Drumbrute impact

Click image for larger version  Name:	image_123433.png Views:	1 Size:	261,5 KB ID:	3631369



https://www.arturia.com/products/har...mpact/overview

https://www.gearslutz.com/board/elec...te-impact.html
 
Last edited by a moderator:
ik wilde het net hier over de spark 2 hebben....

ik heb de spark 2 in combinatie met de oude controller, de CDM, macgyvergear heeft me overgehaald, door middel van een thread hier. nooit spijt van gehad, integendeel.

ik vind 'm zelf erg goed klinken, kan ook liggen aan hoe ik muziek maak. (dat is natuurlik altijd van invloed.)

de 808 emulatie (het is een digitale emulatie, geen samples) klinkt in mijn oren erg goed, maar ik kan dat slecht beoordelen, ik heb geen roland 808 of een kloon...

ik wilde vooral over de spark 2 beginnen, in combi met de CDM, niet de nieuwe controller, vanwege wat overeenkomsten met de drumbrute impact. dat filter, b.v. de touchpad is erg fijn om te gebruiken, die heeft de nieuwe controller ook.

de vele instelmogelikheden én automation mogelikheden, vanwege de vele knoppen, is heerlik.

ik stel nu mijn eigen kits samen, en maar heb veel kits gebruikt van de spark.

NI maschine, heb ik ook, heeft ook goede drumkits dat klopt.

de bugfix, ik merk er weinig van, behalve dat er een bug is bijgekomen... maar verder werkt ie perfekt, nooit crashes, wel dat inderdaad samples willen verdwijnen, dat schijnt nu verholpen te zijn, wanneer je samples layered volgens mij.

de layout van de drumbute impact, nou niet de layout, maar er zijn grote overeenkomsten met de CDM...

@katiemusic, al vind ik de spark 2 erg fijn, en NI maschine werkt ook erg goed, de ultieme drumcomputer is het niet, maar toch kan ik er erg veel uit halen, zelfs uit de kits die meegeleverd zijn, en de kits die gratis te downloaden zijn. tweaken van kits is fun, je tovert zo een geheel nieuwe kit uit een bestaande, door de vele instelmogelijkheden, die je zelfs kan uitbreiden.

(off topic, ik heb tevens de arturia v collection 6, die ik met groot plezier gebruik, over arturia zijn de meningen zeer verdeeld, het zal zeker, wederom, te maken hebben met wat je wil. ik zie ze "as is", ik werk graag met vintage synths/drumkits, ik werk volledig ITB, dus dat ze een emulatie zijn vind ik prettig, hoe goed ze werkelijk zijn, daar staat het hele internet vol mee, de diskussies... ik vind ze zelf erg goed, zoals al gezegd "as is", ik zie ze als instrumenten op zich, de benadering is minder belangrijk, de geluiden die ik eruit kan krijgen.... zijn de geluiden die ik wil...)
 
Of Spark echt iets voor je is kom je denk ik pas achter als je het eerst zelf (uitgebreid) in de praktijk getest hebt.

het raakt een beetje off topic alhoewel het wel Arturia betreft maar ik wil wel even reageren op de reakties op de spark van de mensen.

@KatieMusic; Je kan de demo gewoon downloaden en proberen, op de site zag ik dat trpuwens dat ie bij Arturia 149 euro kost, da's niet veel geld voor software met een controller.
De oudere veel uitgebreidere zoals vink al uitlegt die kom je nog wel 'ns tegen voor 100 a 125 euro
De voordelen van spark vind ik dat het een heel intuïtief ding is, er gigantisch veel sounds en presets bij zitten die handig zijn om geïnspireerd te raken.
En natuurlijk omdat je allerlei wav files erop kan zetten zodat je je eigen sounds kan gebruiken en je kan de sounds ook op vele manieren beïnvloeden zowel met de controller (zeker met de oude) als binnen de software.
En je kan heel simpel een preset gebruiken zodat je 16 outs in je daw hebt.
Daarom heb ik ook niet zo'n behoefte om de drumbrute (zowel de grote als kleine) te kopen

Dat is dan al vrij snel dat je de TR-8S verkocht heb. Ik ben benieuwd wat voor jou daarvan dé reden is?
En ik begrijp je interesse voor die kloon van Uli. Ik neem aan dat je daarmee de 808 kloon bedoelt?! Zou je ook geïnteresseerd zijn in een 909 kloon van Uli (als die er zou komen)? Of dat niet?

Uiteindelijk lag ie meer op de plank dan dat ik ermee bezig was en ik pakte elke keer weer de spark omdat ik daar natuurlijk aan gewend ben en binnen de software al heel veel verschillende simulaties van oude drumdozen hebt dus mogelijkheden te over.
Ja ik bedoel de 808 kloon en ik denk dat ik voorlopig niet een 909 kloon zou kopen.


ik heb de spark 2 in combinatie met de oude controller, de CDM, macgyvergear heeft me overgehaald

@vink; Ja ik zag het toen in de thread, hij had mij indertijd ook al overgehaald zo'n oude cdm te kopen toen ie zelf net eentje had opgepikt.
Maar ik vind het een leuk ding in ieder geval.
 
