Stam Audio SA4000 MK2

http://www.stamaudio.com/sa-4000mkii.html


SSL clone met HPF, MIX en optionele NEVE of API transformer

CD9188F8-82C2-42CD-A600-AC0893926738.jpg
 
Last edited by a moderator:
gek genoeg qouten ze 0.5% thd, dat is vele malen meer dan de hoeveelheid thd die de originele ssl4000g bus compressor had toen ze de modules gebruikte met 8x dbx2150 vca's in parallel en later de versies gebruikte gemaakt door that corp met 2181 vca's. Ik gok dat ze de discrete dbx202c "gold can" modules hebben gecloned. Klint vast te gek, maar ik prefereer een bus-comp met een wat cleanere sound.

*edit: staat ook in de text... lol.
 
Die 670 kende ik nog niet, Chosen. Ik vraag me af hoe ze zoiets kunnen maken voor dat bedrag! Ze hebben vast een hoop solid state gebouwd, zoals de voeding en de heftige sidechain versterker.
 
Hey EV,

Sowieso is het een lage loon land, Chili. Ten tweede zijn de hoeveelheid componenten minder dan andere re-makes. Zoals minder buizen en transformatoren. Oók een grote reden is dat de constructie gewoon een PCB is, niet P2P van de echte dure 670 zoals de AT101. STAM's 670 heeft acht 6386 buizen en twee standaard preamp buizen mocht je dat afvragen.

Maar ik ben het wel met je eens hoor. Flink goedkoper dan de andere makers.

:smeris:
 
Laatst gewijzigd:
Ja wellicht niet helemaal correct van mij. Maar ik maak de vergelijking met Amerika, Engeland, Australië, Nieuw Zeeland, Denemarken, etc.

De prijzen van hun high-end lijn zijn conform de high-end prijzen wat je ook verwacht hun.

Lagere lonen land is misschien beter? :koffie:
 
Kan je ook van Golden Age Projects afvragen en die zitten in Zweden ofzo... Of Behringer, die brengen ook clones van classics uit voor een fractie van de marktprijs?

Ze zijn gewoon tevreden met een redelijke en normalere winstmarge...

De marktprijs is namelijk niet gebaseerd op de prijs van componenten en lonen maar eerder op wat ze denken dat de markt ervoor wil betalen... In een BMW5 zit er toch ook niet voor 20k€ meer plaatstaal dan in een BMW3?

Je zal wel zien, zodra Uli en anderen genoeg dozen beginnen schuiven zullen de anderen zich wel tevreden moeten stellen met een normalere winstmarge...
 
Back
Top