Meet Xerxes: The new Elka Synthex in rack.

Er zou een nieuwe module komen van Black Corporation.
De mannen zijn gekend van hun Deckards Dream(module ala CS-80)en de Kijimi(module ala RSF Polykobol)
 

Attachments

  • synthex.png
    synthex.png
    273,6 KB · Bekeken: 188
Met de sequencer als optionele uitlaat....?
 
Deckard's Dream werd toen met best wel wat fanfare aangekondigd, maar van de Kijimi waren er alleen maar een paar prototype-foto's volgens mij.

Bij de CS80 hebben ze chips gebruikt ipv CS80 voice board clones. Bij de Synthex heb je DCOs (hopelijk goedkoper) - maar dan komt de vraag of de chorus ook 100% is. Was het niet zo dat die BBD's niet meer beschikbaar waren?
 
Hopelijk dat ze het niveau knutselschuur gaan ontgroeien en gaan werken aan een wereldwijd dealernetwerk en serviceapparaat. Ik vind het maar eng om bij zo'n club die zo ver weg zit zulke dure (maar hele mooie!) dingen te bestellen. Daarbij moet ik opmerken dat ik levensgevaarlijk ben met een soldeerbout in mijn handen en de ballen verstand heb van elektronica en het mij op dit gebied dus ernstig aan zelfredzaamheid ontbreekt.
 
Hopelijk dat ze het niveau knutselschuur gaan ontgroeien en gaan werken aan een wereldwijd dealernetwerk en serviceapparaat. Ik vind het maar eng om bij zo'n club die zo ver weg zit zulke dure (maar hele mooie!) dingen te bestellen. Daarbij moet ik opmerken dat ik levensgevaarlijk ben met een soldeerbout in mijn handen en de ballen verstand heb van elektronica en het mij op dit gebied dus ernstig aan zelfredzaamheid ontbreekt.

Schneidersladen zou IIG dealer worden in de EU ...

Verder zijn naar mijn mening diverse US producenten het niveau knutselschuur nog steeds niet ontstegen (QA/QC) ...
In EuroRack-land idem ...
 
Laatst gewijzigd:
Veel van die knutselaars maken mooie dingen hoor. Zonder Eric van Baaren , Bas van Dam, Maurits Overgauw, Horst Theis en Thomas Welsch had ik een paar unieke toepassingen moeten missen en waren een paar ideeën voor modificaties van me nooit uitgevoerd. Black Corporation schat ik wat hoger.
 
Veel van die knutselaars maken mooie dingen hoor. Zonder Eric van Baaren , Bas van Dam, Maurits Overgauw, Horst Theis en Thomas Welsch had ik een paar unieke toepassingen moeten missen en waren een paar ideeën voor modificaties van me nooit uitgevoerd. Black Corporation schat ik wat hoger.

De mooiste bloemen groeien op de rand van het ravijn, dat ben ik zeker met je eens.
Van de door jouw genoemde namen heb ik zelf ervaring met één en dat was een gemengd genoegen (QA/QC).

Een grote naam is ook niet per sé een garantie op een zorgeloze toekomst; Roland Juno 106 voice chips, DSI Evolver en P'08 encoders, etc.
Roman heeft IDD wel een track record met zijn Sputnik reeks.
 
Van één van de ontwikkelaars:

"Xerxes has an immensely large sonic palette, way beyond Synthex. The kinds of sounds you can get out of it ranges from pristine bells to screaming electric guitars to massively dense fat stuff to crazy modular-type noise, especially when using LFOs to modulate oscillator phase sync combined with pulse amplitude cross-modulation (PAM), PWM and Ring Mod, where some combinations cause the oscillators themselves to self-resonate. I'm attempting a vocoder with this thing but Roman is going to shoot me."

A first, but fully functional 8-voice prototype:

xerxes.jpg
 
't Zal wel weer vloeken in de kerk zijn, maar ik word hier niet warm of koud van. De Deckard's Dream en Kiijimi hebben wel een bepaalde magie in hun geluid, maar dit klinkt gewoon als een middle of the road analoge bak als vele anderen.
 
Back
Top