaker dan een chorus. Wat ik ervan weet vooral bij mode 1 en 2. Dan hoor je niet echt die typische chorus jengel, maar wordt je signaal gewoon breder en ruimtelijker.

Digitaal is het anders, daar zijn zat stereo in- stereo uit chorus pedalen: Strymon Mobius of Neunaber Inspire bv. (Inspire op een Juno60 veegt wat mij betreft de vloer aan met de interne Juno60 chorus)

is die Roland wel analoog? zelfs de Roland SDD-320, waar het eigenlijk allemaal om gaat is digitaal,,,
ik heb een Roland RSP-550 en dat is toch wel een hele mooie stereo chorus machine!

en wat ook leuk is voor truth stereo is twee verschillende mono chorus (of phaser )units gebruiken voor L en R ,,dat kan heel ver gaan qua klank en mogelijkheden,,,weg speesen!
 
is die Roland wel analoog? zelfs de Roland SDD-320, waar het eigenlijk allemaal om gaat is digitaal,,,
ik heb een Roland RSP-550 en dat is toch wel een hele mooie stereo chorus machine!

en wat ook leuk is voor truth stereo is twee verschillende mono chorus (of phaser )units gebruiken voor L en R ,,dat kan heel ver gaan qua klank en mogelijkheden,,,weg speesen!

In een SDD-320 zitten BBD's, dus die is analoog (hoewel technisch gezien een BBD discreet is). Het audio pad in dit pedaal is ook analoog (de modulatie-LFO zal wel digitaal zijn, afgaand op het verkooppraatje van Boss) 2 verschillende mono chorusen kan inderdaad mooi werken, maar je mist de samenhang van bv. een dimension c of d. Het worden 2 totaal onafhankelijke signalen.

Er schoten me toch nog wat voorbeelden van echte stereo analoge chorusen te binnen (hoewel mono-in): Boss CE300, Elkorus en Dyno my Piano.
 
In een SDD-320 zitten BBD's, dus die is analoog (hoewel technisch gezien een BBD discreet is). Het audio pad in dit pedaal is ook analoog (de modulatie-LFO zal wel digitaal zijn, afgaand op het verkooppraatje van Boss) 2 verschillende mono chorusen kan inderdaad mooi werken, maar je mist de samenhang van bv. een dimension c of d. Het worden 2 totaal onafhankelijke signalen.

Er schoten me toch nog wat voorbeelden van echte stereo analoge chorusen te binnen (hoewel mono-in): Boss CE300, Elkorus en Dyno my Piano.

oei, google informeerde me verkeerd,,SDD-320 inderdaad analoog en mijn RSP-550 is digitaal,,,maar hij klinkt wel ok en wordt vaak genoemd als goede Dimension D imitator,,,als dit pedaal die echte vette SDD-320 klank geeft dan is het wel een mooi pedaal,,vooral voor de studio ook

ps: maar ik hou het bij wat ik heb,,ik maak muziek met veel instrumenten, noten, ritmes, enz,,,,die chorus zit dat meestal alleen maar in de weg,smeert de hele boel dicht,,,dan is een wat minder en dun klinkende goede nep- Dementie D misschien zelfs beter
 
Laatst gewijzigd:
Als jullie nog een elkorus kunnen vinden voor een aardig prijsje ben houd ik mij aanbevolen. De Deze dimension C zou volledig analoog moeten zijn. Ik vond de demos erg goed klinken. Vooral Pete Thorn zn demo.
 
Mijn Elkorus 2 heeft stereo in en uit.
 
Oh dit is echt een interessant pedaal. Niet eens analoge emulatie maar gewoon echte sjippies.
 
Waar lees jij dat hij geschikt is voor synths? (line level) Ik heb hem nu in huis maar hij overstuurd heel erg snel, ga hem denk ik retourneren.
 
Back
Top