FL Studio dedicated controller!

Eindelijk komt hij dan: een dedicated controller voor FL Studio!!

Veel details zijn er nog niet, maar zo als het eruit ziet wordt/is het een controller met een 4x16 grid, meerdere encoders en functieknoppen voor perfecte integratie met FL Studio.

image_124597.jpg


Meer info en bron: https://forum.image-line.com/viewtop...f=100&t=191257
 
Last edited by a moderator:
Voor de mensen die niet ingelogd zijn: kun je een plaatje posten als attachment?
 
Oke. Er wordt iedere keer geteased door de IL crew, dus 1 duidelijke foto van het hele apparaat heb ik (nog) niet, maar met deze puzzelstukjes krijg je toch een aardig idee:
 

Attachments

  • IMG_0918.JPG
    IMG_0918.JPG
    56,7 KB · Bekeken: 119
  • IMG_0917.JPG
    IMG_0917.JPG
    10,5 KB · Bekeken: 118
  • IMG_0914.JPG
    IMG_0914.JPG
    74,5 KB · Bekeken: 121
  • IMG_0920.JPG
    IMG_0920.JPG
    26,5 KB · Bekeken: 141
  • IMG_0919.JPG
    IMG_0919.JPG
    18,2 KB · Bekeken: 123
  • IMG_0915.PNG
    IMG_0915.PNG
    325,2 KB · Bekeken: 129
  • IMG_0922.JPG
    IMG_0922.JPG
    38 KB · Bekeken: 111
  • IMG_0921.JPG
    IMG_0921.JPG
    32,4 KB · Bekeken: 117
Als je googlet op akai fire kom je tussen de google resultaten een site tegen die hem aanbiedt voor 199 dollar. Als je er op klikt staat er echter "in onderhoud" is.
Zal nu niet lang meer duren of hij wordt officieel bekend gemaakt!
 
Als je googlet op akai fire kom je tussen de google resultaten een site tegen die hem aanbiedt voor 199 dollar. Als je er op klikt staat er echter "in onderhoud" is.
Zal nu niet lang meer duren of hij wordt officieel bekend gemaakt!

Deze is inmiddels weer offline gehaald.

Gelukkig heeft iemand een video gemaakt ervan:


Features die er werden weergegeven:

- Plug-and-play integration with FL Studio
- Quickly input patterns along the timeline in the step sequencer
- 4 x 16 matrix of velocity-sensitive RGB pads
- Record notes in Performance mode
- Graphical OLED display
- 4 banks of assignable Touch-Capacitive knobs
- Instantly navigate the Channel Rack, Browser, Tool Bar and Playlist windows
- Use dedicated controls to quickly browse audio and project files
- Dedicated Transport controls
- USB bus powered
- Includes FL Studio Fruity Fire Edition
 
Last edited by a moderator:
Ga je hem kopen, Manic? Ik werk al 20 jaar met 'Fruity Loops' en ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen. Heb ook met Cubase, Ableton en Studio One gewerkt, maar kom toch altijd weer terug bij FL Studio. De workflow is heerlijk.
Ik zit een beetje in dubio. Heb net een Deluge gekocht, waardoor ik FL Studio eigenlijk helemaal niet meer gebruik, behalve een beetje voor audio/samples bewerken.

Ben een beetje zoekende met mijn workflow. Ik wil graag meer "live" bezig zijn en dus met hardware jammen, maar ik merk wel dat ik snel veel ideeƫn maak zo, maar moeilijk om puur met hardware een nummer ook echt af te maken.
Een controller voor FL zou misschien een uitkomst zijn: voordelen van hardware, dus lekker jammen en snel ideeƫn klaar, dan gewoon verder uitwerken op de pc.

Klinkt ideaal, maar er zitten dan ook weer nadelen aan:
- latency en midi jitter
- uiteindelijk als een nummer af is, kun je hem niet meer volledig live spelen zonder weer het een en ander te bouncen etc, dat kan wel als je hem volledig live hebt gemaakt in de Deluge. Wil ik op den duur eigenlijk wel graag
- alle andere troubles met de pc (instabiliteit, updates, drivers, snel afgeleid door internet etc)
 
Al met al denk ik wel dat ik hem koop, maar dan moet ik eerst het een en ander testen: oa is het te doen qua latency en midi jitter als ik alles vanuit fl studio sequence.

voordeel zou wel zijn dat de Deluge de deur uit kan, die kostte toch 5x zo veel als een akai fire... terwijl ik hem eigenlijk bijna alleen als sequencer gebruik
 
De pianoroll kan je dus niet besturen via dit ding?

Volgens mij niet. Image Line heeft wel al aangegeven dat ze van plan zijn met komende updates de feature set steeds verder uit te breiden.

De channel rack zelf in FL Studio krijgt binnenkort ook een update met meer mogelijkheden zoals pattern length per instrument channel en loop functie. Dit zal de speelbaarheid van deze controller ook zeker flink verhogen verwacht ik.
 
oa is het te doen qua latency en midi jitter als ik alles vanuit fl studio sequence.
Latency is afhankelijk van je audio interface en CPU (/usage), niet van FL Studio of een midi controller.
Midi Jitter heb je enkel als je Midi Clock stuurt naar externe hardware (sequencer, sync LFO, etc). Heeft ook niets met deze Akai te maken...
 
Latency is afhankelijk van je audio interface en CPU (/usage), niet van FL Studio of een midi controller.
Midi Jitter heb je enkel als je Midi Clock stuurt naar externe hardware (sequencer, sync LFO, etc). Heeft ook niets met deze Akai te maken...

Ik vergelijk sequencen vanuit hardware sequencer met sequencen vanuit software (in dit geval FL Studio).
 
Ja.... en? Wat wil je hiermee zeggen? Wat heeft dit te maken met mijn post die je quote?

Ja ik had de indruk dat je mijn bericht verkeerd interpreteerde.

Ik snap ook wel waar die latency vandaan komt, gaat mij erom: vind ik de latency acceptabel of kan ik beter de Deluge blijven gebruiken om te sequencen.
 
Ik heb er een maar doe er eigenlijk vrij weinig mee. Vooral omdat ik voornamelijk met hardware werk, ook met een hardware sequencer. Hij is nog zo goed als nieuw. Mocht iemand hem willen overnemen? Voor 135 euro incl. verzendkosten mag je hem hebben
 
Back
Top