WTF Oscillator for Euro or MU format modular synthesiser

Nieuwe Kickstarter van Paula Maddox, de maker van de MonoWave, Zira, Gorf en de Modal 001 en 002!



WTF stands for Window Transform Function and this oscillator gives the owner a new and unique way to morph between waveforms. It's designed to fit in your modular synthesiser, either in Euro-rack format or MU format.

https://www.kickstarter.com/projects...-modular-synth
 

Attachments

  • 2018-07-10_wtf-oscillator.jpg
    2018-07-10_wtf-oscillator.jpg
    53,5 KB · Bekeken: 148
Last edited by a moderator:
WTF???? Heeft Paul zich laten ombouwen?
Ziet er mooi uit en lijkt verder te gaan dan wavetablesynthese. Of zijn het eigenlijk twee oscillatoren met elke een golfvorm?
 
Zo te zien een PWM-blokgolf die twee wavetables moduleert. Erg leuk idee, veel nieuwe harmonische content. Ik heb Paula even naar de technische ins-n-outs gevraagd :)
 
ik wens toch niet mee te werken aan zijn ombouwkosten ;-)
 
WTF???? Heeft Paul zich laten ombouwen?

Yep, Paul --> Paula
To each his own.

Overigens zijn die filmpjes met wat meer muzikale context wel fijn, ik vind dat eerste filmpje op kickstarter niet echt informatief.
 
wow, zoveel intelligentie

De 1e transvrouw in de synthesizer geschiedenis is minstens al zo oud als de minimoog en ze is absoluut niet de enige en mogelijk ook niet de 1e.
De minimoog is inmiddels een toffe oude synth in de jas van een kabinet orgel.
Maar aan de reacties op Paula haar super innovatieve vinding te lezen ('ombouwen') zitten hier op het forum echt nog stoffige neanderthalers.
Een andere verklaring voor zoveel ongepaste off-topic botheid kan ik niet vinden
 
Go Paula :D ......voor de internet techies...als je SORBS kent....daar was Matthew opeens Michelle geworden :D rond 2008 ofzo..heel tof dat ze dit zo doet :D .....anyway, dikke module hoor!
 
Nog even nagevraagd. Een dedicated NCO met een ultra-hoge sample rate. Dat geeft die flexibiliteit in waveforms zonder aliasing. Idem voor de 'sampling' van de CV voltages. Benieuwd naar meer demos.

Wat ik leuk vind, het is weer eens iets anders. Dit niet eerder gehoord. Lijkt qua karakteristiek wel wat op phase distortion vind ik (wanneer je niet-sinewave basisgolven gebruikt).
 
oeps,dacht dat die eruit gestapt was na die Modal flops!


Leuk, maar het is weer de zoveelste digitale osc..niets nieuw
 
wow, zoveel intelligentie

De 1e transvrouw in de synthesizer geschiedenis is minstens al zo oud als de minimoog en ze is absoluut niet de enige en mogelijk ook niet de 1e.
De minimoog is inmiddels een toffe oude synth in de jas van een kabinet orgel.
Maar aan de reacties op Paula haar super innovatieve vinding te lezen ('ombouwen') zitten hier op het forum echt nog stoffige neanderthalers.
Een andere verklaring voor zoveel ongepaste off-topic botheid kan ik niet vinden

Overdrijven is ook een vak.
 
Overdrijven is ook een vak.

Een beetje respect voor geweldige mensen als Paula Maddox, Wendy Carlos en Emilie Gilet mag toch wel? In plaats van "Ik wens niet mee te werken aan de ombouwkosten"?
 
Slechts 3 sf-ers die er iets over zeggen, waarvan slechts eentje als echt kleingeestig gezien kan worden, en eentje een zwak ontwikkeld gevoel voor humor heeft. Lijkt me niet meteen aanleiding om de dramaqueen uit te hangen. Persoonlijk vind ik het totaal onbelangrijk. Het feit dat iemand transgender is betekent ook niet automatisch dat het "geweldige mensen" zijn - en als ze het wel zijn heeft dat weinig te maken met hun transgenderschap.
 
Back
Top