Behringer the Cat

Afgebeeld een aantal printplaten gedeeld door Behringer. Zoals je ziet, staan de knoppen in lijn met de Octave-kat die hieronder is afgebeeld.

Je zou je kunnen herinneren dat de CAT op Behringers lijst met synths stond om te clonen.



behringer_cat.jpg

1.jpg
 
wel grote sliders , dat vind ik dan wel weer een plus punt. Zou ook zomaar een ARP Axxe of Oddy kunnen zijn naar mijn idee. Ga ik ook wel weer kopen ;-) hoewel de originele toch altijd wel aantrekkelijker blijven naar mijn idee.
 
Wel apart dat ze de hele envelope sectie naar de andere kant van het paneel hebben verhuisd.
 
Bij sommige oude synths zie je dat wel meer 4-Tec, zoals b.v. op de Kawai 100F, Crumar Stratus.
Ik denk dat dit komt omdat veel toetsenisten rechtshandig soleren en dan kun je linkshandig de contour veranderen van amplitude en timbre (filter).

Ik bedoel dat ik het raar vind dat behringer dat veranderd heeft tov. het origineel. De rest van de indeling van het paneel hebben ze hetzelfde gelaten. Waarom hebben ze het stuk 'transient generators' dan naar rechts verhuisd?
 
De cirkel is rond. De kloon is gekloond. Tenminste, zo zou Arp erover denken. De Cat was volgens Arp een kopie van de Odyssey (waarmee ik het overigens oneens ben) en daarvoor is Octave door Arp aangeklaagd. Koud kunstje voor Behringer om van een gekloonde Odyssey een Cat te maken.
 
De bat dus

Heb liever dat hij wat obscure synths doet herleven dan bv de volgende ms20, sh101, arp of minimoog
heb zelden of nooit cat gezien / bespeelt , dus zou wel leuk zijn
wat maakt de cat zo bijzonder ?

straks krijgen we nog een copy syrinx , in pink wel te verstaan , de byrinx :-)
of de boland bh-5

zelf hoop ik het meest op een bems bynti-a !
 
Laatst gewijzigd:
de Syrinx, dat zou nou echt cool zijn inderdaad... de hoogste tijd waar kan ik tekenen ? ;-) maar dan wel in groter format dan eurorack
 
Volgens mij was de plaatsing van de originele envelopes destijds ook een truc om toch nog iets af te wijken van het ontwerp van de Odyssey. Met een remake kunnen de envelopes gewoon weer terug waar ze eigenlijk horen want de kans dat Arp nu nog een rechtszaak aan gaat spannen en wint lijkt mij vrij klein :D

Wat de Cat speciaal maakt zijn de vele modulatie mogelijkheden met de ballen van een Minimoog. Hele vette monosynth!
 
Interessant zeg de Cat, ik lees hier nooit iets op het forum over deze synth en kon 'm ook niet.
Ik hoop dat ie nog een keer een polykobol maakt, dat zou helemaal top zijn.
 
Tot nu toe komt Behringer met relatief simpele synths qua basisopzet.
Een EMS synthi/Vcs 3 waarbij een joystick vanalles tegelijk aanstuurt
of een Synton Syrinx met twee parallelle filters zullen er voorlopig niet bij wezen.
Tenzij de 350 euro grens voor de mono-markt doorbroken wordt óf de modellen
nóg meer ineenkrimpen tot Korg-Tatsuya niveau.
 
Tot nu toe komt Behringer met relatief simpele synths qua basisopzet.
Een EMS synthi/Vcs 3 waarbij een joystick vanalles tegelijk aanstuurt
of een Synton Syrinx met twee parallelle filters zullen er voorlopig niet bij wezen.
Tenzij de 350 euro grens voor de mono-markt doorbroken wordt óf de modellen
nóg meer ineenkrimpen tot Korg-Tatsuya niveau.

Nou als ie de EMS synthi/VCS 3 uitbrengt op hetzelfde kwaliteitsniveau als bijv de Neutron dan mag ie wat mij betreft ook rustig 700 wezen.
 
Ik wil er dan ook wel een
denk dat de matrix, speakers en galmveer de grootste uitdaging voor uli's team zouden zijn
joysticks die enkele volts uitsturen zal verhoudingsgewijs misschien wel meevallen
 
Back
Top