Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Vindt de Moog One voor wat ie kan en hoe ie gebouwd is nog goedkoop eigenlijk. Zit een zo'n beetje een halve boom in, een een brommer vol aan aluminium. een lcd scherm zo groots als een smartphone. Luxe druk knopjes en potmeters.
 
Ook pagina 2 nog even gelezen, maar geen reacties te zien die heel anders zijn dan van andere leden.

Maar nu heb je het over de inhoud van een post,dat is een andere vraag dan je oorspronkelijke vraag.

Ik zal je een PB sturen das makkelijker
 
Moog stuurt nu op verzoek fysieke manuals uit naar geregistreerde gebruikers (ik geloof dat ze tegenwoordig standaard meegeleverd worden, maar bij de vroege OS versies nog niet), heb de mijne vandaag ontvangen.
 
Goede actie van Moog, maar eigenlijk niet meer dan normaal. Voor die prijs mogen ze best een papieren handboek leveren en zelfs papieren updates als er nieuwe firmware voorhanden is. Dat past bij de status van het bedrijf.
 
Zie eigenlijk alleen maar prijsdalingen van de 8 stemmige
misschien gaat die uit het assortiment ?
 
Ik denk eerder dat bijna iedereen toch wel voor de 16-voice gaat en de 8-voice daardoor op de plank blijft liggen.
 
Er wordt nogal dramatisch gedaan over een aantal dingen, maar die tuning in de laagste regionen van het keyboard is volgens mij het enige probleem dat ik op wat bredere schaal zie langskomen (mijne heeft er overigens geen last van). In mijn eigen gebruik ben ik geen noemenswaardige bugs tegenkomen. Het feit dat de firmware ongoing en dus nog niet 'af' is, is vanaf dag 1 door Moog aangegeven dus zou ook niet echt een verrassing moeten zijn.

De 8-stemmige is inderdaad al een keer flink in de bonus geweest, de goedkoopste bij Bax was rond de 5400eu met BF. Toen ik bij Amptec was gaven ze al aan dat die veel minder hard liep dan de 16 voice.
 
Loop je met de 8-stemmige trouwens snel tegen 'beperkingen' aan?
 
Hangt er vanaf ... als je redelijke recht-toe-recht-aan sounds maakt zal het wel meevallen maar zodra je met meerdere lagen en/of unison gaat werken gaat het hard. Ik ben in elk geval blij dat ik de 16 voice heb, een 8 voice voelt toch een beetje als een dikke sportauto kopen en er dan een eco-motortje instoppen.
 
Er wordt nogal dramatisch gedaan over een aantal dingen, maar die tuning in de laagste regionen van het keyboard is volgens mij het enige probleem dat ik op wat bredere schaal zie langskomen (mijne heeft er overigens geen last van). In mijn eigen gebruik ben ik geen noemenswaardige bugs tegenkomen.

Hoe kan het dat jij geen bugs kan ondervinden,je gebruikt dus de sequencer helemaal niet?

Wat betreft tuning las ik dat er verschillende hardware versies zijn en dat dit een oorzaak zou hebben ,dus als je zo een eerste versie hebt gekocht ben je ietwat gekloot (wordt dus opletten voor de 2dehands markt)

Zou goed zijn te weten welk serienummer we moeten checken.
 
Ik gebruik de sequencer niet vaak, maar de keren dat ik er iets mee deed geen rare dingen gezien.
 
Back
Top