Electribe Wave

428a2f53e3caa0acc0fbad14d1745499_pc.png - Click image for larger version  Name:	428a2f53e3caa0acc0fbad14d1745499_pc.png Views:	1 Size:	216,0 KB ID:	3635855

-
https://www.korg.com/us/products/software/electribe_wave/
-
 
Last edited by a moderator:
Maar op de een of andere manier werkt muziek maken op de ipad nooit lekker bij mij.

Ja, dat probleem heb ik ook. Op de een of andere manier voelt het niet goed voor mij, terwijl er echt ontzettend veel leuke en bijzondere synths en apps zijn, de meeste nog voor een habbekrats ook (zeker vergeleken met een PC/Mac plugin of software). Helaas ontbreekt de klik. Overigens heb ik met games hetzelfde; ik vind games geweldig, maar op touchscreen? Nee.
 
Dat heb ik dan weer ook die touchscreen:r:r
Ziet er allemaal leuk uit maar dan wil je dat bedienen en mis ik toch een echte knop, dus controller erbij en dan zit je daar weer, iPad midi controller en al dat gedoe
Dan is hardware bakje dan toch veel leuker
Ik krijg soms de fjbhiillj :(:stupidvan dat touchscreen
 
Jammer dat het weer zo'n 'schreeuwerig' demo filmpje is, ipv de mogelijkheden te laten zien. :gaap:
 
Ziet er indrukwekkend en goed doordacht uit. Mooie feature set.
Maar op de een of andere manier werkt muziek maken op de ipad nooit lekker bij mij.

Ik heb zelf nog steeds een voorkeur voor hardware, maar ik verkies de iPad of iPhone wel boven werken met een computer. Daar word ik altijd overweldigd door de mogelijkheden, en achter zo’n laptop zitten voelt teveel als werk!

Over deze Electribe: ik zal hem eens proberen. Moet zeggen dat er qua grooveboxes al veel keuze was!
 
Als echte appoholic aangeschaft. Ben er nog niet over uit. Vind Gadget geweldig, maar dit is toch een hele andere workflow. Ook de sounds zijn erg EDM gericht, dat is helemaal niet mijn stijl.
Drumsounds zijn maar minimaal aan te passen. Maar er komen soms wel hele bizarre sounds uit de engine.
 
Zit er cool uit... sounds in die video demo klinken ook gaaf. En, wat ook belangrijk is: dit draait waarschijnlijk stabiel qua timing in tegenstelling tot de AUv3 route op iOS

Ik ben ruim een half jaar bezig op iOS met AUv3 plugins, heb onder andere geprobeerd:
- BeatMaker 3: bugs, crasht vrijwel altijd binnen 10 mins.
- Cubasis: Timing rammelt, 16th notes pattern klinkt niet strak
- Xequence, gekocht als antwoord op Cubasis... - 16th notes pattern klinkt niet strak

Maar Gadget... loopt strak qua timing - deze app is werkelijk fantastisch, een must have op iOS
Caustic: loopt strak qua timing - ook deze app is een must have, alleen al voor de wave editor...

Dus dat zal voor deze app ook zo zijn.... ik zou de audio hier van in Gadget importeren denk ik....
 
Gadget is inderdaad geweldig.....qua workflow maar qua sound design.
Ik wilde niet vast blijven zitten aan gadget dus nog een hele zwik apps gekocht......maar Gadget steekt er met kop en schouders boven uit.
Deze wave vind ik ook niet echt super.....klik in sommige sounds en een plastic sausje over het geluid......ook de workflow vind ik niet geweldig.
 
- Xequence, gekocht als antwoord op Cubasis... - 16th notes pattern klinkt niet strak.

Ik wilde toch nog even zeggen dat Xequence wel strak draait... het lag wss aan mn latency setting in Gadget die ik als soundsource gebruikte... die stond vrij hoog namelijk waardoor hij snel genoeg reageerde op midi vanuit Xequence..

Xequence is werkelijk een te gekke sequencer.... vooral het note edit gedeelte met ‘sliders’ is superslim. Het doet me denken aan Ableton Live.. minimaal qua design maar zeer goed doordacht...
 
Gadget is inderdaad geweldig.....qua workflow maar qua sound design.
Ik wilde niet vast blijven zitten aan gadget dus nog een hele zwik apps gekocht......maar Gadget steekt er met kop en schouders boven uit.
Deze wave vind ik ook niet echt super.....klik in sommige sounds en een plastic sausje over het geluid......ook de workflow vind ik niet geweldig.

jammer is dat... ik wacht nog even tot die kliks er uit zijn. Ik had op Audiobus forum al om een vorbeeldje gevraagd en idd, het klinkt nergens naar...
Design en workflow zitten wel goed denk ik....
 
Back
Top