Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Oh, die demo boven is van Seb (MosLab). Die had plannen om de rechten van RSF over te nemen (ingewikkeld verhaal) en weer Kobols/Polykobols te gaan produceren. Die oude Franse beestjes klinken wel echt heel goed hoor... mamma mia! ;)
Hij is bezig aan het werken op een 'project' voor Behringer ,dus dan weet je wat men kan verwachten vroeg of laat.
 
Gisteren heb ik ff met de Moog One gespeeld bij ADE. Je kunt lullen wat je wilt, maar dit is echt een goed doordacht apparaat met een ditto sound. Persoonlijk had ik hem graag wat goedkoper gezien, dan was ik sneller overstag om hem aan te schaffen. Advies voor mensen met poen, kopen ;-) geweldige sound en mogelijkheden!
 
Ik wil 'm snel ook ergens gaan betasten. Iedere keer als ik een filmpje zie, neemt mijn aversie tegen Moehoeg weer zo toe, dat ik uiteindelijk vol afgrijzen stop met kijken. Die gelikte manier van praten, aahhh.. zo doorzichtig, hyperbolisch, zoals in de gemiddelde Hollywood film. Terwijl ik het instrument superinteressant vind. Zodra ze in de winkels staan, ga ik erop af. Net als bij muziek & muzikant kan ik gelukkig het product los zien van de fabrikant..
 
Ik heb op 12 oktober op de webstek van Moog twee vragen gesteld, waarop ze binnen drie werkdagen terug zouden komen. Maar ook na mijn herinnering op 18 oktober:

"Hi there, I am sorry to say I have not heard back from you yet.

One thing I learned as an entrepreneur is not to make promises I can't keep."

heb ik niets gehoord.
Moog heeft het te druk, of de techniek werkt niet, of ze hebben schijt aan mij. In die volgorde van waarschijnlijkheid.
 
Moog heeft het te druk, of de techniek werkt niet, of ze hebben schijt aan mij. In die volgorde van waarschijnlijkheid.

Mijn ervaring is dat Moog ontzettend slecht is in hun communicatie en niet, nauwelijks of veel te laat (lees: weken of maanden) reageert. Je zou je vraag eventueel ook kunnen richten aan Amptec - misschien dat je daar meer geluk hebt.
 
Ik heb op 12 oktober op de webstek van Moog twee vragen gesteld, waarop ze binnen drie werkdagen terug zouden komen. Maar ook na mijn herinnering op 18 oktober:

"Hi there, I am sorry to say I have not heard back from you yet.

One thing I learned as an entrepreneur is not to make promises I can't keep."

heb ik niets gehoord.
Moog heeft het te druk, of de techniek werkt niet, of ze hebben schijt aan mij. In die volgorde van waarschijnlijkheid.

Als je via een contactformulier een bericht stuurt kan het ook zijn dat er iets niet goed werkt.
Een wijziging of update aan een website / server kan er voor zorgen dat mails niet goed worden verwerkt, ook al zegt de website dat het bericht is verstuurd.
Je kan beter even mailen, dan krijg je altijd een bericht als de mail niet aankomt.

Niet dat het dat hoeft te zijn, maar het zou kunnen.
 
Mijn ervaring is dat Moog ontzettend slecht is in hun communicatie en niet, nauwelijks of veel te laat (lees: weken of maanden) reageert. Je zou je vraag eventueel ook kunnen richten aan Amptec - misschien dat je daar meer geluk hebt.

Mijn ervaring ook, je krijgt gewoon geen antwoord van Moog zelf, maar via Amptec lukt het wel. Slechte zaak.
 
De tweede keer heb ik gemaild. Ik wacht gewoon de handleiding (manual) af; dan krijg ik hopelijk vanzelf antwoord op mijn vragen (over het aantal modulatieslots en midi-uitsturing van de sequencer). Nee, dan Dave Smith; die reageren dezelfde dag nog. Dat is overdreven snel en voor mij niet nodig, maar ik ben daar zeer tevreden over.
 
Ik heb vragen gesteld direct tijdens de livestream via Youtube die direct werden beantwoord. Tevens kun je nu via de Moog site direct chatten met de medewerkers.
 
Ik heb vragen gesteld direct tijdens de livestream via Youtube die direct werden beantwoord. Tevens kun je nu via de Moog site direct chatten met de medewerkers.

he Von Naphoven toevallig nog een idee welke vragen je heb gesteld ?
 
Laatst gewijzigd:
Dit jaar 2 serieuze vragen gesteld (via m'n account) over de LP maar Moog is de LP al lang vergeten of heeft geen brievenbussen meer... triest om zo met je klanten om te gaan.
 
he Von Naphoven toevallig nog een idee welke vragen je heb gesteld ?

Euh, in elk geval of 8 voice naar 16 voice geupdate kan worden ("not at this moment") en nog een paar dingetjes die ik vergeten ben.

edit: oh ja, hoe dik de manual is (±150 pagina's) en of deze als PDF beschikbaar zou komen van tevoren ("this week")
 
Mede daardoor geeft hij geen antwoord op mijn twee vragen: hoeveel modulatiesleuven zijn er (talloos zegt de handleiding) en stuurt de sequencer midi uit? De vraag die ik niet heb gesteld is of er overgangen hoorbaar zijn bij het wisselen van presets bij gebruik van dezelfde effecten, zowel wanneer de sequencer speelt als niet.
Alvast een paar "minpuntjes" gevonden, die ik nog niet kende:
De ringmodulatoringangen zijn vaste golfvormen, namellijk de zaagtand/driehoek en het aantal polen van het ladderfilter is geen modulatiebron (misschien kan het via NRPN).
Filters en VCA moduleren met oscillatoren en analoge ruis gaat ook niet.
De resonator heeft slechts een enkele, globale resonantie-instelling.
Gebruikers die denken dat de sequencer zich helemaal kan meten met een analoge, komen bedrogen uit. De sequencer zelf (bijv. aantal stappen, stapnummer, ratchet, gatetijd) is niet te moduleren. Maar misschien komt dat nog, want het is software.
De perfecte synth bestaat niet en die zal nooit bestaan. Ik zit daar niet mee.
Wat wel kan en wat je zelden ziet (bijvoorbeeld op de Korg MS-50) is dat de pulsbreedte van de lfo op 0 kan worden gezet. Die kun je moduleren, waardoor je het effect van de lfo aan en uit kunt zetten.
 
"het aantal polen van het ladderfilter is geen modulatiebron" Als modulatiebron zie ik er überhaupt geen nut van in, ik veronderstel dat je bestemming bedoelde?

Filters/VCA moduleren met de oscs/ruis komt misschien nog, als hun analoge switches genoeg combi's aankunnen. Ik zou er niet te hard op hopen.
 
Back
Top