Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
Tegen die tijd kun je waarschijnlijk wel een mooi kerstboompje bouwen met al die Behringer kloontjes en Neutrons :)

Op zich heb ik niet veel interesse voor een 909 variant, maar als Behringer het voor elkaar krijgt om de klank goed te krijgen en voor 300eu in een doosje te stoppen is dat wel heel knap.
 
"We like to give you an update on our RD-909 development. We have now entered TMS or Tool Made Sample stage which is one stage before pre-production.

We've built 10 units for final testing to ensure everything is perfect.

What you cannot see on the current artwork is that we have added even more functionality. One of our engineers came up with a brilliant idea to allow the sequencer to modulate the Analog Filter and Wave Designer.

We still need to ask for your patience as it will still take several more months to ship the product. The guys here are very excited and they work hard to speed up as much as possible!

We're still targeting US$ 299 retail (depending on import tariffs)."

Aldus Uli op 20 november '18
 
Oei.... dat klinkt net zoals de echte Roland TR-909 en de echte Roland TR-09. Geen flauw idee waarom die verschillende outputs er zijn achteraan? Niemand gebruikt die. Het is en blijft gewoon een fake gedoe die behringer. Maar ja, ik heb begrijp het wel... Gelukkig bestond destijds de Akai S-1000 ook, om in combinatie met de Roland TR-909 al dat gedoe ivm met die vervelende outputs te ontwijken. Ik herinner mij nog heel goed, indien er een echte TR-909 werd gebruikt was het gewoon voor de Kick en enekel ander dingen. Al de rest wat van de TR-909 was bewerkt waren doodgewone samples. Nooit geen enkele kabels gezien in die individuele outputs. Nooit.
 
Laatst gewijzigd:
En ik ga nog meer vertellen. Iedereen wil van alles doen en er komen dan dingen uit en zelfs spullen uit die periode... Maar als je dan luistert, is het gewoon niks. Ik hoor eigenlijk niks goed wat niet officieel is. Maar ja, als je nu nog house of techno maakt dan ben je echt wel ouderwets. Het is ook een muzieksoort die veel heeft gebracht maar hoeft niet meer. Mooie, leuke en interessante mensen zijn pop en hitlijst mensen. Er wordt nogal heel goeie muziek gemaakt tegenwoordig. Ga mee met de tijd blijf niet in het verleden oudbolligen….
 
Remember… De leukste en de "vettigste" platen zijn gemaakt met een sampler destijds (buiten de acid scene).
 

[h=1][SUPERBOOTH 2019] BEHRINGER RD 909 DEMO DE MALADE feat. Roy Perez[/h]
 
Ernaast een 808, blijkbaar ook klaar?
Zie de dozen waar ze op staan.
 
Back
Top