Roland Ax Edge: nieuwe Roland keytar

Ja, het is weer tijd voor een keytar! En met aftertouch deze keer. Prijs: ntb
ax-edge_main.jpg



https://www.roland.com/uk/products/ax-edge/features/
features:
  • 49 full-sized keys with velocity and channel aftertouch
  • 4 parts + vocoder with mic Input
  • 320 programs and over 500 preset tones for keytarists
  • 79 types of part multi-effects and part EQ, 79 types of program multi-effects, chorus, reverb, master compressor, and master EQ
  • Tone Remain function switches sounds seamlessly without unnatural sound cutoff
  • Ribbon controller, modulation bar, and assignable controls for expressive performance
  • Up to 4 hours of battery-powered* operation; can also be powered via AC adaptor
  • *Rechargeable Ni-MH batteries only.
  • Bluetooth MIDI and editor app for wireless sound customization
  • Weighs just 9 lb. 5 oz./4.2 kg (without batteries)
  • Available in black and white models with removable Edge Blade for custom look
  • One extra Edge Blade included to complement your AX-Edge model
  • Audio file playback via external USB memory
  • Master MIDI controller functionality for remote operation of sound modules, plug-ins, and more
  • Dual display system optimized for live performance
  • Optional ST-AX2 stand provides stable support when the instrument is not in use
 
Nooit gesnapt waarom er voor de aansluitingen geen trekontlastings-systeem wordt gebruikt op keytars. Enkel voor de voeding blijkbaar. Is het de bedoeling dat je braaf op je stoeltje blijft zitten of zo?
 
wow, wat een intressant filmpje... je kunt niet één, niet twee, zelfs niet drie, vier of 5 verschillende randjes eromheen zetten, nee... het is eindeloos, je blijft ermee spelen.. met de randjes dan..
 
De bedoeling is dat je m draadloos gebruikt, dus de trekontlasting is in dit geval overbodig. Als je m in de studio liggend gebruikt tenminste.
 
Staat in GB te koop voor bijna 900 pond, zal hier wel dik duizend worden dan...
Heel mooi apparaat!
 
Dit leek mij meer een commercial om randjes voor je keytar te verkopen. Dan de introductie van een nieuw soort keytar :P
 
Staat in GB te koop voor bijna 900 pond, zal hier wel dik duizend worden dan...
Heel mooi apparaat!

Ziet er inderdaad mooi uit. Aan de specs te zien meer mans dan de korg RK-100S, die al vrij snel verdwenen is.
 
Niet dat ik m zou kopen, maar hij zit er wel vet uit iig :P. beter dan alle andere die nu op de markt zijn. Dat zijn van die rare speelgoed dingen.
 
Ben benieuwd wat het volgende inhoud:

Synth-EX : nieuwe 'engine'?
Polyfonie 256 al naar gelang de 'belasting' ?


Jammer dat we (nog) niet kunnen horen hoe dat klinkt.

Sound Generator Synth-EX Maximum Polyphony 256 voices (varies according to the sound generator load)
 
Nooit gesnapt waarom er voor de aansluitingen geen trekontlastings-systeem wordt gebruikt op keytars. Enkel voor de voeding blijkbaar. Is het de bedoeling dat je braaf op je stoeltje blijft zitten of zo?

Ik vermoed dat gebruikers een wireless pack zullen gebruiken (zoals gitaristen al jaren doen). Maar dan moet je weer extra geld uitgeven. Mooi zou zijn indien Roland zoiets al standaard ingebouwd had (of als optie beschikbaar stelt)
 
Ik vermoed dat gebruikers een wireless pack zullen gebruiken (zoals gitaristen al jaren doen). Maar dan moet je weer extra geld uitgeven. Mooi zou zijn indien Roland zoiets al standaard ingebouwd had (of als optie beschikbaar stelt)

Zit ingebouwd. Oplaadbare batterij. En bluetooth .
 
WTF?!? Geen mini-keys meer...?
 
Ben benieuwd wat het volgende inhoud:

Synth-EX : nieuwe 'engine'?
Polyfonie 256 al naar gelang de 'belasting' ?


Jammer dat we (nog) niet kunnen horen hoe dat klinkt.

Als ik het zo zag en las dacht ik in de richting van een JD-Xi zonder het analoge gedeelte, maar nu toveren ze toch weer een ander enginenaampje uit hun hoed...

Ook al ga ik hem niet kopen, ben ik blij een serieuze keytar met normale keys en aftertouch te zien.
 
Ze hadden beter Modern Talking kunnen inhuren voor de promo
 
Last edited by a moderator:
Back
Top