Laatst gewijzigd:
ik vind hem net als de originele Drumbrute geen toffe sound hebben.. En als ik het geklaag lees over de Arturia controllers (gemaakt door CME) met hun encoder acceleration problemen heb ik niet veel vertrouwen in dat merk.

Zo'n TR8s lijkt me ideaal.. je zit niet vast aan '1 sound'. Je kan hem voeren met elke sample die je wil. Hi quality 808, 909 samples etc.
 
De sequencer van de Drumbrute lijkt me nog steeds leuk. Ik zie dan ook wel wat in een sample based Drumbrute met meerdere uitgangen als goedkopere concurrent voor de Tr8s.
 
Duitsers die Engels spreken...
Maar hij duikt wel in de details :D

 
Last edited by a moderator:
Naja, Nick probeerde wel kritisch te zijn en vondtie het eigenlijk niet heel goed. Maar ja, 'voor *die* prijs krijg je toch wel wat of zo.... Tja, investeer dan een beetje meer in iets goeds. 8)
 
Ik snap het probleem niet zo. Nick is toch juist wel kritisch maar tis gewoon een heel goedkoop ding en heeft dus veel waar voor het geld. Dus je kunt het Arturia niet kwalijk nemen....en Nick ook niet.

Beetje gemekker om het mekkeren :beard:

Als het niet doet wat je wilt....koop je toch gewoon iets anders ;)
Het is inderdaad één v/d goedkoopste drumcomputers die je nu nog nieuw kunt kopen. Vind jij 'm veel waar voor je geld vergeleken met de TR-08 en de TR-09 van Roland (beide rond de € 300)? Niet dat ik wil insinueren dat dit niet het geval is.

En vergeleken met een 2e hands Tanzmaus, MFB-522 of MFB-502? Er zijn niet veel van de nieuw of 2e hands verkrijgbare drummachines rond de € 300 maar wat keuze is er wel...
 
Ik snap het probleem niet zo. Nick is toch juist wel kritisch maar tis gewoon een heel goedkoop ding en heeft dus veel waar voor het geld. Dus je kunt het Arturia niet kwalijk nemen....en Nick ook niet.

Beetje gemekker om het mekkeren :beard:

Als het niet doet wat je wilt....koop je toch gewoon iets anders ;)

Mee eens. Maar een apparaat valt of staat et de sounds. Ik snap de keuze van de sounds gewoon niet. Welke designer kiest zulke toms of bekkens bijvoorbeeld? En waarom de rimshot weggelaten? Dat is jammer want de functionaliteit is verder dik in orde. Je kan bij een goedkoop apparaat ook goede sounds leveren, dat kost toch niks extra qua design kosten?

Het lijkt mij dat bij Arturia functionaliteit vaak boven sound staat en dat vind ik jammer. Als je ergens niet op moet bezuinigen is het de sounds.
 
Laatst gewijzigd:
Ik snap het probleem niet zo. Nick is toch juist wel kritisch maar tis gewoon een heel goedkoop ding en heeft dus veel waar voor het geld. Dus je kunt het Arturia niet kwalijk nemen....en Nick ook niet.


Nick was wel wat kritisch, maar zoals ie ook al zei in sonictalk, voor dat geld moet je eigenlijk niet al te kritisch zijn. Althans, dat kwam hier zo over.
 
...een apparaat valt of staat et de sounds.
+10
Als je ergens niet op moet bezuinigen is het de sounds.
+10
...voor dat geld moet je eigenlijk niet al te kritisch zijn.
Niet mee eens! [zie de vorige twee citaten]
...de TR-08 en de TR-09 van Roland (beide rond de € 300)
Doe dan dat (als geld een issue is)...
Of wat (nog) beter is, spaar door voor een TR-8S (of wellicht een B. RD-808 )
 
Laatst gewijzigd:
Een analoge of digitale drummachine met allemaal perfecte geluiden ben ik nog niet tegengekomen. De toonhoogte van de koebel van de 808 is te hoog en de decay te lang. De rimshot van de 909 mist de scherpte van die van de 808. De cymbal van de CR-78 is gewoon witte ruis in plaats van FM. Daarom gebruik ik combinaties of ik maak de geluiden zelf. Dat laatste geeft me nog voldoening ook. Wat mij betreft mag de Drumbruteserie nog worden ontwikkeld en dan mag het ook wat meer kosten. Nu zitten er nog te veel compromissen in.
 
Dat is dan het voordeel van een TR-8 bijvoorbeeld dat je geluiden uit verschillende drum computers kan combineren. En de cowbell kan stemmen etc. Dat laatste is een must voor mij, aangezien de 808 cowbell in C# staat en niet goed mixt met de meeste toonsoorten. Al trekt lang niet iedereen zich hier iets van aan. Maar mij stoort dat en ik stem hem altijd in de toonsoort van het nummer.

Bij de Drumbrute zit je vast aan die geluiden en als die je gaan irriteren heb je een probleem.
 
Back
Top